Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Som jeg skrev, var det stor usikkerhet med en slik måte å estimere tallet på (i motsetning til andre som mener Steamspy er 100%), men etter hvert vil det kanskje bli bedre. Det gjenstår å se.

1 Like

Utfordringen er at du ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Hadde du hatt en graf på ark eller rust som viste en sammenheng så ville du hatt noe å sammenligne det mot. Nå kjører du blindt på med resultater som spriker veldig fra faktisk salg.

Ja, den 20.02 med 480 000 var nok et sted mellomg 60-100.000 for mye. eller 12-20%

jo flere estimater vi får fra forskjellige folk jo bedre…
De treffer ofte bra hvis man sammenligner alle og bruker sunn fornuft.
Dine egne på 1-4000 salg pr dag bommet like mye eller mer hvis man tar gjennomsnittet etter første uka som blir noe rundt 7200 pr dag

2 Likes

@Holmes

Med korrekte tall fra funcom og med nye tall fra steamspy de siste par dagene så har spillet solgt slik;

Avg 7 40,161
Avg 8-14 13,985
Avg 15-21 5,778
Avg 22-30 8,648
Avg 8-30 9,470

Hvis vi benytter 481 000 solgte enheter ilafebruar, dette vet vi at de har klart allerede, og dersom vi fortsetter å bruke salgstakten til ARK videre, som passet veldig bra i % fordeling pr dag for måned 1. Så ser grafen for måned 1-20 slik ut;

Som dere ser stemmer det nok at vi vil klare 650 000" solgte i måned 2 (mars) slik som Prestigo sin analyse også sier.

Kunne gjerne lagt inn en større bump for der Xbox kommer ut, men lar den være nå…

Ved utgangen av 2017, måned 11 i chartet har vi da solgt omkring 1.6 mill kopier dersom vi klarer å holde buzzen oppe slik ark gjorde.

Jeg kommer til å dele denne 1 gang pr måned. Så kan dere selv tracke på steamspy om dere tror vi klarer å holde takten oppe.

17 Likes

Sammenligningsgrunnlaget er ikke godt nok enda, så derfor kan jeg ikke gjøre det. Det er på grunn av det vil variere hvor ofte det stemmes på spillet. Men det er et visst system i tallene, og etter hvert kan det gi en god pekepinn på hvor man ligger basert på reviews, og på den måten kan man få et jevnere estimat på dag-til-dag salg enn hva man får fra Steamspy.

2 Likes

Så min antakelse av mellom 2-2,5 mill i 2017 er innafor foreløpig?
Kan forvente boost mtp Xbox, og 1,5-1,7 fra PC

Nei jeg estimerer jo da 1,6 mill kopier over steam.

Usikker på hvordan xbox slår ut / inn på det. Men Xbox blir jo releaset veldig seint i 2017 så tror ikke det rekker å selge 1 mill i 2017?

1 Like

Veldig glad i den grafen din, Irathi. Takk for at du deler!

6 Likes

Nei, men si rundt 500k fra Xbox så er vi rundt 2 vs grafen din :slight_smile:
Good med litt input Irathi

3 Likes

Det er veldig bra hvis de klarer 1.6m på steam, jeg har sagt 1.5 i mitt base case, prestigo har vel bare 1 million som base case.

1 Like

Hva har skjedd med steamtallene?? Jeg har skrevet dem ned nesten hver dag og når jeg nå sjekket steamspy stemmer plutselig ingen av tallene overens med hva jeg har notert?

2,5mill er kanskje optimist scenario.

Men 1,5-2mill Er innenfor på PC og Xbox mener jeg.

2 Likes

Vet du noe om Steamspytallene @Evilfreud?

Problemet skal være løst og iløpet av 3 dager. Dvs 0100 fredags natt skal de være “korrekte”

Ikke det jeg mener :smiley: F.eks. så skrev jeg ned 12.feb at spy meldte 361k solgte. På diagrammet på spy sier den 12.feb 369k solgte. Det har skjedd en endring av tallene tilbake i tid

Det ble justert etter presentasjonen, vet ikke om det var manuelt eller noe annet

1 Like

Tror du et er naturlig å øke PE etterhvert som hvert kvartal tilsynelatende kommer til å øke bunnlinja? fra Q1 og utover de neste kvartalene. Mtp hva PE gjerne ligger relativt høyt i samme bransje og Funcom kan ses på som et vekstscenario i årene som kommer?

Sergej twittret om dette, han var inne å manuelt korrigerte en feil som rammet flere spill.

1 Like

Det korte svaret er ja. Det lange svaret får noen med bedre kjennskap til PE enn meg forklare.

1 Like