Så det er basically ingen som søker? Det er i hvert fall konklusjonen min.
Exactely! Derfor er det ubrukelig å prøve å få Google Trends til å spå salgstall. Det er vel ingen her som tror at et Conan spill selger så lite spill.
Jeg har ca 200 spill i steamkatalogen min.
Har ikke googlet et eneste før kjøp, men endel etter, for tips og løsninger på vanskeligheter…
Før kjøp har jeg brukt youtube enkelte ganger, eller sett litt på noen som spiller på twitch… men aldri googlet.
Vet du om noe annet enn Google-søk gir utslag på den grafen? Antall artikler/treff f.eks?
Vel, det er endel som googler spill før release, men en relativt liten prosent, så å bruke google trenden til å estimere salg er jo forbundet med veldig stor usikkerhet. Det eneste vi vet pr dags dato er at for akkurat spillet Conan Unconquered, så er google trenden veldig lav. Spill jeg da har sammenlignet med er f.eks. Mutant Year Zero.
Jeg antar det kun er søk. Hvis artiklene får folk interessert i spillet, så antar jeg en viss prosent gjør et søk for å se om spillet faktisk er noe de vil kjøpe.
Google Trends er en relevant parameter for å ta temperaturen på interessen for spillet. I likhet med views på videoer og andre ting.
Det hjelper med en kjent merkevare/IP når man skal selge spill men noen garanti er det jo ikke. Er jo litt hva en merkevare brukes til også. Her tror jeg det at det er Conan gir langt større effekt på Conan Single player enn for CU.
Noe som gir en ok indikator er antall twitter følgere/facebook likes.
1 mnd(06.11.2018) før release av MYZ(04.12.2018) hadde MYZ 1590 Twitter følgere og 5010 Facebook likes.
Pr nå har CU 880 twitter følgere og 57k(CE har 51k!) facebook likes.
imperator rome hade extremt dålig sök trend jämfört med andra titlar men har nog ändå sålt 300k exemplar. Allt handlar inte om google trends även om jag håller med dig attt de är väldigt låga nivåer på CU.
Ställer mitt hopp till Erling och co på marknadsföringsavdelningen att försöka fånga TAB marknaden.
CU har köpta FB likes. kan inte se något annat.
Er vel ingen som sier det heller. Men flere av oss mener det er en relevant parameter å ta med i betrakningene.
Men i bunn og grunn så er det jo selvsagt hva som skjer ved launch som er det avgjørende. Og jeg er veldig spent på hvordan det går. Jeg aner ikke om det ender på 100k eller 1000k. Håper det blir bra men sliter litt med at jeg selv ikke greier å bli engasjert av det jeg ser av spillet og blir litt lunken i forventningene av det.
Skjønner ikke hvorfor folk skulle googlet spillet. Dersom det ikke da inkluderer youtube.
Imperator Rome har >6x så mange søk før launch som CU har, så hvis det skal brukes som målestandard, skal CU selge <50k på tilsvarende tidsrom.
Det er nettopp slike utsagn jeg er fullstendig uenig i og syns helt ærlig at det er usaklig.
Noen spill blir søkt masse på. Dersom jeg skal legge ned 100 timer i å nå topp level i et mmo så googler jeg MYE for å finne ut alt jeg kan om de ulike rollene jeg kan spille. CU og slike spill googler jeg ALDRI. Samme med skytespill. Det er egentlig kun mmo jeg googler når jeg tenker meg om.
Så når man har et så stort avvik som 100 søk eller 0 søk per person så sier det seg selv at denne parameteren er ubrukelig.
Man kan kanskje google Gran Turismo 8 for å finne lanseringdato og hvilke nye biler man får kjøre etc. Men dette er så varierende for hvilken type spill.- Hvor mange spill man har laget i serien før. Hvor mange fans som er dedikert til spillet osv. At det er ubrukelig informasjon.
Det jeg har fått ut av dette så langt er at spillet kan selge alt fra 10 000 spill til 500 000 spill første mnd. Og da er det ikke vits å se på det.
Når man da i tillegg vet at en enkelt liten aksjonær kan påvirke tallene så kraftig at det viser tydlige topper. Så kan man heller ikke stole på infoen dersom den grafen plutselig skulle stige kraftig nå frem mot lansering. Så det også gjør infoen ubrukelig til noe som helst som har med aksjekjøp/salg og føling av hvor stor interesse der er.
Det er nok bedre å se hvor mange artikler man kan finne i spillpresse og hvor mange yuotube videoer som blir laget etter lansering osv.
Hade varit riktigt nöjd med 50k på en vecka i sales
Jeg tror fremdeles det at for dette litt mindre spillet blir det viktig hvor mye streaming oppmerksomhet det får. Det er det som gjelder for litt mindre titler som fort kan drukne i oppmerksomhet ift AAA-spill.
Husker som sagt Dead By Daylight som starbreeze var publisher for. Stein død interesse veldig lenge,helt til streamerne begynte å plukke det opp. spillet ble en fantastisk suksess.
Skjønner ikke hvorfor folk diskuterer. Selvfølgelig er google trends en fin indikator på salg første uken, men ikke fasit
Hva sier steam wishlist ?
Fint, hvor mange aksjer vil du kjøpe før lansering dersom jeg tegner 3 nye topper i google trends de neste 2 ukene?
CU blir sterkt undervurdert her, veldig bra Forventningene til MYZ var for høye blant mange her, og forventningene til CU er for lave. Jeg foretrekker helt klart det siste.
Dette spillet er et nisjespill som blant annet skal selges til de som allerede spiller/har spilt They Are Billions. Det er klart at det vil friste med co-op, det er jo et stort pluss. Så Jeg antar de har en stor potensiell spillerbase allerede der.
Videre, siden spillet virker svært solid, skal det nok selges på gode reviews og word-of-mouth, så det vil nok selge godt over lengre tid.
https://nichegamer.com/2019/05/07/conan-unconquered-first-hands-on-video-preview-and-dev-qa/
I had a blast, I’m super exited
https://www.pcinvasion.com/conan-unconquered-preview-coop-hands-on/
Based on a few hours of play, it looks like Conan Unconquered will be able to sit alongside They Are Billions.
https://worthplaying.com/article/2019/5/7/previews/114161/
All in all, what we played of Conan Unconquered was a ton of fun. It’s obviously designed as a pick-up-and-play game, and it seems well geared for that. With tons of feats to unlock and extra challenges, it should keep players busy for a long time, especially with co-op in the mix.
https://www.youtube.com/watch?v=7YM8d36DHII
This game, absolutely amazing
Ikke mye fordi jeg har allerede kjøpt, mest fordi jeg tror CU vil selge over tid og ikke første uke som google trends er en fin indikator på . Men klarer du å lage 3 topper som slår imperator Rome eks- uten å vise at alle er fra Norge, hadde jeg nok kjøpt litt
Det var det jeg gjorde. De jeg fikk til å tegne den toppen kom fra Irland, Frankrike, Tyskland, USA og Australia tror jeg det var. Tok meg mindre enn 5 minutter å få dette til. Var bare å spørre noen på fjesboka og vipps, en ny stor topp i diagrammet som viser godt fremdeles.