Mitt drømmespill ja
Conan Battlefront Arena
Flere “modes”, men capture the flag, domination og andre lagbaserte “minigame modes”.
Jeg ser et enormt marked her. Mange spiller mmo’s bare for å komme til endgame hvor man spiller minigames pvp. I noen spill kan man levle helt fra 1-80 kun ved å spille typen battlefronts/warfronts (kalles forskjellig). Funcom har laget noen enormt gode slike i Age of conan. Verdensklasse!
Jeg syns Funcom skal lage mmo’s, men hoppe over hele mmo’et og bare produsere minigame-versjonen av mmo’et + en jævla kul HUB som folk kan henge i og være sosiale mens man venter på neste spill, samler sammen lag eller bare tar en pause.
Man levler som i et mmo’ hvor man får flere abilities etterhvert som man levler opp. Bare at det skjer mye raskere enn i et vanlig mmo. Tidsklemme. Folk har ikke tid til å spille i 6 timer. Massemarkedet kan slå ihjel 2 timer hver dag og rett målgruppen der. Vil alltid være folk som er online i et slikt spill selvsagt, men poenget skal ikke være progresjonen til max level, men som en tutorial til man får alle evnene og kan konsentrere seg om å bli god i pvp. Mens man levler spiller man akkurat det samme som de andre, bare mot andre som levler. Når man er maks level begynner man å spille med alle som er maks level.
Skillbasert med mer skade mot ryggen f.eks. Evades, knockbacks, snap kicks, throws, stuns osv.
Melee healers, dps/cc melee, healer/magic, Melee tanks osv.
Perfekt miks inn i dagens esportsverden. Mangler fra før og bare komplementerer de som er der fra før i stedet for å ta opp kampen med noen moba giganter.