Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Det er jo klassiker da. Man har hatt disse hele veien siden Harkonnen sin nuke i Dune2000. Det er en ability som garantert kan skrus av om det blir aktuelt.

3 Likes

Kommer helt an på hvordan funksjonen blir.
I C&C hadde jo GDI «Ion cannon» og NOD «nuclear bomb». I Red Alert var det også «supervåpen».

3 Likes

Red Alert var helt konge, liker at Funcom sprer spillporteføljen over flere sjangere, nå har de survival, turn based, så rts, coop shooter og single player med Conan.

6 Likes

Tror dette blir ekstremt bra. Har trua, liker ideen.

Stiller dog spørsmålstegn ved valg av sjangere. Har en følelse av at det klassiske Conanpublikummet er fantasy og RPG-mennesker, slik at et rollespill satt til Hyboria kanskje ikke hadde vært det dummeste valget.

1 Like

Liker dette jeg. Det er et forsøk på å spre IPen til enda en sjanger. Giganten final fantasy gjorde det f.eks. med suksess. Først japansk rollespill, så final fantasy tactics (turn based)og til slutt final fantasy 12: revenant wings (RTS). Fungerte bra for den IPen.

Serien har også en rekke andre spin-offs: MMORPG, action-rpg og enda mer.

4 Likes

Dette er standard i nesten alle RTS, men kanskje ofterr i form av atomvåpen eller lignende

1 Like

Sjekk Planetary Annihilation. De har også titans som sikkert vil fungere likt som i CU. Det funker veldig bra. :vulcan_salute:

1 Like

https://steamcommunity.com/games/989690

11 Likes

Funker allerede :slight_smile:

1 Like

Ser at folket er positiv :raised_hands:
Edit: Det at det ikke kommen en shitstorm på reddit tar eg som ett veldig positivt tegn :slight_smile:



8 Likes

Ser bra ut ja. Bra replayability og coop er bra greier. :ok_hand:

3 Likes

Ser det er litt kritikk av at det virker som det er lite story i spillet og at det kun er «tower defence».

Blir spennende å se mer detaljer om spillet. Det er iallefall mye de kan gjøre med et RTS.

1 Like

Ja, håper de gjøre noe som får dem til å skille seg ut i fra de andre RTS spillene, gjerne med litt wow faktor slik som MYZ har fått til :muscle:

2 Likes

Savner børsmelding om det nye spillet og referanse til trailer …?! :thinking:

Slik som det ble gjort med MYZ:

2 Likes

Ja ganske snodig at der ikke er en pressemelding

Du fikk den, bare litt senere enn du ventet:
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181210.OBI.20181210S31

In today’s press release Funcom announced a new game, “Conan Unconquered”, a
strategy game set in the world of “Conan the Barbarian” and similar to games
such as “They are Billions”. Petroglyph is the developer and the game will be
published by Funcom. Launch is planned for 2Q 2019.

In addition, a cinematic announcement trailer was revealed.

1 Like

Kan være mailen eg sendte tidligere i dag ble hørt :blush:

3 Likes

Funcom er smarte under Rui’s ledelse. De så at det var potensiale i survival-sjangeren, at markedet var sultne på slike spill, og det utnyttet de med CE. Nå ser de en mulighet i rts-sjangeren. Nå som det er tusenvis av spillutviklere der ute må man være smart og utnytte slike åpninger. Her har de et marked uten flere hundre konkurrenter. Den enorme suksessen They Are Billions er bevis på at disse små spillene kan gjøre det svært godt. De har nok regnet seg fram til at sannsynligheten for suksess her er større enn andre steder, og nå prøver de seg med Conan Unconquered. Det tror jeg er veldig smart. Så gjenstår det å se om de kan lage et bra spill :slight_smile:

Kostnadene for å utvikle dette spillet er nok ganske lave. Ingen stor risiko for Funcom, men stor oppside

They Are Billions har vel solgt over 750 k copies nå: https://store.steampowered.com/app/644930/They_Are_Billions/

Om de klarer å designe Conan Unconquered til å bli like pent som They Are Billions så blir jeg svært fornøyd

Synes det ser riktig bra ut :smiley:

12 Likes

Det får vi anta siden de hadde solgt over 750 000 1. juli i år. https://arstechnica.com/gaming/2018/07/steam-data-leak-reveals-precise-player-count-for-thousands-of-games/

5 Likes

Jeg tror disse folkene lager et meeeget bra spill for Funcom her.


Petroglyph Games har mange av de opprinnelige utviklerne fra Westwood Studios, og noen av de mest innflytelsesrike medlemmene i det opprinnelige utviklingsteamet bak Command & Conquer fra 1995.

Joe Bostic er kjent som medskaper av C&C, og var også sjefsprogrammerer på Tiberian Dawn og Red Alert. Steve Tall ble med Joe som sjefsprogrammerer på Red Alert, og Mike Legg bidro til alle former for lydsystemer i Westwood – han startet der siden 1986! Alle de tre medlemmene bidro til å grunnlegge Petroglyph Games i 2003 etter at Westwood ble lagt ned, og har med seg en veterangruppe av RTS-utviklere fra mer enn 15 år tilbake. Og ikke tro at vi ikke har lagt merke til nettsamfunnets største ønske i alle kommentarene den siste måneden … dere ønsker Frank Klepacki. Så toppen av kransekaka er at Frank blir med i Petroglyph Games igjen for å være vår komponist og lydsjef for Remaster Collection.

Jeg kan personlig si at de siste ukene har vært surrealistiske. Under mitt første besøk hos Petroglyph kunne jeg myldre ideer om «C&C-følelsen» med Joe, sette meg ned med Frank og høre ham si kommandoreplikker, og diskutere med Steve om vi burde fikse den kunstige intelligensen til Tib Dawn Harvester. Å kunne snakke om C&C med de opprinnelige utviklerne har vært et av høydepunktene mine i gamerlivet mitt, og jeg kan nesten ikke vente med alle de utrolige samtalene vi har foran oss.

5 Likes