Ekstra siege weapons er vel neste i rekka?
Magi og avanserte treller er vel langt frem i tid. så hva ligger i mellom?
Ekstra siege weapons er vel neste i rekka?
Magi og avanserte treller er vel langt frem i tid. så hva ligger i mellom?
Bare det ikke blir ett skritt fram og to tilbake så er jeg fornøyd
Av og til føles det sånn, men kanskje jeg ikke er så godt vant med EA.
Vi får vel håpe at de nye problemene som introduseres er “enklere å fikse” så fra utvikleres perspektiv så er det forhåpentligvis fremdrift selv om det sikkert kan være frustrende for spilleren når noe de er vant med fungerer ikke gjør det lenger.
Får håpe det ikke føles sånn for sluttbrukerne mine. (er utvikler)
Hva om noen brukte produktet ditt “midt i utviklingen”?
Mulig de hadde følt det litt som CE føles inn i mellom, ja.
Jeg håper de fortsetter i ca samme tempo med bugfixes, og at de fortsetter som planlagt med content.
Men en av de tingene jeg ser på som mest spennende de neste 6mnd ish, er hva de planlegger å gjøre med combat og evt interface. Jeg tenker på combat skills/hotbars osv. Jeg tror combat kommer til å bli temmelig viktig, in the long run.
Jeg kunne ønsket meg flere enn én hotbar. To hadde hjulpet mye. En til combat og én til bygging.
Litt Chivalry \ Mount and Blade med directed swing og block. Noe litt simpelt hadde gjort susen i første omgang.
Dette er ikke nye feil. De har vært med oss lenge, kanskje helt fra starten. Jeg ser ikke på dette som kritiske feil, men det er feil som synes godt så det hadde vært lurt å fikse de.
AI derimot har blitt dårligere med siste patch. Det er ofte at npc ikke angriper nå.
Jeg synes patchene har blitt bedre nå. De ødelegger ikke så mye når de fikser ting lenger. Jeg synes dette går bedre og går riktig vei nå.
Ok. Da er det godt mulig bugsene kommer og går. Jeg synes ikke NPCer og monstre var så dårlig eller stuck tidligere. At bugs blir fikset og så oppstår er strengt litt dårlig, men heller ikke uvanlig i systemutvikling. Med god QA og testing, så vil man kunne luke ut de aller enkleste og verste bugsene. Jeg tror ikke på at man MÅ teste det i testlive får finne bugs. Mye burde kunne lukes i det vi i min utviklerverden kaller enhetstester. Jeg er ikke spillutvikler og utvikler noe langt fra 3D-spill, men mye av den samme utviklingsmetodikken burde også gjelde for spillutvikling. Av og til får jeg inntrykk av det er mye cowboy-utvikling fra Funcoms side. Cowboy-utvikling kan helt klart gi fremgang og nye features, men det skaper som regel spaghetti-kode med hauger av teknisk gjeld og mye opprydning i etterkant. For ikke å snakke om risiko for bugs (behøver jeg si at de går rett i taket?)
@georglu han er jo enig med deg, AI-en ble mer buggy etter sist patch. Noe jeg også kan bekrefte, ettersom dama har bygget seg en trapp opp til borgen sin rett ved siden av et bål med to karer. De har nå sluttet å forsvare seg.
Ja, det er mye variasjon i AI fra patch til patch virker det som. Godt mulig de rett og slett må teste ut forskjellige strategier for å se hva som virker best. Og det kan man kanskje ikke få prøvd ut annet enn live med ekte spillere.
Ren spekulasjon fra min side, men jeg tipper de har disablet deler av AI-en fordi de hadde introdusert en bug som ble fanget opp i test-live. De hadde da mest sannsynlig valget mellom å utsette patchen en uke, eller legge ut med bugget AI, og de valgte det siste. Ikke optimalt, men da fikk de ihvertfall fikset noen exploits. Det er derfor det blir litt to steg fram, ett tilbake.
Ok. Det gir mening. Man skal jo har litt mer slack (men ikke altfor mye slack) når et spill er i EA. Det står jo klart og tydelig i introen at bugs er forventet. Forhåpentlig ser vi et helt annet spill ved endelig release og salgstall deretter.
Det ble jo litt off topic dette her.
Ikke off-topic i det hele tatt spør du meg! Det er en grunn til at jeg postet user reviews grafen her igår. Funcom vil mest sannsynlig ikke kjøre i gang med en skikkelig salgskampanje før de føler at spillere som deg ikke gir opp spillet fordi det er for buggy.
Ville være virkelig dødfødt med en salgskampanje før de aller verste bugsene er fikset.
Det er det jeg også tror, samtidig, de solgte 480k på et par uker når spillet var mye verre enn det er nå.
Vil gjette på at de solgte mye på hypen rundt spillet og ikke nødvendigvis på spillbarheten. Derav mengden negative reviews og få aktive spillere (+ salg) i etterkant kanskje?