Kan hende? Du er litt vel pessimistisk der men det får bli din mening
Folk får si hva de vil, og selv om jeg er inhabil, så har jeg sittet med spillet i 4 timer i strekk nå. Må legge meg, jeg synes det er veldig moro. Det kommer til å ta seg opp, jeg tror ikke mange vet om det enda.
#152. Går att räkna på reviews fortfarande men då får ni sänka ratio rejält iom review knapp i spelet.
Funcom har flere ganger sagt at de kun melder dersom et spill selger langt utenfor forventningene, positivt eller negativt…
Mao så langt har spillet solgt innenfor det man/funcom kan forvente
Hvilke forventninger har Funcom kommunisert?
Ingen, de kommuniserer ikke forventninger
Bugfixing forbedringer og finpussing er det vel i hovedsak utvikler som står for og ikke publisher?
#184 nu
Datt som en stein når det kom ned på 69% (blandede) reviews. Kanskje medvirkende i hvert fall…
Ja det er ingen fordel iallefall.
Vi får håpe den karrer seg over på mostly positive igjen👍
Plasseringen er ikke representabel på hvordan spillet oppfattes av meg, men nå har jeg ikke prøvd mange slike type spill, selv om jeg har spilt mye forskjellig opp gjennom. Har spilt 6-7 timer nå og det begynner å sette seg hvordan jeg gjør tingene, og det er for folk flest dette som kreves for å få begynne å få noe utbytte av det. Å ikke ta seg tid til å sette seg inn i ett spill av denne typen blir så overfladisk og idiotisk at da kan det heller la være, og de som anmelder etter under dette antall timer spilt forteller alle at “hei, jeg er en løk som ikke dedikere meg i det jeg gjør - drittspill”.
Funcom har ikke meldt hverken dritbra eller dårlig. Da går alt etter planen og CU har ikke solgt så dårlig som det antydes her inne
Subjektivt enig, men vi må nesten forholde oss til listeplasseringer og reviews for å bedømme om dette funker i markedet eller ikke.
Sålangt er 2 av 3 som prøver spillet fornøyd. Altfor tidlig å avskrive spillet. CE lå i lange perioder langt ned på GTS også, men har blitt bra nok til at det selger godt, og tilogmed meget godt på tilbud.
Spillet er jo helt greit, men jeg tenker mange ikke ser noen særlig grunn til å spille det framfor They Are Billions som er billigere og som folk synes er bedre (85% positive reviews). TAB har også planlagt å komme med en campaign i juni.
Det er et godt poeng. Noe må trigge gamere til å ville ha begge.
Skulle ikke TAB og CU hjelpe hverandre på noen måte? Minns å ha sett det et sted, eller er det bare noe jeg har drømt??
Joda de har sagt noe om forventinger. Husker ikke ordrett, men noe ala dette har de gitt uttrykk for i diverse rapporter;
Investeringen er mindre, risiko er mindre, forventet salg/fortjeneste er tilsvarende mindre.
Vedrørende spørsmål om avtalens utforming mellom Funcom og utvikler vises det til industristandarder.
Vi kan dermed anta at de forventer å tjene inn igjen investeringskostnaden + litt. Hvis de klarer +10-20% må jo det være OK i forhold til lav invest og risk?
Det er jo ikke disse utgivelsene Funcom skal gjøre oss rik på…
Dagens spillmarked er nådesløst. Her må bare utvikler fortsette å jobbe med patching og forbedringer og så får spillet en ny sjangse ved salg.
Jeg synes f.eks. at Hide and Shriek var et kjempegod ide og et godt spill, men det slo dessverre ikke an blant massene. Håper virkelig ikke CU lider samme skjebne.
Det virker som at det som det knyttes soleklart mest negativitet til er dag 1 DLC som er rett opp i trynet på folk.
Håper Funcom drar lærdom av dette.
Det positive som jeg ser det er at selv om spillet nå ikke akkurat gjør det så bra, så var nok dette spillet mye billigere enn MYZ og Funcom har nok ikke brukt all verdens ressurser på det.