@anon91440261 har fått venner til å booste trenden. Bare å ignorere

Hehe, nei da går grafen omtrent rett opp Jeg vet du har sett effekten.
Men for å holde oss til diskusjonen så er jeg egentlig sjokket over at 38 194 har likt den Facebook posten som @antzzo poster der. Ikke sjokket over 90 kommentarer. Så jeg tror det er noe humbug der. Har knapt funnet en lignende post fra noen som har hatt hatt så mange likes på en slik type post. Ikke Capcom, Ikke Activision. Fant heller ingen Blizzard posts med så mange likes i farta. Så jeg tror han er inne på noe faktisk. Men det trenger ikke være Funcom som har gjort det. Kan like godt være en trader her inne.
En interessant diskusjon.
Jeg har aldri sett på facebook likes, men dette understreker nok betydningen av å bruke flere indikatorer og se om de gir noenlunde samme bildet. Kan legge til facebook likes på ting som er verdt å se på tenker jeg, selv om det nok ikke blir det jeg vektlegger mest framover.
I utgangspunktet mener jeg at markedets interesse burde materialisere seg i høy rangering på steam wish list og greit salg på forhåndssalg på steam global best seller list. Interessen i markedet generelt føler jeg fortsatt google trends er best til å måle, men youtube views, steam community, og også facebook likes og twitter følgere er sikkert også indikatorer som er verdt å tracke. Bare for å se om noen av dem skiller seg ut fra de andre.
Tingen er uansett at hvis en indikator er veldig forskjellig fra de andre, så får man vel bare ta den med en klype salt.
Og etter lansering er det er det nok reviews og steamdb antall samtidige spillere som betyr noe.
Det kan også være at Funcom rett og slett har prøvd seg fram for å se om å kjøpe facebook likes (eller tilsvarende) kunne ha noen effekt. Er jo litt morsomt hvordan de har sett på hva som fungerer og ikke. F.eks. streamet Pewdiepie CE, men det skapte omtrent ikke salg. På andre streamere så så de umiddelbart effekt på salgsstatistikken. Funcom er garantert bedre på å markedsføre seg til en billig penge nå enn de var tilbake i 2017.
Btw, godt å se at du kunne flire litt av google trends beefen vår du også
“Store” konsekvenser for omdømme er nok å ta i litt. De aller fleste som ikke er her inne bryr seg fint lite om akkurat det. At det kanskje ikke er så lurt er jeg enig i.
Det var da voldsomt så forbanna negativ du har blitt i det siste da! Snakker om å snu seg etter vinden. Du er jo en av de som har vært den mest positive og haussa så til de grader og PLUTSELIG er alt ræva
Bare i god funcom akjonærstil det
For min del, så synes jeg @antzzo har vært opptatt av fakta hele veien. Han mente estimatet mitt for PS4 salg var på trynet i mai 2018, og jaggu, han hadde rett. Kan være at han er positiv når det er noe å være positiv over, og negativ når det ikke er det.
Det som er kjent stil er å ikke kunne komme med fakta som peker i en annen retning og kalle noen for baisser
Om?! det skulle være kjøpt likes her så er jeg enig med @anon91440261. Trenger ikke være Funcom. Et enkelt Google søk og «mannen i gata» finner nok av «tjenester» fra klikk og like fabrikker til en slikk og ingenting. I dette tilfelle samarbeider en jo også med noen gamle ringrever over dammen…
Med all respekt, skal du sitere får du faen gjøre det korrekt!
Om det er tilfelle at det drives markedsmanipulasjon fra Funcom sin side og dette blir omtalt i media og økokrim kommer på banen, hva tror du selv?
Selskapet har fra før et par svært uheldige saker hvor et flertall personer er dømt for blandt annet markeds manipuasjon.
Hvem skulle kjøpe likes? Altså det hjelper jo nada når man har den eierstrukturen man har i aksjen. Så om man skulle kjøpe likes så er det av andre grunner.
Hvorfor folk tror Funcom står bak skjønner jeg ikke. Vi har aldri sett slike sprell fra Funcom 2.0.
Jeg bryr meg ærlig talt ikke hvem som har kjøpt facebook likes-ene, jeg bare ser ikke på det som umulig. Jeg ser heller ikke på det som noe Rui har tatt stilling til i så fall. Det koster sikkert ikke en dritt med 50k likes.
Jeg bare spekulerer. Jeg tror ikke Funcom kjøper likes. Samtidig er det vel ingen her som har kjøpt aksjer pga det så tradere er vel heller ikke sannsynlig. Jeg fatter det ikke. Kan noen vise til en post fra før lansering av et spill som ikke er en oppfølger, som har like mange likes?
Blomst til den som kan finne tilsvarende.
Frostpunk hadde vel ca 1000 eller mindre likes på tilsvarende post tror jeg jeg så da jeg sjekket 5-6 spill i sted.
Det ble jo faktisk dratt fram som en positiv greie her og det måtte litt diskusjon til før man vel egentlig endte opp i en enighet om at det måtte være noe fishy. Jeg er vel egentlig enig i spekuleringen din, virker rart hvis Funcom har gjort dette.
AoC har 57k, CE har 52k, CU har 57k. Har Funcom delt disse nyhetene på sine søsterspillsider? Hvis jeg liker AoC og får opp notifications på nye poster der, vil jeg kanskje lettere like andre spill fra samme univers og produsent /selskap?
De har drevet kryss markedsføring i alle “conan” kanaler .
Den er grei. 57k likes av spillet er ikke så usannsynlig som 38k likes på en Facebook post om spillet. Det er det siste jeg syns er unaturlig.
At 57k personer har likt spillet på Facebook etter 10 talls poster fra utviklingen er innafor normalen. Tror jeg.
Hvis denne posten er postet på sidene til de andre spillene da? Ikke vet jeg, og jeg bryr meg strengt tatt bare om salgstall etter release
Er det noe å mase om.
At Funcom har kjøpt likes er helt utelukket. At en overivrig fan kan ha kjøpt likes er vel ikke helt umulig. Det koster ikke stort.
Men uansett ikke noe å bry seg om. Det er salgstallene som betyr noe.