Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Ahha kult at Funcom regnes som et slikt studio, de er jo forsåvidt uavhengige så det stemmer. Nok et bevis på at FC 2.0 leverer :wink:

3 Likes

Siden jeg har fått rollen (av mangel på andre), som den negative i Funcom, skal jeg si noe jeg synes er bra.

Jeg har sett på “They are Billions”-videoer og det ser veldig kult ut:

Grafikken Funcom har presentert kun i form av noen bilder pr idag, ser mye bedre ut enn TAB sin grafikk. Klarer de å få til denne kombinasjonen så tror jeg det kan bli veldig bra.

2 Likes

Så du bedømmer et spill utifra en video?

Litt tynt grunnlag. They are billions er kult, men det mangler coop. Funcom har Coop. Så mye ligger til rette for at det kan bli bra.

Det er det eneste grunnlaget pr nå, så det er ikke noe annet grunnlag å ta utgangspunkt i :wink:

1 Like

Har ikke noe annet å klamre meg til der. Men man ser jo at mange av de samme prinsippene er der bare ut fra bildet. Muren er der, bygningene etc. tipper at det vil bli noe av det samme. Coop er selvfølgelig mye bedre det også. Morsommere å spille og word of mouth kraftigere.

Tingen er at grafikk er lite viktig for den type spill. gameplay er alt.

Og det They are billions mangler er Coop, som CU skal ha. Så det er et pluss. så får vi se.

Tja, tror f.eks Dota 2, Warcraft etc. scorer veldig på grafikken, selv om det er noe helt annet. Betalingsvilligheten er også mye høyere dersom det ser ut som et kvalitetsspill også visuelt.

Dota2 scorer ca 0 på grafikk og alt på gameplay, hilsen en med altfor mye tid i Dota2.

1 Like

Optimaliserte spill som gir god grafikk er vel alltid ett pluss. Eneste spill som grafikk ikke er viktig i så måte er vel kompetitive spill man kan skru ned grafikk på å få fordelen ved høy fps osv?

Dota 2 har mye bedre grafikk enn TAB. Grafikken der er veldig bra! Det er i hvert fall min mening. Tror dog ikke at CU sin grafikk vil kunne måle seg med det. Tror ikke hjulene ville blitt dratt igang på ræva, selv om TAB til en viss grad motbeviser det.

Krasjer spilet hele tiden blir det en annen sak, det må ikke skje.

Dota og They are billions kan ikke sammenlignes, helt forskjellige spill med helt forskjellig gameplay. Skal du sammenligne dota med noe må det være HON eller LOL som er samme type spill.

2 Likes

Hva er “bra” grafikk? Grafikken i They Are Billions er sjarmerende. Det tror jeg er svært viktig i denne typen spill.

2 Likes

Helt enig, det er ikke mest bling som teller, men stemningen. Jeg synes f.eks FTL har bra grafikk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

17 Likes

Usikker om det er sluppet noe info om console slipp, men fant ut følgende.

følgende spill som også er laget av petroglyph
https://store.steampowered.com/app/497850/8Bit_Hordes/

Får console slipp iår, 8-Bit Hordes (PS4, Xbox One) – February 1

Som betyr at de har competanse på den slags… som igjen øker sansynligheten for console version om dette selger Ok på pc.

4 Likes

Vet vi hvilke game engine de bruker på CU?

Jeg ser at noen av spillene dems bruker en egenutviklet game engine:

Alamo Game Engine

Alamo Game Engine is a game engine developed by Petroglyph, used to create Star Wars: Empire at War and its expansion Forces of Corruption . A modified version of the Alamo Game Engine was used for Petroglyph’s third title, Universe at War: Earth Assault . The Alamo Game Engine features 3D gameplay and a real time strategic view of a map on which the game takes place.[14]

Jeg antar at de bruker sin egen engine. Dette spillet har hatt utviklingstid på ca 1 år (samarbeidet ble annonsert 30. april 2018, og jeg antar at dette er kursdrivende informasjon som ble meldt omtrent når kontrakten ble underskrevet). I mine øyne er ett år såpass kort tid at det ikke er noe tid til overs der for å lage ny engine/sette seg inn i en ny engine.

De brukte vel Alamo før, og har brukt GlyphX en stund, men uansett regner jeg med at det er en videreutvikling av eksisterende engine som brukes.

2 Likes

Jeg tror spillet har vært i produksjon lenger enn det. Prototypen var nok klar i det de pitchet ideen til funcom og reskinnet spillet til å være et conan spill i etterkant.

CU er vel ikke en reskinning? Reskinningen gjelder vel kun C&C?

2 Likes

Gleder meg til å se litt gameplay.

Dette spillet blir en større suksess enn hva som er forventet her inne.