Owners: 424,705 ± 19,315
Aviket er 20k opp eller ned.
Så de kan ha solgt 444k. eller 402k.
Eller 480k
3 dagers latency
Tror vi ser den krype opp mot 480k iløpet av uken.
Uansett meget positivt
Tenk om alle her hadde trodd 500k megaskuffelse, men når noen her er litt tilbakeholdne. Så blir alle positivt overrasket.
Haha med 1-4 k salg per dag?
Må si at forumet her har rimelig grei kontroll på hvor mange eksemplarer som er solgt:
23% traff riktig 20k-bolk, 71% innen 60k

De siste steamspy-tallene vitner om litt midlertidige tekniske problemer, tipper de hadde vært på rundt 440k uten de tekniske problemen der. Som hadde speilet avviket for ARK hvor de meldte 1m solgte mens steamspy viste 900k.
Ja og dette var en av de dårligere avstemningen faktisk. Har vært mer presise på de andre avstemningen jeg har laget.
Flertallet her gir en ganske god pekepinn.
Ja medianen var 460-480 Jeg var som vanlig litt for konservativ som trodde på 450
Vil nå tørre å påstå at 460-480 er like rett som 480-500…?
Er så freidig at jeg tipser dere som enda ikke er Insidere om at det også er mye Funcomprat i Insider-chatten vår i kveld
Heller lage ny avstemning for hvor mange solgte spill de vil melde på q1 presentasjonen senere i vår.
Mitt bet er rundt 1.000.000
Det var forresten tydelig at de kom til å være forsiktige med rabatter på CE. Tror salget kommer til å være relativt lavt framover. Tipper de vil kjøre på først når de har kommet med signifikante forbedringer. F.eks. når de ikke har noen “major bugs” folk klager på. Tipper det kan ta en måned eller to.
CE salg første uke = 320k, de neste tre ukene: 160k
Vist som plassering på steams bestselgerliste:
De sa veldig klart fra: Når steam reviews går over i mostly positive vil de kjøre på med økt markedsføring/salg. Fordi Mostly positive gir bedre ROI enn Mixed gjør.
Spørsmålet blir hvor mange dollar en Kina-sjappe tar for å manipulere 2% av Steam reviews da
Sa de noe om strategi for dette, nå nede på 68% igjen etter å ha vært på 69%.
Hvor var den grafen som viste salget av PD2? Som ved en DLC, så vil en større update gi oppmerksomhet og mersalg. Man melker inntektene hver gang. 2-3 h1, 2-3 h2 + biome. Så daler salget i mellom. Så har man visse sesonger som sommersalget. Dette vil svinge. Men blir mye over tid. Så har man x box. Det er dette vi har å se frem til her.
MERK:
2 millioner solgte på Ps4 etter 2 måneder
Vi kan operere med ca 3 ganger salg på PS4 i forhold til x-box. Trolig enda mer siden spillet da vil bli lansert som ferdig, mens når det blir lansert som ferdig på x.box så har mange allerede gått lei av spillet.
Så har man de to andre spillene da. Som de ikke sa så mye om annet enn at det ene lille er basert på Conan.
De sa det i spørsmålene etter presentasjonen. De sa at de skal ha steamsales for alle spill, de vil holde rabatten slik at de fortsatt har en god bunnlinje og de vil være strategiske i når de kjører sales for å maksimere ROR(Return on rabatt) .
Jeg er litt skeptisk til hvor strategiske Funcom kommer til å klare å være. Når Ark kjører -67% ved CE launch, så kommer de minst til å matche rabatten til CE for å snappe opp salg. Sånn sett er dette et mer mettet marked, der man ikke kan forvente at CE selger like bra og dyrt som Ark pga. konkurranse. Man kan håpe at Funcom prøver å differensiere seg på å være annerledes enn Ark og ikke konkurrere på pris, men det blir også vanskelig i en tid der kjøpere forventer store rabatter og blest.
Greit å være skeptisk Vi får se hvilket spill vi sitter med når Steam Summer sale kommer. Som jeg sa tidligere: Regner med at noen vil holde steam reviews under “Mostly Positive”. Vet ikke hvem, men det må faktisk økt interesse og økt positivitet til for å gå over og bli der. Jo mer ulikt CE blir i forhold til ARK jo bedre nå vil jeg si. Så håper magic systemet kommer inn før Steam Summer sale og at de kan gjøre spillet enda mer som Skyrim på sikt. Det er det spillerne vil ha, og det gir de en grunn til å velge CE over ARK.
Med tanke på at CE solgte til fullpris når ARK kjørte 67% rabatt, så tror jeg CE kommer til å fortsette å gjøre det ganske bra. ARK kjørte jo 5$ rabatt rett etter lanseringen under sommersalget. Dette er en periode hvor salget på Steam er mye høyere enn nå i februar, og de klarte 1m solgte på en måned vs Funcom sine 487k på 28 dager.
Funcom har planlagt 4-6 game updates + den som kommer med xbox-releasen. Det gir 5-7 fine anledninger til å kjøre på med salg. Spørsmålet er vel egentlig hvor har de kommer til å kjøre den taktikken, det virket ikke som om de var så klare for å selge billigere for å selge mer. Jeg er litt spent på priselastisiteten her…
Steamspy melder i natt:
Owners: 376,980 ± 18,064
Trist Steam ikke klarer å vise mer riktighet.
Må bare le av det når vi vet de riktige tallene fra Funcom selv.
Så folkens ta Steamspy tallene med en klype salt og ikke stol for mye på dem fremover.