Jeg bryr meg veldig om det finnes noen god indikator på salg før release som motsier min nåværende teori. I så fall hadde jeg kjøpt Funcom med begge hendene.
Får håpe det, så kanskje du endrer mening om ASP.
Kan jo være noen her inne som har kjøpt likes for å hausse? Eller for å mistenkeliggjøre funcom/baisse…
Dere som er så opptatt av likes kan få lov å like dette innlegget mitt. (helt gratis helgetilbud)
Jag har aldrig varit positiv till CU så vart du får det ifrån vet jag inte. Dessutom sa jag att det inte var negativt med att köpa FB likes.
Till skillnad mot andra här så är jag den personen som alltid kommit med fakta på bordet medans 95% av er andra här hypar allt till orimlighet.
Gi oss ett eksempel på noen som hyper CU.
Kunne du ha utbrodert litt på hvordan du kommer frem til faktatallet 95% …
Ikke bare CU du har kritisert. Også resultatet dagen i forveien. Var det virkelig så dårlig?
Var vel @Pablo sitt utsagn om kanonresultat @antzzo tok en liten reality check på.
Og det stemmer jo om man isolert sett ser på Q1 resultatet så er det ikke all verden. Hadde jo blitt høy P/E om alle kvartaler var slik.
Ser ikke helt hva som var så galt med den posten.
Synes generelt utviklingen i det siste har vært at tonen har blitt dårligere her inne og folk har gått litt ned i skyttergraven og skyter på alle som ikke er “positive nok”. Blir ikke konstruktive diskusjoner av slikt.
Er vel mer at folk snur fra positivt til negativt når de har solgt som irriterer folk. Hvis noen er negative til vanlig skaper ikke det noe mer irritasjon. Dette menes generelt. Jeg snakker ikke om @antzzo
Bedre kan det ikke sies.
Er rett og slett forurensning av verste sort.
Jeg synes det i like stor grad er manglende aksept for at folk kan ha forskjellig mening om forskjellige spill jeg da. Det er liksom ikke lov å være negativ til et spill når man har vært positiv til Funcom før.
Og at folks kan endre litt på eierposisjon i Funcom basert på egen oppfatning av nærmest forestående lansering ser jeg også på som naturlig.
Er enig i at folk som skifter oppfatning av ting titt og ofte kun basert på egen posisjon i aksjen er slitsomt. På Hegnar var det mye slikt synes jeg. Men her synes jeg egentlig det er ganske lite av det. Her synes jeg faktisk det er et større problem nå at det er litt manglende aksept for at folk har forskjellig oppfatning av ting. Man må huske på at dette er et diskusjonsforum og ikke et supporterforum
Enig i det. Men det foregår mer av det her enn du har/gir inntrykk av. Det er mye kamuflert bais. Ved å kamuflere det er det nok mye som går under radaren din virker det som. Men ikke min Mye av det er nok åpenbart for de fleste og derav misnøyen med det.
Generelt er det blitt litt mer spisse albuer. Både funcom og børsen har hatt en utvikling som nok har tært mye på nervene til folk og da reagerer man kanskje litt ekstra.
Samtidig så kan de som sier at Q1 var et kanon kvartal ha like mye rett som de som sier at Q1 var kjedelig.
For begge har egentlg rett. Ser man på investering og aktivitet var Q1 bra. Ser man iforhold til kvartalene hvor de slapp spill så var det et kjipt kvartal.
Samtidig så er enkelte veldig gode til å endre mening så fort de har solgt. Og mange irriterer seg over det. Men selger man en aksje er det jo ofte fordi man tror den skal gå dårlig. Nå er også enkelte brukere veldig flinke å pakke ekstremt subjektive egne meninger inn i fakta, slik at det er vanskelig å ta tem for haus eller bais.
jeg tror personlig mye er gjort om folk senker skuldrene litt, tenker seg om 2 ganger før de poster. Så pleier det å gå bra til slutt.
Forøvrig handler jo denne tråden om CU , så jeg tenker det er greit vi sporer tilbake til CU.
Det har kommet 2Pack! meget smart.
2-pack 1 krone dyrere enn 2x singelutgaven?
Kanskje forventet en liten rabatt på 2-pack jeg da
I april hadde vi en poll på antall solgte av CU første måned og første år. Hva tror dere nå, bare få dager til release?
Første året 200 000 (rundt 3000 reviews til mai 2020) Første mnd 40 000 (rundt 500 reviews første mnd)
Håper jeg tar grovt feil
Hvor mye selger Conan Unconquered første måned (30 dager)?
- 20k
- 40k
- 60k
- 100k
- 160k
- 260k
- 420k
0 stemmegivere
(Hvis det ikke finnes høye/lave nok alternativer, bare sett på et imaginært +/- tegn bak det høyest/lavest alternativet. Takk til @koe for innspillet )
Antall som tror på 150k+ første måned er ned fra 55% forrige poll til 24% nå. 50% har nå stemt på 60k og 100k.
Det er litt økning i google trenden for CU:
Men hvis man sammenligner med et annet spill som lanserte nylig, så er ikke akkurat pre-launch hypen tilstede.
(PS denne grafen tar ikke med data fra 26. mai og utover)
Litt urettferdig sammenlikning kanskje? Sjekket ut http://aplaguetale.com/ og det ser ut som et ganske mye større budsjett, basert på grafikk, markedsføring og at sean bean er med i traileren