Jeg er helt sikker på at hvis de hadde trodd at CU kom til å selge bra, så hadde de funnet en måte å få det til å fungere på konsoll også.
Jeg mener det. Da har du ikke lenger et «RTS», men en slags konsollbastard hybrid. Rett og slett et helt annet spill.
I alle fall for CU, som forsøker å være et klassisk, krevende og «umulig» RTS.
Det håper jeg inderlig ikke de hadde forsøkt og/eller brukt penger på
Eller at man ville avvente å se hvordan det gikk med CU etter en del patching etc og så bestemme om en konsollport var verdt det eller ikke? Flere anmeldelser mener at CU burde vært early access. Eller ville ha godt av en slik periode.
Jeg tror for å være ærlig at Funcom så hvor det bar med CU og kastet det foran bussen. De har andre spill i porteføljen med mye større potensiale. Bedre å bruke pengene der.
Ikke umulig det, skal vel godt gjøres å nå Redeye sitt “konservative” estimat i løpet av første mnd hvis det ikke snur snart.
Petroglyph har sagt at de ville fokusere på coop-delen i spillet, derfor er det ikke skirmish eller PVP der.
Burde nok vært der likevel, mange blir uinteressert når det ikke er vanlig multiplayermodus.
Sa ikke Rui at CU var uaktuell på console pga kontrollene ?
Hvis det ble sagt på forrige investormøte, så var jeg ikke der
Tror kanskje det var på Redeye sitt gamingseminar.
EDIT: Det var det. Sjekk fra 14:30
https://www.redeye.se/company/funcom/videos
Basert på reviews, ca 23k-24k solgte på det 5te døgnet siden launch.
30k iløpet av første uke så bør 60k iløpet av første måned være innenfor rekkevidde.
Blir det samme utvikling som for TAB så blir det fort opp mot 100k(meget sterk 3de og 4de uke). Skal det skje så tror jeg enten prisen må ned eller dlcen må inkluderes, evt begge deler…
#93…
Er litt redd for at du ligger litt høyt i anslaget. Årsaken er at jeg tror kjøp/review senkes en god del pga. linken på forsiden av spillet.
Spennende å se om noe den nærmeste tiden kan gjøre at CU i større grad “oppdages” og får en penere salgsbane enn fryktet. Spillet er faktisk mer givende enn jeg trodde men det krever noen timer med innsats før det blir gøy.
Tidlig å dømme spillet til flopp enda men skulle salget stupe videre allerede nå så synes jeg det kan havne i den kategorien.
Akkurat nå mener jeg det er stor fare for at CU blir et tapsprosjekt.
CU ligger utenfor top100 og du tror det selger 30k på 3 uker ?
Det forutsetter at den ikke faller noe videre selvsagt.
Trenger vel ca 700 reviews da. Har 277 nå på 5 døgn.
Må ha 17stk i snitt pr dag de neste 25 dagene da.
Det bør være mulig.
Ligger på # 83 på steam. Vet ikke hvor du ser?
Såvidt jeg vet har den ikke vært utenfor top 100?
Bruker man 75 i faktor (for lavt - selv med review-link i spillet) har standardversjonen solgt 20k+ siden launch onsdag kveld. Deluxe kommer i tillegg, og har ligget topp ~26 - 250 GTS siden launch.
Fremover får CU mersalg gjennom salgsevents, eventuelt DLCs og så videre.
Flopp blir ikke CU, til det er spillet for bra. Jeg forventer også at Funcom gjør noe for å addressere både pris og paywall-gate.
Spørsmålet handler mer om hvor stor investeringskostnaden har vært, og når i 2020 spillet går B/E (hvis ikke det skulle skyte fart før utgangen av 2019).
Brukte det dårlige øyet men er uansett minimal forskjell om det ligger 80 eller 100.
I forgive.
Joa, det er ikke sikkert det er rare forskjellen, men for et low budget spill tror jeg det er helt ok? Om det holder seg top 200 i lange tider blir det peng av det og. CE lå i lange tider meget lavt, men Funcom blødde ikke ihjel av den grunn.
Bransjen er i vekst. Plass 80 i dag er mer verdt en for noen år siden.
Funcom kjører på med små og store utgivelser. Iløpet av 2020 har de mange bekker små, samt et par tre store elver👍.
Dette blir nok en av de små bekkene, men det renner fortsatt litt penger inn fra denne også, tror jeg🙂
Blir uansett ikke 30k av det på 3 uker. Jeg tror ikke vi ser noen boost i salget før de kjører på med rabatt , gjerne kombinert med free weekend.