Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Et par nye intervju

8 Likes

Satse de klare å selge så de får dekt kostnadene etter 6 mndr.

Gameplay:

10 Likes

Forventningene til CU er lave, og det er egentlig bare bra.

Jeg mener at spillet vil gjøre det (minst) OK. Først og fremst fordi dekningen hittil er god, samt at spillformelen (TAB + Co-Op + mer RTS-dybde med Petroglyph etc.) er unik og treffer en kjøpslysten nisje.

Mest av alt er jeg (relativt) positiv fordi folk sier det er gøy. Det er også utfordrende (ref. «infinite waves»), og man spiller med- og kan utfordre venner.

Dét vil ikke bare trigge TAB-sekten (som ikke har Co-Op), men appellere til ganske så mange kompetitivt anlagte RTS-fans. Her tenker jeg fortrinnsvis på folk som liker Star-Craft, C&C, AoE2 mfl.

Skal sies at jeg er en gammel RTS-nerd, men det betyr kanskje at jeg drar litt kjensel på hva andre liker også.

4 Likes

Men unntak av at det fortsatt er mye “på stedet løp” animasjon så ser det jo helt greit ut. Men jeg greier ikke å bli engasjert av spillet dessverre :see_no_evil:
Håper mange andre blir det da :roll_eyes:

3 Likes
4 Likes

Forventningen mine er ikke skyhøye. Og tror det er gjengs holdning. Men kan lett gruse forventningene!

1 Like
2 Likes

Skal bli spennende å se om IGN frontpage gir større effekt en den bittelille aksjonen jeg og mine 5-6 Facebook venner utførte i helga.

Her er ståa så langt. Vi vet at en IGN fremside er verdt mye. Google søk, kanskje ikke så mye verdt.

2 Likes

Hva gjorde dere?

Se Småprattråden. Jeg har tagget deg så mange ganger at jeg lurte på om du hadde satt meg på ignore du også.

IGN frontpage kan ikke jeg si jeg har sett noe om på Småprat og finner det ikke på søk heller. Eneste posten som inneholder akkurat det er din her :slight_smile:
Så lyst til å fortelle hva det er som er der?

Ser de litt lengre grafene på Google trends nå viser data til og med lørdag så nærmer seg at man ser om det begrensede ekperimentet ditt gir noen særlig effekt der :slight_smile:
Skal se om jeg rekker å sette opp kjøring av søk programatisk i kveld så kan man kjøre et gitt antall søk og se hva som skjer.

Se tweet fra Erling Ellingsen. Posten før min. CU dominating IGN front page.

1 Like

Ah ok. Da skjønner jeg omsider hva du siktet til der :laughing:

De lengre grafene er ikke interessante, for min del. I denne sammenheng. Men ditt eksperiment er veldig interessant. Og jeg ser frem til å se hva du får til.

Skal oppdatere deg når jeg har fått gjort noe :slight_smile:

1 Like

Jeg regner med det er din metode de proffe bruker. Du vet, de spillselskapene som betaler streamere for å spille spillene sine og den slags. Funcom 2.0 driver ikke med slikt.

For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er så stort fokus på å manipulere Google Trends da det i stor grad er for speiselt interesserte :slight_smile:

Men flere aspekter som er litt interessant å teste. Feks. hvor stort utslag blir det om man kjører 100 søk over kort tid på feks. to forksjellige spill. Kan man klare å kjøre tester og i langt større grad estimeret hva måletallet til GT faktisk betyr i antall søk?

Jeg tror fokuset er å lage og selge spill. Men sannsynligheten for at noen driver med litt manipulering stiger dersom man er børsnotert.

image

Like/dislike for MYZ var ca 10:1 så ikke så hot :stuck_out_tongue: