Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Ja, burde sikkert ha tatt med lanseringen, men bomma med en dag og da var det for lite detaljer på y aksen.

Poenget mitt er jo at CU trender nedover og har gjort det ca siden lansering. 38 plass kl 13 i dag vs 29 i går. Hvis det ikke skjer noe, så vil salget dabbe enda mer av utover neste uke.

De fleste spill trender vel nedover etter lansering, men skulle selvfølgelig ønske det holdt seg på første sida lengre.

Men ser vel ut som om det selges greit på side 2 også.
Har vel nå solgt drøye 20k innenfor det 4de døgnet siden launch. Klarer det 25-30k innenfor første uka så er vel estimatet her på TI, 60k første måned, innenfor rekkevide.

2 Likes

Et par ting de burde fikse i prioritert rekkefølge

1. Gjøre alle heroes om til en del av hovedspillet.

2. Sette ned prisen på hovedspillet

3. Prøve å få til noe mer rundt challenge systemet. Premier, ranksystem etc etc

4. komme med en oversikt over fremtidige planer og utvidelser av spillet

4 Likes

Tror ikke vi kan fastslå at det har solgt bare 20k. Å anslå ved hjelp av reviews kan være greit, men det varierer veldig fra spill til spill. Gjerne med en faktor fra 30 til 120. Pr. nå er det snart 400 reviews.

Spillet gjør det jo bra, det er faktisk enda inne på top 50 (til tross for mange helgesalg), og har til gode å kjøre salg/DLC og alt annet. De som sier det er en flopp tar bare så utrolig feil. Dette er ikke en AAA-tittel!

Spillet skal avskrives over 2 år. Det vil nok ha tjent inn kostnaden lenge før den tid.

Kan jo minne om Funcom sine egne ord:

Externally developed titles will represent smaller investments than internally developed ones with correspondingly smaller revenue potential.

13 Likes

Bare å ta det ned ro. De har nok flere kort i ermet når det gjelder dette spillet. Var imidlertid kanskje ikke noe sjakktrekk med «dlc» ved lansering…

Tviler på så stor rabatt som 50% på summersale. Tipper 10-15%. Det blir ikke mer rabatt til nye kunder enn det CE kundene får, tror jeg.

2 Likes

Mer enn 10% vil overraske meg også.

1 Like

Bruker 85 som virker å være det de fleste er enige om er innafor på et slikt spill.

Og jeg mener ikke det er noe flopp. 25-30k uke 1 og 60k måned 1 tror jeg er helt ok.

Vil nok gå pent i pluss i 2020 og utover.

Direktesalg gjennom egne kanaler er en stor usikkerhetsfaktor, og helst da i positiv retning.

3 Likes

God gang på twitch nå… 3-4K

1 Like

Noen sponsing eller bare folk som liker det?

Tyskere. Virker ikke som paid too play. 4800 nå

3 Likes

Ute å fisker litt :fishing_pole_and_fish:

Søkte opp CU på Twitch nå og Lirik poppa opp som første treff. Spiller det ikke nå, men kan tyde på at han er på vei til å fyre det opp?

Edit: Starter opp CU nå :sunglasses:

8 Likes

Han har vel sub sunday tradisjon. Så jeg antar at subscribers har stemt på CU, som et av mange spill han skal spille idag. Får håpe han liker det :grin:

1 Like

Er han sponsa eller spiller han for gøy?

Er nok sponsa ja. Virker ikke som om han spesielt peiling.

Lydeffektene i spillet er litt overdrevne synes jeg. Mange som reagerer på det.

1 Like

Nå vet jeg ingenting om Twitch egentlig.
Men søkte opp for dette var interessant, var jo bra med views.
Ser ut som vanligvis 500-1000 stykkee stemmer på spill han skal spille på søndager. Samtidig så ser det ut som de fåe rating!

Dette er siste spillet idag, faren er vel om han spiller så kort han ikke liker det. Ser jo ut som en trend det der.

Står ingenting om spons og han har ikke sagt noe heller. Leste noe om at det var stemt frem i chatten, så dette er nok gratis reklame så godt man kan få det :blush:

1 Like

Tror ikke han blir en fast spiller. Virker som han sliter skikkelig med å forstå greia.