Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

beste kommentar :

“its really cool how they toned down the graphics so i can run it on my ps2. thanks guys.”

1 Like

Så var det det med å sammenligne epler og bananer da:

1. Gamplayvideo av et RTS-spill med en smal målgruppe og som ikke appellerer til andre
  2. CGI som strengt tatt var blant de beste i spillverden 2018

RTS er per definisjon en døende sjanger. Rett og slett fordi RTS-grafikk, vanskelighetsgrad m.m. ikke lenger er populært i bred forstand.

Har argumentert flere ganger for at man ikke ser skogen for trær hvis man henger seg opp i variabler som…ikke er like viktige som:

• Robust spillformel
  • God omtale, hvor stikkordet er “gøy”
  • Co-Op, noe hovedkonkurrenten ikke har
  • Mer RTS-dybde enn konkurrentene
  • Kompetitiv dimensjon (challenge mode)
5 Likes

Ja det er ikke noe tvil om at den videoen ga mye oppmerksomhet :slight_smile:

10:1 var fra den første gameplay-videoen til MYZ, ikke CGI-en :slight_smile:

Det samme kan nok sies om turn-based taktiske spill :stuck_out_tongue:

1 Like

Aha - på Funcom sin konto eller Playstation?

Joda, til dels. Men nå er det to ting som gjentas av de som “ikke liker” CU:

1. Fix Conan Exiles f***** Funcom
  2. Looks like a mobile game lol

Ingen av delene påvirker kjøpslysten til målgruppen man går etter. Dette skal ikke selges til Fortnite-kidsa eller konsollspillere.

Jeg tar heller én av disse:

This feels like Age of Empires 2 - I love it!

Foran 10 av disse:

ppl rly play these garbage games with garbage graphixx - developers stupid

3 Likes

RTS med pause funksjon. I love it. Hardcore RTS spillere liker ikke det.

1 Like

Ser funcom har en jobb å gjøre for å nå ut til våre nordiske venner:

1 Like

Det var nok Funcom sin konto, for moro skyld, men er enig i at det er mer interessant å sammenligne IGN med IGN :slight_smile:

MYZ: 13k views, 356 likes, 23 dislikes (93% positive)
CU: 33k views, 354 likes, 181 dislikes (66% positive)

Noen tanker om hvorfor det er så mange dislikes? Ut fra redditgruppen RealTimeStrategy virker stemningen veldig positiv for dette spillet :thinking:

Er det så hot på reddit?

Er ikke så rart det blir en del dislikes, gitt at:

De færreste som ser videoer på IGN (og andre steder) liker RTS. Husk at:

Man må se på hva de som er interesserte i den typen spill sier og skriver. Og det er i all hovedsak positivt.

1 Like

Antar mest sannsynlig at det er folk som kommer med “New conan game?! Go Fix Exiles instead!”

Ser på RTS som hakket større genre en det Turn-Based er, så får se hvor godt det slår til i markedet :slight_smile:

1 Like

De siktar uppenbart in sig på samma segment som Numantian gjorde med TAB. I och med den enorma framgången som TAB har haft så är potentialen absolut närvarande.

Sen är det upp till kvaliteten på spelet om det blir en framgångssaga eller inte…

2 Likes

Noen som har betraktninger om hva Conan IPen kan bidra med av salg?

Funcom har åpenbart/selvsagt en stor gruppe kunder nå som kanskje vil kjøpe et slikt spill rett og slett fordi de vil ha alle Conan spill.

Noe synergi må det være, men hvor mye?

2 Likes

Enkleste sort programatisk gjentagelse av søk med korte pauser i mellom fra en pc gir ikke utslag på Google Trends. Prøvde å modifisere litt på parametre og kjøre litt intensivt nå og da fikk jeg etter ca 100 forsøk denne i responsen :slight_smile: :
image

5 Likes

Dette blir som å ha utkledningsdukker på fest ala hjemme alene filmen for å gi inntrykk av at det er mange på festen.
Ifht potensiale på CU så kan man trekke fra de beste og verste i sjangeren, så ser man hvilken interesse slike type spill har :slightly_smiling_face: Når du skal lansere ny brus så kan du ikke si at Cola drikkes av 2 mrd mennesker, så her må det bli potensielt bra salg. Jeg synes det er direkte absurd å forvente at CU skal skulle klare å selge over millionen ila ett år.

Mine forventninger er at de går i 0 på investeringen ila første måned og at salget i ettertid kan gi drypp ved salg osv som bidrar til å holde den finansielle situasjonen til Funcom status quo videre sammen med myz og de andre titlene.

Hva fordel av IP på akkurat dette spillet har å si så tenker jeg at det blir litt som å kle opp en haug med synkronsvømmere med avengers drakter og håpe at de kan tiltrekke seg tilskuere med fans av sjangeren, :yum: satt på spissen.

2 Likes

Takk det antok jeg. Derfor har jeg alltid tenkt at en manuell metode alltid ville vært mitt valg. Fra mobil, nettbrett, og pc. Fra ulike IP adresser og lokasjoner. Veldig enkelt å få til, selv for en som meg.

Er man iherdig, kreativ, bruker timing, har et godt nettverk og er villig betale for det.

1 Like

Conan Unconquered är med på gamer.no ’s lista över spel de ser fram till i maj - bra reklam :muscle:t2::

6 Likes
2 Likes

Jobbes med polish og animasjoner:

2 Likes