Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Liker godt at de er så drevne :mage:‍♂
Vet vi om de utvikler CU og C&C parallelt? Og hvilke som releases først?

1 Like

Avtalen med C&C er jo ny. Og Conan spillet er spillbart allerede og snart klart for lansering.

4 Likes

Virker jo lovende at det sannsynligvis er denne gjengen som jobber med CU. Bra avtalen med EA er ny :slight_smile:

2 Likes

Markedet har reagert lunkent på det nye spillet, det kan man vel slå fast. Jeg var litt negativ selv, men ideen og konseptet har vokst på meg.

Håper vi snarest får se litt gameplay.

1 Like

De kan gjerne ta tiden de trenger til å finpusse på grafikken før vi får se noe mer :diamonds: håper vi får litt jungel landskap utover ørkenen :pray:

2 Likes

Nå som vi endelig har fått reveal av Petroglyph spillet virker det som det er mye misnøye og forvirrelse ute å går. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke forstår dette. Vi visste på forhånd at dette kom til å bli et RTS spill satt i Conan verdenen, noe også bilder av gameplay gjenspeiler. “Grafikken”, eller utseende på spillet er jo typisk strategi. Hva annet forventet folk? Søk blant de mest populære strategispillene - så skal dere fort se at det ikke ser så ille ut likevel.

Vi vet at utviklerne er erfarne og dyktige generelt, og spesielt på strategispill. Vi vet også at spillet vil ha høy replayability. Vi vet dessuten at spillet vil ha co-op mode, som vi også vet er savna blant liknende titler. Ikke minst er spillet også utvidbart med f.eks. flere game modes, nye maps og content generelt. Litt på linje som MYZ. Dessuten er det en godt likt IP.

Noen ble nok også misfornøyd med game moden. Da må jeg også minne på liknende titlers suksess på Twitch. They are billions slo godt an på twitch - da “base defense” spill passer godt til Twitch. Jeg mener også at denne typen RTS sikter seg inn på en større brukerbase enn “tyngre” strategispill, som betyr at det kan passe til flere enn kun RTS die hard fans.

Spillet ser egentlig akkurat ut som jeg forventet. Jeg forventet dog ikke base defense game mode, men ser egentlig på dette som en positiv overraskelse. Jeg er rimelig avslappet angående CU forløpig :grin:

Er enig med @swing - Ingen stor risiko for Funcom, men stor oppside.

Ser frem til å se gameplay.

14 Likes

Husk at mange har solgt, eller er negative fordi de har tapt mye penger. Når da Mutant som alle trodde skulle rushe kursen LANGT ikke leverte kursmessig så er det lett å klage å se negativt på alt annet også.

5 Likes

Ja, jeg tror det er for mange faktorer inne i bildet til å konkludere med at dette spillet har fått spesielt lunken mottakelse. Likevel - forholdsvis åpenbart at det ikke ble noen kurs boost utav det.

Muligens har makro sammen med taktisk nedsalg ifbm launch av MYZ tatt knekken på kursen. Sannsynligvis ser vi noen som ryker ut på stop loss og gearing også.

Vi får smøre oss med tålmodighet enn så skuffende situasjonen for kursen er akkurat nå.

Tycker spelet ser spännande ut! Men det är alldeles för tidigt att säga nåt mer innan vi får se faktisk gameplay. Därför har jag heller inte uttalat mig :slight_smile:

Jeg er overbevist om at dette spillet kommer til å tjene penger. Og det er det viktige. :smiley:

4 Likes

Ja, det är sant! Smart genre att satsa på :+1:t2:

1 Like

Traileren er sett 75k ganger på youtube nå.

1100 tomler opp, 89 tomler ned.

8 Likes

En artikkel for de som er interessert i litt historie, og lære mer om Westwood Studios, RTS (Real Time Strategy) og hvordan det hele ble til. God informasjon for de som ikke vet så mye om denne sjangeren av dataspill og utviklingen på 90-tallet. Den er 5 år gammel, men aktuell nå som folk trenger å lære mer om den typen spill som har vært min favoritt i mange år!

Westwood Studios sine grunnleggere har vært med på å danne Petroglyph som Funcom jobber med i dag. Flere av de samme jobber der fortsatt, og lager spill den dag i dag. Så dere ser relevansen av å lære mer her.

For de bokinteresserte, kan anbefale boken “Dune” av Frank Herbert også.

Edit: Post oppdateres med mer informasjon etter innspill og ettertanke.

5 Likes

Og flere jobber der enda.

1 Like

Så mange av de samme folka som lagde Dune 2 ?
En av mine favoritt spill. Spennende :slight_smile:

2 Likes

Lekt litt med they are billions i helgen.
Konseptet har definitivt potensiale

3 Likes

Artikelen nevner at conan Exiels er en av de meste spillene på X Box i 2018.

Stemmer virkelig Dette ?

2 Likes

Her er artikkelen de nevner:

Så vidt jeg kan se, så er det Topp 10 ID@Xbox spill, og det er nok en helt annen benevnelse enn “most played game total 2018” som det kan misforstås som. Allikevel, moro å se spillet på en Topp 10 liste innenfor et område flere trodde at Funcom hadde rotet det stort til etter lanseringen. Gir håp for fremtiden.

Edit: Offtopic da tråden er for det nye Conan spillet egentlig.

4 Likes

HVa er ID@Xbox? Uansett gøy å se CE på listen.

Independent Developers. Er indi initiativet til MS.

2 Likes