Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Hvis CU skal vise seg å være det “dårligste” spillet til Funcom 2.0 så er jeg uansett fornøyd med den nye standarden. :beer:

Jeg og mine rts-venner har kost oss masse med spillet allerede; og jeg gikk for dlc pakken #pay2win.
Eneste jeg syntes var negativt med DLC var faktum at DLC character var ranged - og den eneste ranged hero i spillet. Han var ganske drøy i trusen når han får stå trygt bak murene og slakte i vei uforstyrret.

Ser frem til at de ekspanderer med nye biomer, flere heroes of nye fiender (ikke det at det ikke finnes nok av dem).
Ser også frem til litt mer polish. Mer flyt i bevegelser og et par tweaks på hvordan hero slår/gir skade. Her bør de blod-kopiere movements og dmg-systemet til League Of Legends :slight_smile:
De bør også adde 2 nye skills til hver hero hvorav 1 er mer utility basert (stun,dispell, fear etc) og 1 ulti (mega AoE, super Nuke, super Heal) som er låst bak hero progress. Akkurat nå gir det deg ikke særlig å lvl heroen etter du har fått skillen din…

Jeg tror absolutt de kan få et meget bra produkt etterhvert med riktig fokus.
TAB var først ute med sjangeren og fikk høstet den første hype-bølgen; men allerede nå har Funcom et bedre produkt enn det TAB er; så jeg ser totalt sett positivt på denne launchen og dette spillet :nerd_face:

17 Likes

CU på salg, 25% på 2pk’en. Får se om det gir et puff.

Det har de hatt hele tiden.

3 Likes

Har vært det helt siden launch tror jeg.:slightly_smiling_face:

2 Likes

Snakk om dårlig markedsføring når jeg får det med meg nåførst :joy: (eller bare jeg som ikke har fulgt godt nok med). I følge reklamen på Fb er det bare 3 dager igjen med salget allefall.

ungefär samma placering europatid=)

Gode forslag! Har du postet de på forumet til funcom?

1 Like

Ser at aktiviteten fra utviklere og communitymanagers er veldig lav på CU forumet. Husker med CE så var de mer på ballen med gode svar på de henvendelsene de fikk.
Kan dette reflektere ambisjonen de har for spillet og videre utvikling?

Edit: @h3nk1 - da har jeg modifisert litt. Husker vi mer likt nå :wink: Uansett så er det stille fra dem når det gjelder CU og kunne ønske at de invisterte mer tid til å svare på funcom-forumet.

Da husker vi helt forskjellig :sweat_smile:

Ja, det är ju inte jättebra precis. Får se an utvecklingen under kvällen… Funcom följer garanterat utvecklingen noga, räknar med att de har en plan a, b & c

Jeg syns spillet er definitivt bedre enn They are Billions. Men har kanskje undervurdert det å komme med såpass likt spill som They are Billions. Når man gir ut et indiespill som TAB så er forventningene ikke eksisterende. Når det kommer et bra spill som selger 500 000 på Steam på kort tid så er det tydelig at mange stiller enda større krav til en “oppfølger” når man lager et såpass likt spill som CU. Det må være mye bedre enn det første. Litt bedre er ikke nok.

De burde fått tonet ned en del lydeffekter / gjort det mindre masete. Og gunnet på enda mer med grafikk og gitt Hero’en en bedre feel ja. Syns også at hele GUI’en bar veldig preg av lettvinthet og litt for amatørmessig.

Spillet er bra nok til at TAB fans vil kjøpe det. Enten nå eller når det er på bedre tilbud. Det kommer jo patcher. Spillet kommer garantert til å gå i pluss. Tipper 95% av alle strategispill til slike budsjett går i pluss på Steam. Men det er en påstand jeg ikke har belegg for :slight_smile:

7 Likes

(fra reveiwtråden)

Mulig ikke alt håp er ute? Litt krysspromotion sammen med TAB, som jeg mener det var snakk om, hadde vel hjulpet med å treffe målgruppen greit.

7 Likes

Jeg er vel en av de få som mener CU har gjort det ganske greit, og at det har stort potensiale. Det er mye de kan legge til i spillet, og det er tross alt mange som liker det også. Det har for øvrig fått over 500 reviews nå, og har gått fra 68% til 69% reviews igjen, så treffer nok blått etter hvert igjen også.

Kan informere om at det de siste 3 dagene fortsatt er 30% av reviews som kommer fra salg utenom Steam. Med andre ord ville spillet ligget høyere på listene hadde ikke denne andelen vært såpass stor.

Uansett stort potensiale, og der er Funcom gode til å få det ut, det har de bevist med Conan Exiles.

17 Likes

Jeg synes som kjent spillet har gjort det relativt dårlig. Tok jo ikke mange dagene før spillet stupte på GTS.

Det store spørsmålet er jo om det er verdt å legge noen særlig innsats i dette. Salget frem til nå har ikke gitt noen særlig spillerbase å bygge videre på og det er jo nå i ferd med å tørke veldig inn. Peak samtidige spillere siste døgn er 446.

Noen prosenter i rabatt tror jeg ikke gir noe særlig utslag i salget. Mulig de kan finpusse/tune spillet litt og så bruke free weekend “trikset” kombinert med rabatt og generere litt salg men jeg er generelt ikke veldig optimistisk.
Er nok en god sjanse for at det mest lønnsomme er å kutte kostandene og la livet leve litt sitt eget liv og håpe at noe skjer og ikke bruke stort mer penger, tid og energi på dette. Heller ha fult fokus på de spillene som gjør det bra og kommende spill.

Håper selvsagt på at min pessimistiske holdning til CU skal gjøres til skamme men akkurat nå virker det ikke realistisk at det skal bli noe stort ut av dette.

8 Likes

Det er jo en del som har klaget på pris så det er jo lov å håpe at CU vil selge bedre når de kjører på med rabatt. Med det salget som har vært nå så mener jeg det ikke er noe poeng å bruke så mye tid på CU og heller investere i nye ting.

polish-a-turd-its-still-a-turd

6 Likes

Synd spillet falt fort men tror det er mye potensiale her fortsatt. En kampanje i Juli/August etter launchen av tab burde få ett nytt surge. Om det er verdt å kaste ut dlc tviler jeg på, antar de klarer å nå break even ila 2020.

Tja vet ikke Funcom har vært flinke å oppdatere det til nå. Petroglyph har jo et dårlig rykte på seg når det gjelder oppdateringer i ettertid så vi får se om det flyter bedre nå.

Et bra eksempel på et spill som ble vekket til live igjen er Human Fall Flat, som introduserte multiplayermodus på spillet i november 2017.

Ny patch nylig

https://forums.funcom.com/t/conan-unconquered-game-update-patch-notes-for-05-06-2019/74293

2 Likes

Dine pessimistiske holdninger til CE ble iallefall gjort til skamme, så det er vel et lite håp. :slightly_smiling_face:

Men enig at det ikke er bra at den falt så drastisk, relativt fort.

Review score er vel omtrent som CE.

CE fikk til slutt det comebacket jeg håpet på. Utviklingen så litt skummel ut lenge men jeg håpet forsåvidt hele tiden på at det skulle ta seg opp.

Det er forsåvidt alltid et håp. CU kan overraske det. Men må være lov å påpeke hva man mener er det mest realistsike. Så er det selvsagt lov å være uenig.

2 Likes

Ja, det kan bli viktig i forhold til strategien om å bygge opp ryktet sitt igjen. Om spillet ikke blir forbedret så kan dette fort bli brukt mot Funcom. Investere litt mer i CU kan være strategisk lurt når man ser på det større bildet.

Da er det dette jeg ser tendensene til på CU forumet. De svarer på mindre feilrettinger og tweakinger, mens de større spørsmålene står fortsatt ubesvart :cry: Håper de stepper opp på dette området.

4 Likes