Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CondAlign

NTG kan havne i likviditetsskvis og da kan selskapet bli solgt så billig at bare de med pref aksjer får betalt. Her kan de jo styre det i og med de er majoritetseier.
Condalign blir solgt i løpet av året

Da er det jo bare å laste opp med preferanseaksjer :+1:

Kjipt for de som ikke har mulighet til det og kjøper på åpent marked
Eller har en del ordinære og bare får en forsvinnende liten andel pref aksjer i forhold til det som er brukt på ordinære

Får den som kan delta nå…så fremstår preferanse aksje dealen som meget bra. Tror nok selskapet kan bli solgt jeg. Få i land en storskalaproduksjon deal med Saint Gobain… å selg det :money_mouth_face:

Men hvis summen blir la oss si 100-150 mill så ser bare de med pref aksjer penger
Evt kjøper vil lese situasjonen og utnytte seg av den, dermed kan salgssummen bli lav
Det skal selges ja

Så hvis man kjøper sine første ordinære i dag så får man rett på pref aksjer ?

Du må sende inn skjema til CondAlign . Kun her du får handlet preferanse aksjer, ikke på OTC børs.

@BlueMarlin Skjønner det, men rekker man pref aksjer hvis man kjøper sine første ordinære i dag?

Kan sjekke jeg

Se innlegg over fra HO5. Kun aksjonærer pr 20 juni kan delta i emisjonen.

Hadde ikke jeg hatt aksjer så ville jeg bare prøvd å sendt inn skjema uansett jeg. Har tidligere opplevd at selskap in the end har vist seg å være fleksible …

Company name / First name:

Surname / Family name:

Home address/ For companies: registered business address:

Zip code and town:

Identity number (11 digits) / For companies: registration number:

Nationality:

Telephone number:

E-mail address:

VPS number:

harald.breivik@condalign.no

Er det slik man deltar? Ved å sende mail?

Edit: er eksisterende aksjonær.

Har du fått mail?

Jeg sendte inn det enkle skjemaet til CEO i CondAlign (Harald Breivik) til hans mail, å skrev hvor mange aksjer jeg ville ha (pris 16,67 NOK pr preferanse aksje). Er på ferie å har kun telefon tilgjengelig, så ordnet det sånn. Fikk edocument som jeg signerte. Veldig enkelt.

Kjøper du 10.000 preferanse aksjer (166.700 kr) … så får du også 10.000 ordinære aksjer.

Mener du totalt 20 000 aksjer?

Man får vel 10 000 aksjer, men ved et evt salg vil preferanseaksjene bli gjort om til vanlige aksjer etter at de har fått utbetalt 3x16,67 kr.

Ved salg av selskapet for litt over 100 mill (mener det er opp til 107) så er det bare de med pref aksjer som får betalt
Feks de som har vært med i årevis som bare har ordinære aksjer vil da ikke få noe som helst. Ei heller de som tror de kjøper billige aksjer på markedet nå
Gjelden NTG har til condalign på ca 17 mill blir gjort om til pref aksjer, ganske lukrativt
Ledelsen har slik jeg har skjønt det fått en klar oppgave og det er å selge selskapet i løpet av året.
Evt kjøpere vil nok utnytte situasjonen og kanskje da få kjøpt selskapet for en ganske billig penge. Umulig å spå en pris, men det er som sagt bare det over 107 mill som vil gi utbetaling for ordinære aksjer
Likviditetsskvisen NTG står i kan få avgjørende betydning her.

1 Like

De er allerde i dialog med flere industrielle selskap ift å selge selskapet.