Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

steamspy data har en usikkerhet som er viktig. Dette estimatet fungerer som en meningsmåling for partier.f.eks. Man sampler fra et representativt utvalg av en større populasjon, gjør statistikk på det utvalget og på den måten estimerer man hva hele populasjonen eier/mener/stemmer.

Jeg går ut ifra at steamspy skifter det representative utvalget for hver måling og da vil det komme variasjoner.Jeg lurer litt på hvordan steamspy estimerer usikkerheten. Er f.eks. ±18.123 standardavviket og vi antar at antallet estimerte spillere av CE er normalfordelte, er det 95% sannsynlig at det virkelige tallet er innenfor 2 standardavvik.

1 Like

Hoho. Blir livat på HO i dag når baisserne kan slå i bordet med en nedgang i antall owners. Blir krise detta… :smiley:

1 Like

fant ut litt om dette

So how much margin of error is there in the results? Galyonkin takes a page from Ars Technica here as well by comparing Steam Spy to a political survey.

“Your usual political surveys are pretty correct mostly because you don’t have much choice,” Galyonkin writes, again on Steam Spy’s about page. "It’s going to be candidate A, B or maybe C in some countries, so margin of error less than 0.1% should be good enough.

"It doesn’t work this way with Steam. Imagine users as voters, but instead of voting for one of three candidates, they’re voting for several games from tens of thousands available in Steam catalog. Even the most popular paid games are reaching maybe 5% of this audience and most are in realms of 0.1% or even less.

“So 0.1% margin of error for a game with 0.1% of Steam audience would produce results that are mostly useless. That’s why Steam Spy has to gather millions of points of data daily to predict games sales and audience. And that’s why Steam Spy is often wrong. Not by much, but still wrong.”

1 Like

kilde:
http://steamspy.com/about

Er det jeg har forsøkt å få fram her. Man kan ikke stole 100% på Steamspy-tallene, men de gir en god pekepinn. De vil imidlertid gå litt opp og ned, men det er ingen fare.

CE selger enda godt.

3 Likes

EST SOLD 392,853
EST SOLD % 70.51%
UNCERTAINTY+/- 18,123
MAX 583,158
MED 557,159
MIN 531,160

Liker at du slenger på “Ce selger enda godt”

Når man får en minus dag skyldes det ofte at salget har falt veldig mye innenfor en 3dagers periode og at algoritmen da må justere totalsalget.

CE selger langt over det mange forventet men kursen ligger også langt over det mange forventet.

4 Likes

Jeg slenger på “CE selger enda godt” på grunn av at jeg følger med på reviews. De tilsier fortsatt mellom 5-8K salg pr. døgn, noe som er svært godt i mine øyne.

Jeg har ikke noe behov for å hause heller, siden jeg ønsker meg flere aksjer til en lavere pris akkurat nå.

5 Likes

Jeg tror minuset idag skyldes den dippen vi så CE hadde på Steam listene. Uansett STeamspy er en indikator og ikke et fast tall. Jeg mener forsatt salget er dalende og det tror jeg vi ser på neste oppdatering også.

Ser man på ARK sine tall første 30 dagene så hadde de også minst en minus dag.

Er egentlig ikke en trader, men tror jeg benytter anledningen til å selge litt rundt 4.47 ved åpningen i dag, og se om jeg kommer meg inn litt lavere igjen…

CE’s ranking på global listen

2 Likes

Det ser jo ut til at fallet gjelder samtlige spill på steam(jeg sjekket bare 4, men alle disse hadde fall og mye høyere fall enn CE). Det kan selvsagt være at salgstallene til CE har fallt, men jeg synes ikke fallet på en dag hvor alle fallt gir nødvendigvis noen indikasjon på det. Om grunnen skulle være dette så har altså ARK hatt over 30k mindre salg de siste døgnene. Det hørtes mye ut.

Var 4 dager på rad sist uke med fall, kun avbrutt av en liten opptur i helgen.

Alle som ikke er fartsblinde har innsett at salget til CE faller. Er heller ingenting dramatisk i det, det betyr bare at det tar endel mer tid før man når 6kr.

Kom du inn lavere?

Nei, jeg skjønner og sier ikke at det ikke stemmer. Jeg bare påpeker at du kan ikke dra den konklusjonen basert på - tallene fra i går fordi det ser ut til å gjelde samtlige spill på steamspy.

1 Like

Nope. Den åpnet på 4.36, og da ga jeg faen i det. Tror ikke den synker så mye lavere under det, så da sitter jeg heller en stund til. Sitter med følelsen av at det er tålmodighet som er nøkkelen her, og er uansett dårlig på å time trading.

3 Likes

Oppsiden er mye høyere enn nedsiden i kroner og øre :slight_smile:

3 Likes

Salget er dalende og vi håper på en stabilisering over 4k/dag i snitt totalt sett. Det fører til 1,276M solgte i 2017 på Steam og det tror jeg spillet kan klare. Totale reviews er nå mostly positive, mens reviews uten de som har fått spillet gratis fortsatt sitter på 69, et eller annet %.

Reviews går opp sakte, salget går ned sakte, spiller antallet går nedover med en varierende kurve utifra ukedagene, Funcom begynner å bli ferdig med å få spillet stabilt og jeg tror neste store patch blir noe mer interessant for spillerne enn bugfixes/balancechanges. Så får vi håpe at mange av de som sa de ville vente litt kjøper spillet når det er Mostly Positive og litt mer content kommer.

Enig med deg, men til ditt svar i TA-tråden:

Nja, slike -korreksjoner er vanligvis en endagsgreie. Så tror vi får +tall i morgen mellom 4k og 10k et sted

Korreksjonen har vel lite med det reelle for dagen å gjøre og isteden at det var svært markant forskjell mellom salg sist søndag og mandag?

Laggen på tre dager tilsier vel forøvrig at tallet vi får natt til fredag burde være ganske representativt for salget i ukedagene?

Åja, trodde du fokuserte på tallet i dag :slight_smile: ja salgstallene og spillertallene har gått ned fra første uke til andre uke, men vi vet ikke hvor lenge tallene vil synke før de blir mer stabile. Når det har gått noen uker kan vi lettere sammenlikne “Sist mandag med denne mandagen, sist søndag med denne søndagen” :slight_smile: