Nei det sier vi ikke. Det er fenomenet at man kan selge masse spill uten å hype spillet mer enn en mnd før salgsstart vi snakket om.
Du ignorerer jo poenget. Et spill MÅ ikke ha et langsiktig PR kampanje for å kunne ta av. Spillet kan like gjerne ta av på launchdagen, eller i ettertid, gitt at spillet er av en viss kvalitet.
Det var ikke en sammenlikning, men et eksempel som beviser poenget mitt. Hypen du nevner er også et produkt av spillets kvalitet, ikke at de betalte Shroud, Doc, Summit etc. De hadde spilt spillet uansett. Hvorfor? Fordi spillet ser bra ut (og fordi det er en BR).
Men, hvis du starter PR-kampanjen et par måneder før launch og den blir middelmådig mottatt, så…?
Hvilken PR kampanje?
Hehe. Nå ignorerer dere bevisst hverandres poenger bare for å kjekle! Får HO Hektar vibber
De har laget Cgi-video, de har inviterte pressen til play-through, laget petroglyph/cu promo video x2. De gjorde jo ikke så mye mer enn det for MYZ og kommer neppe til å gjøre så mye mer her. Det blir et par flere gameplay videoer før launch og kanskje noe streaming opplegg? Jeg er faktisk ikke sikker på om de betalte streamere for å spille MYZ? cohhcarnage som var den største streameren gjorde det vel bare gratis.
Har tenkt på at jeg kanskje bare burde holde kjeft
Det er riktig, Cohh gjorde det uten spons. Det eneste jeg finner av spons på andre streamere er et par med 10-30k followers, som også fint kan kun være gratis kopier og ikke mer enn det.
Helt korrekt. De betaler nok ingen streamere, men tilbyr de spillet gratis.
Ja jeg opplever at Funcoms progresjon hva gjelder PR er akkurat som du nevner. De vil ikke hype spill, de spiller tvert i mot ned forventningen til spillene sine på forhånd og viser minimum. De viser også bedre og bedre kvalitet for hver gang. Slik at man ser at grafikken blir bedre og bedre for hver gang de viser frem spillet.
F.eks. så får ikke pressen spille alle karakterene og de får ikke spile coop. Da holder man tilbake. Man hyper ikke spillet på den måten.
Dette tror jeg Funcom gjør fordi det påvirker ratings. Og ratings blir viktigere og viktigere. Dessuten, hvem liker overhypede spill?
Man kan hype et Gran Turismo 8 spill. Man kan hype et Fifa 2020 spill. Men man kan ikke hype et rpg spill med mindre man er Blizzard eller Grinding Gear Games.
Google trenden uka før release er faktisk veldig interessant hvis man sammenligner den med uka før release på andre tilsvarende spill. Mye variasjon, men man får i hvert fall et sannsynlig utfallsrom. Utenfor dette, så må spillet overraske stort.
… jeg bruker da google trend til å måle hype, i mangel på noen bedre, mindre manipulerbare verktøy.
Det er her vi er forskjellige. For jeg tror bare spillet helt enkelt må være bra. Det må ikke overraske noe særlig. Det kan godt overraske, men må ikke. Godt TAB gameplay, med mer dybde, mer tilpasning, progresjon for kontoen, bedre scoreboards, bedre grafikk, flere typer fiender, mer variasjon i kart generering, mer exploring, bedre loot, Coop, og et kjent merkevarenavn burde rekke i massevis.
Helt enig, men jeg vet jo ikke om det du ramser opp der som gode suksessvilkår er til stede for CU?
Det vet jeg
Inside info?
Nei, jeg har sett videoene som er lagt ut.
Alt jeg sa der -------> check!
Kan også anbefale å lese medieomtalen hittil, hvis man er så usikker på om spillet har noe å by på, er morsomt å spille og/eller har øvrige kvaliteter.
Omtalen er omstendelig referert tidligere i tråden.
Hva syns du om 50k solgte første året da?
Jeg er mer sånn 175k før 1 august og ca. 350-375k første året. Litt under halvparten av solgte til halv pris.
Ved review metoden må vi justere for at Funcom promoterer sine egne sider og andre enn Steam for salg. Da Funcom har tilgang til ekstremt mange Conan interesserte gamere fra før vil andelen solgte gjennom Funcoms egne sider være mye høyere enn ellers.
Hvor mange solgte av Conan Unconquered første måned:
- 0k - 25k
- 25k - 50k
- 50k - 75k
- 75k - 100k
- 100k+
0 stemmegivere
Hvor mange solgte av Conan Unconquered første året:
- 0k - 100k
- 100k - 200k
- 200k - 300k
- 300k - 400k
- 400k - 500k
- 500k+
0 stemmegivere
Jeg liker bedre når du kan se hvem som har svart hva.
Her var det ikke mange optimister gitt. Håper pessimistene er bedre til å investere enn å tippe…
Jeg har selv mest troa på spådommene til @h3nk1 og @anon91440261…
Godt å se at vi har edruelige estimater