Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Si at de skulle solgt nærmere 1 mill på steam. Og 200 k på xbox. Hva burde ca ca kurs være da?
Vet vanskelig å si, men tenker dette er wcs. Med mindre de utsetter xbox enda en gang. Så sånn ca?

Good stuff!

CE har jo ikke klart å holde buzzen oppe slike ARK gjorde, fallet fra toppen er vesentlig større på f.eks google trends. PS! Jeg har brukt ARK som søkeord, ikke ARK:survival evolved. ARK hadde før spillet kom ca “25” i google trend på dette chartet. Det er derfor “fall”-linjen stopper der.


For ARK falt også interessen veldig mye tregere, det tok 5mnd fra den første toppen til den bunnen jeg har sett på.

Verdt å merke seg, topp #2, til jul, er høyere enn launch-toppen. :wink:

Jeg tror de fleste fra den rød grafen trengte det nedenfor.

:hushed:

1 Like

Folk må forstå at utsettelse av xbox pga polering er VELDIG BRA, jeg pratet jo om en eventuell utsettelse før Q4, som et bra scenario, dårlig kurs på kort sikt men mer salg på lang sikt. Nå skjedde det scenarioet. Sitt stille, last opp mer og vent. Blir fett dette gutta.

11 Likes

Jeg har også tro på at det går opp på lengre sikt, men blir allikevel litt svett når det går så fort ned på 2 dager. Men er jo Funcom, kan være opp 40% en annen dag. Håper jeg kommer ut i pluss, har snitt på 4,5.

2 Likes

Kan vedde en tusenlapp på at du kan komme godt ut i pluss i år :grin:

4 Likes

Prøve å ha litt mer is i magen denne gangen. Hadde snitt i sommer på 0,98. Solgte meg ut på 1,60 :money_with_wings:

2 Likes

Taper flere tusenlapper hver dag, fattig trøst :sweat:

Du taper ikke noe når du ikke selger :grin: Jeg er selv 120k i minus fra handelen jeg gjor på 4.19 i går, slapp av :sweat_smile:

5 Likes

Ingen tap før salg, Ingen gevinst før salg… ganske enkelt igrunn :wink:

3 Likes

Første Funcom aksjen jeg kjøpte betalte jeg 41,2kr for :rofl: Heldigvis tjent inn det tapet

7 Likes

Første jeg solgte var til ca den prisen, kanskje du kjøpte mine :stuck_out_tongue:

Det har du rett i, får binde meg fast til masta. Stop loss er for pingler, right?.. :cold_sweat:

120k i minus… har ikke mye å klage over jeg da. Håper det går rette veien snart.

1 Like

Jeg blir overrasket om kursen ikke er over 5 en måned etter xbox launch.

2 Likes

Stop loss er skummelt i Funcom da den kan ha tendenser til å sprette opp/ned 70 øre/dagen :slight_smile:

Blir overrasket om den ikke er over det før Q1, 16 Mai

2 Likes

Var jo en kar som kjøpte 900 000 aksjer på fredagen? til 4.2-4.4 elns…

@toasp
8 tegn

1 Like

Jeg hadde kjøpt og gjorde siste innkjøp før Q4. Tippet at vi såg 3 eller 5 tallet etter Q4, men dessverre ble det 3 tallet. Sitter med 910 000.
Har ikke tid å trade om dagen så jeg får sitte long og kjøpe mer gradvis resten av året.
Nå er det kun gevinsten jeg hadde i funcom jeg gikk inn igjen med.

10 Likes

Blir overasket om den ikke er det i løpet av måneden. :slight_smile:

2 Likes

Synes denne var interessant.

Here is how games make money:
Normal launch (fast burner):
Sell 80-90% of what you’re gonna sell in the first month and get the rest of the 20-10% over time. All AAA games are like this.
DLC

Your game is a success or failure in the first month, there is almost nothing you can do if it fails to sell well because it’s an all or nothing deal.

Alpha launch (slow burner):
Launch: Lots buy it and stop playing due to lack of content (this is good because they don’t burn out nor do they reach “finished it” mode and are able to be brought back with new content additions)
Big update: lots come back, lots buy it due to steam adverts etc
Big update: lots come back, lots buy it due to steam adverts etc
Big update: lots come back, lots buy it due to steam adverts etc
Final launch: lots buy it. (many games, like Ark or Warframe never leave this because they just repeat the big update parts to keep attracting players)
DLC (again ark or warframe will never, ever go final because it’s more profitable not to. players will never “finish” the game if you don’t leave beta/alpha and so will stick on it and keep coming back)

This gets multiple bites at the apple and multiple attempts to make a lot of money.

You also need to keep in mind that Funcom are a company that will support thier game no matter how it does (within reason). Secret World is still running and getting updates, same for AoC. Both of these were nothing compared to what wow does (if you want to make ark comparisons) but they are still running and getting updates.

11 Likes