Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Har vel mest sannsynlig solgt ca. 530.000 spill frem til nå vil jeg anta hensyntatt underestimeringen og feilmarginen hos SteamSpy.

1 Like

Er ikke såååå langt igjen til 600.000

Er akkurat som ingame, tar litt lenger tid å levle når en er kommet høyt.

3 Likes

Ser ut som det har vært rabattwipe på steam :slight_smile: og CE har nesten sneket seg inn på førstesiden igjen, på en 26. plass.

EDIT: Var oppe litt for sent i går… tror jeg så på local! Beklager. Har for øvrig steget greit på global også…

11 Likes

7 Likes

Onsdager er dårligste dag siste 3 uker. Men ikke tall fra igår.

4 Likes

Nå er Conan nede på 169 plass på Global top sellers… Fader ass, nå selges det ikke mye spill lenger… Burde det tas noen grep i forhold til markedsføring/salg?

http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=topsellers&page=7

Stianbu du titter på local, du må se på global. Der ligger den nå på 50 plass.

http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers&page=2

Nei det burde ikke tas noen grep. Dette er helt i henhold til prognose. De bør forsette og lage patcher som de har planlagt. De har bekreftet at de skal delta på sommersalget og det kommer ny biome senere iår.

Ser ikke helt hvorfor folk stresser ass.

4 Likes

Oj, fader… Sorry, ikke meningen og krisemaksimere. Ble bare litt svett. Da er jeg enig Evilfreud, ingen grunn til å stresse. :slight_smile:

For å klare en million iår, må de selge utrolige 1500 kopier pr dag… :wink:

Og da er ikke xbox medregnet.

Logg av traderen brygg en kopp kaffe/te og nyt livet. Penger på gata som @Hakon ville sagt.

4 Likes

Hehe, høres ut som en lur ide… Jeg er forsatt ikke tørr bak øra… Unødvendig mye pulsøkninger… Da tar jeg lunsj og lukker netfonds. Ses neste år :slight_smile:

4 Likes

Merk deg dato for Q1 tall, tror vi kan få en topp da. Alternativt Dato for Xbox og Biome slipp, da vil det også sansynligvis komme en topp.

3 Likes

Tror annual den 20 april kan bli fin også!

2 Likes

Tilbud på ark igjen og da var den oppe på 2. Plass markedet stoler ikke på at denne effekten av salg gjelder CE slik jeg tolker kursen

1 Like

Litt bedre review ratio i går 20 positive 8 negative, vil gjerne se fortsatt bedring her

Se også effekten når H1Z1 kjørte sitt første salg i juni 2016. På dette tisdpunktet var de nede i ganske like spillertall som CE er nå (8-9K spillere).

Her kan man se den tydelige effekten av sommersalget og de videre salgene.

6 Likes

Søk på “steam global top sellers”

Vel vel, jeg poster dette 2 april ettersom 1.april er en farlig dag å poste ting på.

Her er modellen min oppdatert for salget ila mars måned, i følge steamspy så er estimert salg ca 40.000 enheter for mars.

Grønne = ARK
GUL = CE dersom det hadde holdt samme salgstakt som ARK, men med lavere utgangspunkt pga salget var ca 50% av ark første måned.
Lilla = mitt beste estimat på CE salget “best guess”
Blå = faktisk solgte.

Under er modellen med estimert ca 35-45 000 solgte pr vanlig måned, 150 - 200 000 solgte ila steam summer sale og jeg har estimert 450 000 solgte pga xbox.

Føler jeg er konservativ her…

Vi når ca 1.500.000 solgte ila årskiftet 2017/2018. Det inkluderer 450 000 solgte da i oktober for xbox.

12 Likes

Antall reviews har falt den siste tida:


9 positive reviews som vi så 1. april er det laveste hittil.

Litt av problemet er at antall positive reviews siste 30 dager nå er nede på 63%.

Dama sitter og spiller CE ved siden av meg nå, og for en gangs skyld ser det ut som et survival spill som virker litt aktuelt å joine. Kanskje fordi det ser ut til å være et litt interessant PvE spill. Ser for meg at det er PvP biten som trekker ned. Det blir veldig interessant å se om grepene de tar framover forbedrer den.

Dama spiller seff på tekinvestor-serveren, så antall kinesere og drittunger er nok rimelig lavt sammenlignet med de offisielle serveren. Det funker rimelig bra, med unntak av at hun er utestengt fra div ressurser. Ser hvorfor man trenger siege våpen osv. Ellers blir det altfor lett å campe viktige områder.

Tror dette user reviewet sier mye:

368.6 hrs on record
EARLY ACCESS REVIEW POSTED: 2 APRIL
Exploits, cheats, bugs, name it all, conan exiles got them. Wait to buy!!!

Du gidder ikke spille 300+ timer uten at spillet er bra, men du gidder samtidig ikke anbefale det til andre fordi du til tider blir dritirritert. Funcom har en diamant som ser sånn ut:

10 Likes

Tack för denna, vad tänker du om PS4, varför inte ta med den också?