Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CondAlign

Kilde?

Jeg har hørt det av en som var med på virtuell call med Sparebank1 Markets, ble visst nevnt at de er i gang med å prate med potensielle kjøpere.

Som Bingo123 skriver over her: Ledelsen har fått beskjed om å selge selskapet.

Jeg tror/håper en avtale med Saint Gobain landes i eller etter sommerferien, det er en storskalaproduksjon deal med gode marginer for CondAlign innen TIM brukt i EV batterier, det bør løfte verdien kraftig på selskapet.Det at et globalt konsern som Saint Gobain tar i bruk deres tech løsninger gjør at teknologien er proven in the real world. De har jobbet i mange år med Saint Gobain på dette.

Skulle jeg solgt selskapet mitt, så ville jeg hatt en god deal med et kunde på plass med bra inntekt, før jeg gikk ut å skulle selge det.

Håper det skjer her!

1 Like

Redd det kommer til å dumpes for en lav pris og så er det kjøperne som lager milliardbutikk ut av det

Fordi det er så lite trolig at de som kjøper ordinære aksjer nå noensinne vil se penger så dumpes aksjene på NOTC
Sånn går det når NTG får gjort om 17 mill i gjeld til pref aksjer og har bedt ledelsen om å selge selskapet i løpet av året så de kommer seg ut av likviditetskrisen.
De som har latt seg friste siste tiden til å kjøpe aksjer etter bla CMD kan fort ha kjøpt katta i sekken.
Selv salgsordre på 5 kr blir ikke plukket opp nå
De fleste tror nok selskapet blir solgt for en sum der bare de med pref aksjer tjener penger.

1 Like

Ja jeg og deg gjort det samme …kjøpt nu nylig på NOTC. . Gøyt de ja !

Hvem av dere går inn nå å kjøper preferanse aksjer?

Hva selskapet blir solgt for … skal jeg ikke spekulere i, men at denne teknologien vil skape store verdier for kjøper er jeg overbevist om.

Håper sum blir langt over 107 millioner.

Jeg tror en lisens avtale med Saint Gobain er nært og at den avtalen vil løfte verdi kraftig på CondAlign !

Gikk inn når de gikk på børs (OTC) jeg og har sittet siden… og gikk inn nå i denne runden (preferanse aksjer).

Time will show.

1 Like

Det der er wishful thinking
De har holdt på i mange år og ingen har ønsket å kjøpe selskapet
Nå skal det selges, de har antakeligvis noen på kroken, men prisen blir nok ikke så høy nei

Vi får se :slight_smile:

Gikk du inn når de gikk på OTC du også, eller senere?

Skal selskapet selges i sin helhet må jo 90% av aksjonærer godta tilbud. .

De 5 største eierne sitter vel med ca 66% av aksjene, men NTG som desidert største med 50,1%.

Investeringsselskapene til NTNU (3,79%) og IFE (5,87%).

Sjur Thorsheim (Pro AS) har 4,05%.

Wilhelmsen familen (Skips AS Tudor) har 2,04%.

1 Like

I første omgang får vi håpe de har klart å hente nok penger i emisjonen. Siste dag er vel i dag

1 Like

Da kom de omsider i mål med emisjonen. Det ble tegnet for 37,5 mill (minimum var 35 mill), 25,8 mill i gjeldskonvertering og 12,7 mill i cash.

Ved salg av selskapet ( eller utbytter) skal eierne av preferanseaksjene ha 3 X innskutt beløp før de som har ordinære aksjer får noe.
I tillegg skal eierne av preferanseaksjene være likestilt med eierne av ordinære aksjer på på beløp over 112,5 mill ( 3 x 37,5)

Regner med det er Rinnan og NTG som eier gjelden som konverteres siden de prioriterer gjeldseierne

Så på denne teksten ifb med preferanse aksje dealen nå, noen tanker om det?

If the Company is the transferring company in a merger, the holders of Preference Shares shall retain preference shares in the surviving company where each consideration share shall have thesame economic rights as the Preference Shares (less any amount already distributed).

Other than the rights set out above the Preference Shares shall have the same rights as the rights attached to the Ordinary Shares.

Hvis selskapet er det overdragende selskapet i en fusjon, skal innehaverne av preferanseaksjer beholde preferanseaksjer i det overlevende selskapet, hvor hver vederlagsaksje skal ha de samme økonomiske rettighetene som preferanseaksjene (minus eventuelt allerede utdelt beløp).

Bortsett fra de rettighetene som er angitt ovenfor, skal preferanseaksjene ha de samme rettighetene som de ordinære aksjene.

Men hva skjer med alle de fordelene som ble nevnt når lånet (som nå konverteres) ble gitt. Det var en haug med fordeler og preferanseaksjer. Kommer de fordelene i tillegg? I så tilfelle blir det smør på flesk for lånegivere? Noen som har oversikt over dette?

De 17 mill NTG har i gjeld til Condalign blir gjort om til pref aksjer. Det er det jeg vet

Samme betingelsene som de nye preferanseaksjene, som er bedre enn de opprinnelige betingelsene (3x utbetaling vs 1x utbetaling).

Det er vel mest sannsynlig med et oppkjøp, ikke en fusjon? Poenger er vel bare at preferanseaksjene ikke skal miste verdien ved en fusjon.