Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det er jo klart at en eller flere scraping-servere er nede. Vil ta noen dager fra det er fikset til vi har ok data igjen.

1 Like

Positivt är ju såklart försäljningen av CE, negativt är release framskjuten till Q3. TSW kan det locka till sig spelare med den nya stora patchen? Förhoppningsvis :blush: nästa rapport blir bra mycket roligare

Re: Q3 er ikke langt unna. Og frem til det og etter det vil det også bli solgt masse spill. Så har vi i tillegg mulighet for TSW salg allerede nå denne måneden.

Så satser vi på at markedet ser noe fremover når det skal prise Funcom aksjen etterhvert…

1 Like

Wow… Steamspy we way off nå. ca 100 000 units for lavt i forhold til det som Funcom meldte…

Virker som noe er alvorlig galt der, har ikke sjekket andre spill idag, men igår hadde ark 400k ned eller noe sånt. Skal sende mail til sergej når jeg får tid idag og spørre.

1 Like

Hvis vi tar den høyeste steam-målingen ser vi at avviket er på ca 10% fra fasit. Det er ikke så ille estimert, men nå er det tydeligvis noe trøbbel der igjen.

Korrigert nå

5 Likes

3 Likes

Går det an å få varsel når Sergej i SteamSpy tar ferie? Så jeg vet når jeg bør selge.

5 Likes

Litt overasket over kursutvikling i dag.

Antar at visse meglerhus ønsker å akkumulere først og at det også går et par dager mens nyhetene analyseres. Vi får nye analyser om ikke mange dagene vil jeg tro.

Snart er det kurser godt over 5 kr igjen her.

Tror på svak oppgang i dag og rekyl opp innen få dager.

1 Like

Er på Saudafjellet og ser på hytter. Godt jeg ikke har tilgang så slipper jeg å selge på bunn :slight_smile:

Hvem selger netto 5 millioner aksjer da?

2 Likes

Salg basert på antall stemmer. Er endret til å ta hensyn til at det stemmes oftere (pr. salg) etter hvert som spillet har vært lengre ute. Dette vil nok imidlertid stabilisere seg litt etter hvert.

10 Likes

Fortsatt grei utvikling sett i forhold til H1Z1.

11 Likes

Til tross for at steamspy var nede og hadde mye bugs de siste dagene så traff vel steamspy bedre enn estimatet ditt som viste 480 000 den 20.02, 8 dager før funcom bekreftet 480 000 solgte?

Til sammenligning estimerte modellen tidligere på samme dag;

Just saying… holder meg til steamspy fremdeles…

3 Likes

Eller 3 dager før det igjen

2 Likes

Det ble bekreftet at steamspy hadde problemer igjen og det vil bli rettet i løpet av 3 dager. Det ble også justert noe i går, tidligere var feil over 80k da tallene kom

1 Like

Lånt fra discord, gjelder for Funcom å snu denne trenden for å komme opp til “mostly positive”.

4 Likes

Virker som stagnasjonen du viser til på reviews og følelsen av at fremtidige triggere ble utsatt (jfr xbox og biomes) gjør at kursen ikke vil gå noe særlig fra nivået vi har vært på de siste par ukene.

Kjenner selv at jeg ikke har noen grunn til å fyre opp spillet før de introduserer noe nytt.

1 Like

linky til discord?

1 Like