Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Unconquered (Petroglyph/Funcom)

Tviler på at det er denne meldingen som setter fyr på salget…

1 Like

Satte fyr på salget av aksjer!

:smile:

image

Fyr og fyr… Hver gang den går litt opp er det noen som prøver å dytte ned med miniputt salg

Jeg tror vi ser noen småpatcher men hvis salget ikke tar seg kraftig opp tror jeg ikke det kommer noen nye features ( hvis de da ikke har ting som mer eller mindre er klart allerede ). Jeg har spilt ca 20 timer nå og er vel bare treg autosave som irriterer så føler ikke at “spillerene sitter med skjegget(eller andre ting) i postkassa”.

Jeg tror Rui har den holdningen at man ikke bruker mer ressurser enn man trenger på ting som ikke genererer de store inntektene. Er det en ting Funcom har vært flinke til så er det å justere investeringer i forhold til inntekter.

2 Likes

Petroglyph annonserte vel akkurat at de har gått fra pre-production til production på c&c remaster. Siden de er forholdsvis små, så regner jeg med at det betyr kun småtteri og patching til CU.

1 Like

Etter din mening er 299,- litt i overkant? Utifra hva jeg har sett (ikke spilt det selv) synes jeg det er litt stiv pris i forhold til innhold og kvalitet. Et sted mellom 199-249,- hadde vært mer naturlig synes jeg.

2 Likes

Det er jeg enig i og det blir som sagt interessant å se hva som skjer når de en gang kjører rabatt på spillet ( gjerne kombinert med en f2p weekend ).

Straks 70 % og minkende negative reviews. Mindre reviews generelt selfølgelig

11 Likes

Er aktivitet på forumet også, og det virker som at Funcom tar forslagene fra spillerne seriøst.

7 Likes

Ikke helt enig med deg her @Christian.

Viktig at de holder CU “i gang” til vi får Conan SP. Dette for at det er Conan IP som har det klart største potensialet av IP’er de sitter på. Da sender de ut et dårlig signal om de ikke følger opp spillere, patching mm., rett før de skal lansere Conan SP. Det vil de tjene på i det lange løp. Slik jeg ser det, sikkert ikke alle som er enig, men det lever jeg helt greit med :slightly_smiling_face:

Håper å få se både CE og CU med blå tommel på Steam i løpet av året. Så når det gjelder kvalitet er vi helt enig :slightly_smiling_face:

Her er hva Rui sa i intervju med E24 for kort tid tilbake.

Funcom sikrer seg også viktige utgivelser ved å publisere mindre, eksterne spill – som «Conan Unconquered» og «Moons of Madness» – basert på investeringer på to til fem millioner dollar eller rundt 18–45 millioner kroner.

– Hvis en investering på 4 millioner dollar går bra, kan vi kanskje tjene 10–15 millioner dollar. Hvis det går dårlig, kan vi fortsatt gå i pluss eller gå i null.

Tror ikke det er noen fare for at Funcom går i den fellen du snakker om når det gjelder CU.

@nofun
Jeg mener jo heller ikke at de skal bruke unødvendig mye penger på CU. Men som jeg nevnte lenger opp her. Hold spillet i gang til Conan SP kommer. Det bør ikke koste særlig mye. Så kan de ta en vurdering da om veien videre og hvem spill de skal satse videre på. Spill porteføljen vil jo etter hvert bli ganske så omfattende med 2-3 lanseringer i året.

Når det gjelder Funcom sin økonomistyring har de stålkontroll. Den bør ikke bekymre noen.

20 Likes

Blått igjen nå :sunglasses:

23 Likes

Spillet er artig som fy, klokka inn snart 20 timer, men har ikke spilt noen konkurrenter så har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Blir nok bra med dryppe frmeover skal vi se når spillet bla kommer på tilbud.

2 Likes
9 Likes

Selger neppe mange kopiene på steam nå

Testet det litt, veldig vanskelig å mestre, men blir bedre etterhvert. Helt på høyde med TAB!

1 Like

Jeg og kompisen min har klart å kommet til wave 23 nå. Blir svett i fingrene på wave 20+; da snakker vi micro-management i høy hastighet hvis du ikke har tenkt å bruke pauseknappen 1000 ganger og bruke 5 timer på ett game :stuck_out_tongue:

Noen andre her som har kommet seg til wave 25 på normale innstillinger?

3 Likes

kom til wave 24 med crom mode på en av Kensei sine tror det er 4mio i score, spillet er så jævli intenst. gå for 300+ income pr tick og ha en åpning der hvor du vil at waves skal angripe.
Ikke nøl med å ødelegg muren for å spare tid om det brenner
:nerd_face:

3 Likes

300??? Masse hus da? Oppgraderer du husene eller lar du mange forbli t1 hus? Syntes det var problematisk å oppgradere de pga wood-upkeep! :open_mouth:

Nå når vi kom oss te 23 så gikk vi for 200+ income - får prøve å få det opp et hakk til, da!
Så var vi i tillegg uheldig med plassering av starmetal så vi fikk aldri kommet oss til det stykket! :frowning:

oppgraderer nesten aldri husa, kun om jeg har sånn +20 ved når jeg har satt ut de balistaene der hvor de fleste waves kommer. som regel klarer jeg 2 boligfelt med marked i midten, det tredje blir aldri komplett. Bruk chokepoints for det, det er verdt hvorav du f.eks får alle de 3 spawnsa som kommer på ett av hjørnene til samme sted. Er det med katapulter så ikke løp ut med ranged før det er trygt.

Kom til wave 23 i natt, da ble jeg overrumplet av at jeg hadde brukt for mye resources på å unlocke de kule tingene. Rytterne er fine synes jeg, de flytter seg så kjapt fra A til B. Har pappapermisjon, så sover 4 timer om natta :slightly_smiling_face: bruker dere defensetowers i senter også for å beskytte bygninger osv?

1 Like