Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Teori: Funcom har tenkt til å vente med å kjøre salgskampanje til de har fått løst de verste problemene. Tipper det vil være samtidig som vi ser stabile user reviews pr uke på 75%+. En tidlig indikator vil være at vi når 70%+. Inntil nylig har positive user reviews vært fallende, men det har nylig snudd oppover. Som vist under, så er antall user reviews nå såpass lavt at feilmarginen er stor (som illustrert ved å se på prosenten positive user reviews pr dag)

8 Likes

Ser ut som det er litt bedring de siste dagene :thumbsup:

Tenker du at det er et trendskifte på grunn av patcher, eller bare tilfeldig?

Når kommer første salg?

  • April
  • Mai
  • Juni
  • Juli
  • August
  • September
  • Oktober
  • November
  • Desember
  • Senere

0 stemmegivere

1 Like

Trur det, myke positivt rundt siste parch. Tipper spørreundersøkelsen bidrar positivt og

1 Like

Jeg tror det kan være første tegn på et trendskifte, men med de lave salgstallene som er nå, så må vi ha en lengre periode enn en uke for å kunne fastslå en trend. Nå skal det ikke mer til enn at et par karer her inne legger inn et positivt review til å fucke opp hele statistikken.

Satser på å kunne kjøpe meg inn her før steam summer sale om ikke kursen har gått over 3 kr innen da… :wink:

For å se hvordan effekten av et salg kan bli. Se på Payday2 denne helga. Håper å tror Funcom venter med salg til spillet er stabilt. Håper det ikke kjører mere en 10% da det kan være nok til å få litt liv i spillet igjen.

Husk at CE har nok spillere til å teste spillet sånn som det er nå. Ikke sikkert Funcom bryr seg så veldig om antall spillere før spillet slippes Q1 18.

Der er jeg ikke enig med deg i det hele tatt, men de har tydligvis is i magen enn så lenge. Tipper de senest vil kjøre i gang ved Steam Summer sale.

3 Likes

De tenker nok først og fremst på hva som langsiktig er best, ikke en kort ny “puls” i kurs. Og da må spillet være bedre en for øyeblikket selv om jeg selv synes det er veldig bra. Men på PvP servere vil jeg ikke spille før om en stund… Forhåpentligvis er finpussen og innholdet der de og vi ønsker til sommersalget :slight_smile: imponerende jobb så langt, gleder meg mest til mounts og å kunne lage en “levende” by! For å ikke glemme the purge, det virket helt sykt rått for oss på PvE :smile: alternativt kan jeg fange dinosaurer, og enda mer dinosaurer haha :stuck_out_tongue:

Mulig å få låne regnearket du har tallene?

Helt klart et trendskifte nå mot slutten. Synd det er så få reviews, så tar lang tid å påvirke totalen.

4 Likes

Alltids digg med en “jump” i tallene på steamspy. Selvom den sikkert faller og må jobbe seg tilbake hit etter i morgen:

4 Likes

Ikke minst ser det ut som om trenden med noe bedre reviews holder seg

1 Like

Tja. Jeg er ikke 100% overbevist om at Funcom tar patchingen nok på alvor. De fikser helt klart en del alvorlige bugs, men det er ikke tillitsvekkende når nye bugs oppstår. Noe jeg opplever nesten hele tiden. Spilte en del i helgen og det er av og til noen seriøse bugs i blant annet combat og hvordan enemies beveger på seg. F.eks. krokodiller som beveger seg inne i bakken, hyener som beveger sittende og dyr man kan gå gjennom er bare noen eksempler. En gang møtte jeg en NPC fighter som jeg ikke kunne treffe med sverdet. Heldigvis angrep den meg ikke (enda en bug?). Ellers er det en del kuriøse bugs som flyvende steiner og edderkopper som går i luften. Funcom har en god vei å god før dette blir bra.

For øvrig synes jeg enemies er fryktelig enkle å ta for en på level 26, men det er mulig jeg ikke har prøvd meg på de ordentlig vanskelig enda (Nesehorn og krokodiller drepes på bare noen få slag. Edderkopper og hyener er bare minor annoyance pt.).

1 Like

Det er helt klart et tilfelle av to skritt fram ett tilbake. Det virker ikke som de prioriterer QA høyt nok. Dvs at det er viktigere for dem å få ut alt av features. Det er en logikk som fungerer greit hvis du har spillet i beta, men ikke så bra i EA.

Enig. Dette må de få styr på om det ikke skal til dundas. Igjen.

Er det noen av dere kvalifiserte som gir tilbakemelding til Funcom? Jeg er ikke kvalifisert! :slightly_smiling_face:

Funcom kjørte en spørreundersøkelse til alle spillerene sine om hva de syntes var det viktigste forrige uke, så tror nok de har fått tilbakemeldinger! :smiley:

1 Like

Jeg burde vel gitt tilbakemeldinger til Funcom, men jeg har nok vært litt for lat. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg synes funcom har gjort utrolig mye på kort tid. Jeg håper de tar seg tid til å gradvis få alt på plass. Istedenfor å rushe seg fram til noen kortsiktige kjappe salg.

3 Likes

Er vel ikke så mye kjent innhold som kommer nå den nærmeste tiden. Blir nok mere fokus da på gameplay å bugs tror jeg. Det tror jeg er veldig bra nå. Spes for nye spillere.