Någon här som följde antal medlemmar i Steamgruppen från Start i något excel ark?
Bare en liten video, men interessant hva han sier om AI. Virker som om den er for lett å styre
Nå har CU begynt å falle ut av topp 1000 på GTS. Er ikke mange kopiene som selges da. 5 CE og 2 MYZ inne på topp 1000.
Litt vanskelig for å se at CU skal få en ny vår slik som MYZ og CE gjorde.
Jag räknar med 30k baspris och 5k sålda under steam summer sale, alltså sammanlagt 35k i Q2. Ger drygt 0.6-0.7 musd. Hoppas på 40 % rabatt eller 50 % tom. Är investeringen så lite som 1.5 musd finns de chans för att gå BE inom 12 månader imo. men med reducerat pris såklart.
Tror nok de kliner til med en free weekend. Dlc eller noe annet snacks. Penga tilbake vil de få innen 2 år. Just have faith
Håper ikke det er free weekend, man spiller seg ferdig over en helg☺ kjør litt stash med ce eller funcom discount over hele fjøla🙏
Finns väl en del saker man kan testa med:
- sänka baspriset
- reor
- f2p
- Bundle med CE
- ctrl + alt + delete
Prisen tror jeg ikke det er verdt å justere. Da får de heller kjøre veldig hyppige salg.
Sikkert greit å prøve med et salg først men tror de ganske kjapt bare kan prøve med free weekend. Lite å tape på det slik det er nå.
Synes ikke spillet er veldig Conan så usikker på hvor positivt det er med bundling.
Mysteriet er hvordan man kunne finne på å lansere både spill og dlc samme dag, særlig når det ikke hadde vært noen beta-periode forut.
Muligens burde man tenke alternativt for fremtiden her.
Feks la delux versjonen være den eneste utgaven som selges og gjerne senke prisen ned til hva Normal utgaven koster.
Finner det også merkelig at bundelen koster nøyaktig det samme som å kjøpe produktene hver for seg.
Kan jo bli en del negative innlegg ut av slikt fra de som allerede har kjøpt om man ikke samtidig forsøker å snu dette ved feks å gi rabatt på annet Funcom produkt tilsvarende differansen - eller litt mer.
Kan de kjøre i gang en konkurranse på CU? Premie kan være en kopi av CE, MYZ eller lignende. Ukentlige konkurranser vil gi litt mer insentiv for å spille det, spesielt med premier involvert. Spillet legger jo litt opp til å konkurrere.
Basert på reviews
- Spillet er for vanskelig! Spesielt økonomien. Casuals spiller ikke denne typen spill.
- Tutorial er for dårlig. Man kastes ut i spillet og også her blir det problemer for casuals.
- For ensformig kart og units (egne).
- AI er ikke den beste. PC’en finner det svakeste punktet og egne tropper står ofte der bare og ser på, med mindre de får ordre om å angripe. Å gi ordre kan imidlertid
også være frustrerende siden troppene er dårlige på pathfinding, og er for dårlige å danne formasjoner. - Når det brenner, kan det ofte være vanskeligere enn nødvendig å slukke brannen. Branner virker å være irriterende for spilleren, og de ødelegger gjerne bygningen framfor å slukke brannen.
- Det er ikke mulig å lagre spillet mellom waves, og heller ikke i CO-OP. Lagring i CO-OP må være på plass. Lagring ellers muligens viktig også, spesielt for casuals.
- Heltene er ubalansert og gjerne overpowered, men kan også være motsatt i enkelte tilfeller.
- For lite å gjøre mellom waves, slow pace. Det gjør det svært frustrerende å arte på nytt igjen.
- Det er lite story, og den storyen som er, er basert på Marvel-karakterene opphav fra tegneseriene på 70-tallen. Mangel på campaign/skirmish.
- Mer variasjon i voice acting, helten sier det samme hele tiden
- Ustabilt og det er mange som opplever at spillet krasjer
- Grafikkstilen passer ikke inn til denne typen RTS
- Ingen forklaring på hva stats betyr. Burde kommet fram når man holdt musepekeren over.
Gjennomgående er det rett og slett for vanskelig! I tillegg har det for lite innhold. Svært mange reviews er i bunn positive og mener CU har stort potensiale, men de slår hardt ned på vanskelighetsgraden og mangel på innhold som campaign og skirmish. Selv om jeg hater å si det, bør Funcom sørge for å gjøre det lettere. Og få vekk brannene! I tillegg er det gjennomgående fra reviewsene at det er brukt for lite penger på spillet, og at budsjettet har vært for lavt.
Blir ganska besviken om Petroglyph ska göra ett av Dune spelen. Ser hellre vi satsar på annan utvecklare. Min förhoppning är att den slovakiska studion gör ett RPG spel baserat på Dune som släpps 2021.
Det er vel denne tiden man bruker på å utforske kartet og gjør man ikke det blir jo ting vanskeligere…
Det har du sikkert rett i, men det igjen går på punktet med for dårlige tutorials. Dette er hentet fra reviews, og hva som var negativt i dem.
Enig. Funcom burde la det samarbeidet dø ut. Som jeg har sagt før tror jeg ikke petro er i stand til å produsere et relevant spill igjen. Selskapet virker å være stuck tidlig på 2000 tallet. Hjemmesiden ser jo ut som noe som er hentet rett fra geocities.
Twitterkontoen deres har heller ikke postet noe om CU siden release 29/5. Det er litt for passivt, selv om de ikke har all verdens med følgere.
Med tanke på at petroglyph er grunnen til at Funcom har Dune lisensen. Så tror jeg videre plan allerede er spikrer.
Visst man får samme kvalitet som CU vil vel skuffelsen blant mange bli relativt stor. Jeg ser at p.d.d har de 20 utviklere, hvor de også leier inn utviklere for å utføre spesifikke arbeidsoppgaver (1).
- Hvordan tror vi muligheten for samarbeid med andre utviklingsselskap er?
- Ansees Dune spillene som produseres av Petroglyph som interne, og derav høyere budsjett?