Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Tipper det varierer mtp lokasjon. Jeg er tilknyttet en tysk server og får ikke opp Conan exiles.

Ett bra hopp oppover på Steamspy i natt ivertfall, får tro vi har forlatt høye 400k for godt nå og tikker oppover mot 600k.
Vi trenger en litt fet oppdatering,det hadde vel ikke vært feil med en gratishelg før påske for å buste salget .

Conan Exiles

Store | Hub | SteamDB | Site
Developer: Funcom Publisher: Funcom
Genre: Nudity, Violent, Gore, Action, Adventure, Massively Multiplayer, RPG, Strategy, Early Access
Languages: English, French, German, Spanish, Japanese, Korean, Polish, Portuguese-Brazil, Russian, Simplified Chinese, Traditional Chinese
Tags: Early Access (453), Survival (411), Open World (325), Nudity (322), Crafting (306), Building (293), Multiplayer (262), RPG (203), Massively Multiplayer (190), Violent (174), Action (172), Gore (171), Sandbox (159), PvP (158), Adventure (150), Exploration (130), Singleplayer (129), Fantasy (127), Co-op (126), Online Co-Op (126)
Category: Single-player, Multi-player, Online Multi-Player, Co-op, Online Co-op
Release date: Jan 30, 2017
Price: $29.99
Score rank: 25% Userscore: 68% Old userscore: 68%
Owners: 513,200 ± 25,257
Players in the last 2 weeks: 116,031 ± 12,016 (22.61%)
Players total: 504,750 ± 25,049 (98.35%)
Peak concurrent players yesterday: 8,317
YouTube stats: 455,390 views and 3,413 comments for videos uploaded last week, over 50 new videos uploaded yesterday
Playtime in the last 2 weeks: 15:09 (average) 03:56 (median)
Playtime total: 32:52 (average) 12:38 (median)

1 Like

Steam Global sale har den endelig sprettet opp til side 2 fra side 3 =)
Den har hatt tider der den har duppet ned til side 4, men kansje vi ser side 1 ut helgen =)

Det er forbanna mye salg nå, burde Funcom vente så lenge med salg?

Synes dem burde vente til dem får litt mindre bugs og mere content.

4 Likes

Ja, det meinar eg. Av mange grunnar:

Spillet “går ikkje ut på dato” veldig fort. Levetida kan bli ganske lang.
Det selger fortsatt heilt Ok.
Det er lurt å få meir bugs under kontroll før det går på salg (!)
Spillet er ennå ikkje ute av EA.
Det kjem meir content - berre det kan gi meirsalg.
Salg så tidlig kan nok skade total-profitten, fordi mange vil ennå kjøpe til fullpris.
Kan vi klare å få over 70% positive reveiws?
Det har kun vert ute i 8 veker…

Steam summer sale - 5-15%
Q3 - Biome og xbox hype 5-15% (med ein rååå trailer!)
Steam winter sale - 8-18%
(IMO :slight_smile: )

Som aksjonær er det fort å gløyme at Funcom tenker ROI over fleire år. Vil vil ha 1 mill salg i morra! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Absolutt ingen poeng å kjøre discount enda. sommersalget er bra anledning. Da har de fått ut mer innhold og fjernet enda mer bugs.

2 Likes

Det er jeg helt enig med deg i. Synes de bør vente med salg til spillet fremstår som et mer ferdig produkt. Da blir reklameverdien mye bedre å salget kan få et skikkelig oppsving. Om vi fortsatt er i EA så er det viktig at tilbakemeldingene fra spillerne snart kommer opp over 70% positive

Bra att Steamspy tikker oppover i alle fall, 9743 høyere enn i går

Category: Single-player, Multi-player, Online Multi-Player, Co-op, Online Co-op
Release date: Jan 30, 2017
Price: $29.99
Score rank: 25% Userscore: 68% Old userscore: 68%
Owners: 522,943 ± 21,296

5 Likes

Jeg merker jeg blir mer tilfreds/trygg når vi ser 500k trygt passert, i beste fall 540k.
Sitter fullastet (ikke all in!!!) og tror jeg kommer til å fortsette med det, hvis ikke Fun fyker opp og TRVX gjør et dypdykk, da selger jeg litt Fun.

Et sted mellom 20 og 30 tusen solgte i helgen må vi være fornøyd med.
Veldig synd med den patchen. Men engasjementet viser at ønsket om å spille spilleter stort. Så vi krysser fingrene for building hotfix imorgen.

Spillerfrafallet har begrenset seg betraktelig men mange synes nok det er litt for vanskelig å starte på en blank server når man ikke kan bygge skikkelig.

Vi ligger ann til å klare 550k solgte i Q1. Synd ikke måneden er to dager lengre.
Men det skal bety rundt 80millioner inn på bok fra CE Pluss 20? Mill fra eksisterende spill.

Tror mtp lavere pris i visse regioner så bruker jeg 15$ pr spill netto, så ett sted mellom 65-75millioner netto inn i Q1 tenker jeg.

2015 hadde de ca 10musd i revenue, det er vel ikke netto men inntekter totalt? Nå drar de samme i netto, blir skoj

Går rette veien dette. Øker salg og antall nye spillere hver gang det kommer oppdateringer som dette så vil det bli solgt masse spill fremover. Også planlagt ganske hyppige oppdateringer.

Ikke minst også når XBox kommer i q3 også vil salget få et større løft igjen opp mot årets beste kvartal.

Dette går veien, men først når Funcom evner å levere flere spill med samme inntekter, kan vi snakke suksesselskap.
dette er noe eg tror nye Funcom kan evne, men dei må evne å gjøre det på siden av finpussing av CE, ellers vil det komme tider med for lave inntekter igjen.
Når kommer det mer fra Funcom ?

Det skulle vel komme ukentlige patcher med innhold, så regner da med at det kommer noe nytt på torsdag.

Jeg føler dt på gikta… at noe ulmer… og dt er Funcom toget som kommer snart… mange triggere framover…

Liker trenden, Tror Steamspy begynner å v ise korrekt igjen.

2 Likes

Innlegget mitt over her, var egentlig bare ett forsøk på å fyre opp stemningen, ser at eg må legge mer i det, neste gang :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Nedgang på ca 18k på steamspy i natt. Dog øker blant annet youtube-stats. Spennende å se om det blir en oppadgående trend fremover.

Players total: 498,247 ± 20,153 (98.32%)

Berg-og-dalbanen fortsetter :tired_face: