De er i hvertfall helt klart i en avklaringsprosess
Den ellers særdeles imøtekommende ledelsen kan ikke prate nå
Får håpe det ikke er dårlig nytt på vei
Ut fra tidligere info så er de nå tom for penger. De kunne vel dra den ut juni ift cash.
Så for meg så fremstår det som de er i forhandlinger/dialog med noen ift oppkjøp. Håper det kommer noe gode news her… men er forberedt på å ha tapt alt…
Hva er deres tanker om e-posten fra Andre Jensen?
At de jobber på spreng og håper
Hvis man ikke kjøper pref aksjer nå så forsvarer man ikke eierandelen sin
De nye pref aksjene tar helt over og de gamle blir verdiløse
Rune Rinnans verk med pref aksjer er en tragedie.
De ordinære aksjene nullstilles til kr 1 uavhengig av om noen har 100 aksjer eller 100 000.
Skjønte jeg riktig?
Men jeg finner ikke noe om hva som skjer med preferanseaksjer?
Konspiratorisk tankegang tilsier at Rune Rinnan satser på at mange retail med preferanseaksjer lar være å bli med på denne emisjonen. Da vil han få en stor andel av denne emisjonen. Det sier meg at de har en seriøs kjøper på gang og Rune Rinnan prøver nå å ta mesteparten av kaken.
For å bli med videre, må du overføre alle dine aksjer (både ordinære og preferanse) i CondAlign AS til CondAlign Holding AS for 1 krone .
Du får eierskap i Holding kun hvis du investerer nytt beløp (f.eks. 100 000 kr gir 10 000 aksjer à 10 kr).
Preferanseaksjer behandles likt som ordinære – ingen særfordeler videreføres .
CondAlign Holding skal eie >90 % av CondAlign AS, og håper på videre salg.
Jeg leser informasjonen slik at den som tegner seg i Condalign Holding må overføre sine ordinære aksjer, -men ikke preferanseaksjene.
Preferanseaksjene blir upåvirket. De som pt har et konvertibelt lån til Condalign vil imidlertid få sitt lån konvertert til preferanseaksjer. Det er NTG sin avtale med Condalign som utløser denne tvungne konverteringen. Har ikke sjekket, men er nok tatt høyde for i låneavtalen.
For å forsvare min eierandel i selskapet er jeg tvunget til å kjøpe pref aksjer i denne emisjonen. De gamle pref aksjene blir verdiløse nå med alle de nye. Slik skal de sikre at de får med mange nok.
Noen som vet hva man må inn med for å forsvare sine % vise del? Hvis man f.eks hadd 1% av aksjene i CondAlign, hvor mye må man kjøpe i CondAlign Holding for å eie 1% der?
Det er forholdsvis jeg må inn med for å forsvare posisjonene. Men salgsprisen blir jo lav så det er ikke rare greiene man evt sitter igjen med til slutt uansett.
Slik jeg forstår det kan en ikke kjøpe preferanseaksjer i denne emisjonen, - kun ordinære aksjer i Condalign Holding(CH)
Strukturen er at CH i første omgang vil bli eier av 90 % av aksjene i Condalign for deretter å tvangsinnløse de resterende 10 %. CH vil dermed eie 100 % av aksjene i Condalign på det tidspunkt hvor den nye POG vil investere 1, 3 mill Euro- noe som akkurat dekker gjelden på 14,2 mill.
NTG vil overføre samtlige av sine ordinære aksjer og preferanseaksjer til CH for kr 1. NTG konverterte gjeld på ca 27 mill til preferanseaksjer i den første emisjonen sist sommer slik at CH vil ha et betydelig antall preferanseaksjer i tillegg til å eie samtlige ordinære aksjer i Condalign. NTG vil på sin side bli kvitt sin garanti for Condalign sin gjeld på 14, mill, som kan betraktes som NTG sin salgssum for å overføre aksjene til CH.
Ved å investere i CH vil en bli indirekte eier av Condaligns ordinære aksjer samt de preferanseaksjene som CH vil bli eier av etter overtagelsen fra NTG.
Eiere av preferanseaksjer vil få oppgjør gjennom salg av Condalign til POG , evt i form av en earn out, dvs et gradvis oppgjør i takt med at Condalign i sin fortsatte virksomhet oppnår visse milepæler som utløser utbetaling til preferanseaksjonærene.
Når - og hvis - POG overtar Condalign fra CH, vil aksjonærene i CH motta oppgjør og CH formodentlig bli oppløst og avviklet.
Hvem/hva er den nye POG?
Jeg leser det slik at det er to selskap involvert her. POG er et industrielt selskap som vil investere og bli en minoritets eier i Condalign, så fremt Condalign rydder opp i lån og eierstruktur. Så står det at Condalign har mottatt et “letter of intent” fra en part som er i due diligence fase. Denne parten omtales ikke som POG i dokumentene, men som en tredje part som kan kjøpe hele eller deler av Condalign.
“To finance CondAlign AS through July and August (up to NOK 7 million) and secure a new potential owner group (a ‘POG’) with a large industrial company as a significant investor, a new financial initiative has been established.”
“The POG requires CondAlign AS to be debt-free at the point of transaction. New investments from the POG will not cover old debt and liabilities.”
Letter of intent:
“The company has received a letter of intent from one party currently in the due diligence phase.”
Det har de som du ser ikke sagt noe om
I samtale med selskapsledelse har jeg forstått at intensjonen til den nye POG som skal investere 1,3 mill Euro er å overta Condalign 100 % - formentlig gitt positiv driftsutvikling.
Men man må kjøpe aksjer i denne nye runden for å få noe igjen hvis selskapet selges
Så det er det vel bare å bla opp hvis man tror det er håp
Hvor får dere informasjonen? Epost? Har ikke mottatt noen ting…
Bare de som var med i forrige runden
Fristen er forlenget til 1 august.
Novel conductive films – from launch to volume production - don’t miss Pål Morten Lindberget from CondAlign AS presenting at TechBlick’s flagship Future of Electronics RESHAPED in Berlin on 22 and 23 OCT 2025.
No other event worldwide offers such a cutting-edge and comprehensive agenda as TechBlick event → LinkedIn