Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Nedad trend ja, topper på 27, 30 og 33 siste dagene. Tror det vil selge ok lenge jeg.

1 Like

Lirik spiller ikke sponsede spill på sub sundays (er jeg nesten helt sikker på, pluss at det ville vært merket i streamtittel) - så de pengene sparte heldigvis Funcom. Tror ikke Lirik er en som vil selge spillet noe særlig.

I hvert fall ikke når den får en trøtt katt score😂

1 Like

Om Petro og Funcom er litt taktisk smarte så lager de en ny game mod hvor man spiller Unconquered i Red Alert stil. Med både single player og multiplayer. Da har vi årets spill.

Hvem vil sende forslaget til Funcom?

@funcom

1 Like

Hvor vanskelig er det å lage en VS modus, dere som har litt peiling på data og sånn?

1 Like

Tenker du på PvP? :stuck_out_tongue:

Jau.

Kort svar: PvP RTS er krevende ut av ville helvete å få balansert og til å funke :slight_smile:

Det sagt, så tror jeg nok arkitekturen og koden til CU ikke har altfor lang vei til en PvP modus. Spørsmålet er jo om det vil kaste av seg å jobbe frem eller ei.

Synd at 70 % og tommel opp skal ryke pga. paywall-gate og litt stiv pris. Særlig førstnevnte er og var fullstendig unødvendig.

Selvfølgelig får du masse motstand når 1 av hele 3 heroes er gjemt bak DLC på første menybilde.

3 Likes

Godt sagt :smiley:

Jeg tror det lå flere forskjellige ting i planene for CU, multiplattform release og flere kart, kanskje en campaign osv. Funcom gjorde en vurdering av dette når spillet var spillbart og kom nok fram til at risk/reward ved å gjøre det ikke var positiv. De kom til motsatt sluttning når det kom til MYZ og CE. Skrev litt om det i insider-tråden her: https://beta.tekinvestor.no/t/funcom-insidertrad/1552/4219

1 Like

For et RTS? Kan jeg aldri se for meg - det finnes vel knapt utover noen spede forsøk på 1990-tallet.

Hvorfor ikke? Halo Wars var awesome!

Fordi «RTS» bro :sunglasses:

De ga vel ut C&C eller Red Alert på Playstation i gode gamle dager om jeg ikke husker helt feil…

1 Like

Tjah, jeg sa det jo fordi f.eks. 8 Bit armies, fra, you guessed it, Petroglyph, er sluppet på konsoll. :stuck_out_tongue:

Ja, men det er ikke CU. Ingenting ved CU sin TAB-formel og «greie» lar seg gjøre på konsoll.

Hele utfordringen i CU et multitasking, mikro management og makro - så raskt som overhodet mulig.

Konsoll kan rett og slett ikke gjøre denslags.

1 Like

Funker fint med RTS på konsoll. Blir ikke det samme som på PC, men fullstendig spillbart om det er oppegående utviklere som lager kontrolloppsettet.

Edit: Hva gjør CU så vanskelig?

Vel, det blir som om du mener Starcraft kunne funket på konsoll? Kanskje det? Men da blir det plutselig et helt annet spill og selve «greia» med spillopplevelsen som sådan forsvinner.

Mikro, multi og makro.

Greit hvis dere andre ikke er enige altså, men RTS på konsoll med en formel som CU? Nei.

2 Likes

De har jo gjort det med 8-bit armies? :smiley: :smiley: :smiley:

Haha, jeg gir opp. Men dere kan virkelig ikke mene at CU var tiltenkt konsoll og eller er egnet for det.» :slight_smile:

4 Likes

Det er vel strengt tatt akkurat samme utfordringene som alle andre RTS har, ikke noe unikt for CU.
Den største barrieren for RTS på konsoll er kontrollene, men det har flere utviklere løst på bra måter nå, så det er ikke lenger et hinder.