Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CondAlign

Selskapet er langt ifra å dekke lønn og forpliktelser. Helt utrolig.

RR nevnte om en telefon fra et selskap i samme bransje, som kunne tenke seg å delta i emisjonen.
Vi for håpe at det er en stor aktør som kan sikre finansieringen til Huawei kommer inn.

Uansett så tror jeg sjansene er små, for ellers tror jeg NTG ville ha strukket litt.

Tech-kongen satser alt på ett kort: – Jeg elsker nerven i dette

Rune Rinnan er norsk finans’ ubestridt tech-konge med åtte milliardsuksesser blant hundretalls investeringer. Etter kjempegevinst og store nedskrivninger kaster han kortene, og satser alt på ett kort.

https://www.finansavisen.no/finans/2025/08/26/8288369/rune-rinnan-kaster-inn-handkleet-og-satser-alt-pa-ett-kort.-jeg-elsker-nerven-i-dette.

Hvilket kort ?

Sensorteknologi

De tar seg overraskende god tid med emisjonen… Får håpe noen står på i kulissene.

Eller mangel på noen i kulissene…
Hvis NTG er ute så trenger de noen med litt muskler for å dra tyngden. For tidlig for Huawei. Vet ikke om noen som var på presentasjonen er aktuelle. Bør ha en hjørnestein eller to på plass før de lanserer emien.

Det er ihvertfall fortsatt håp.

Noen som tenker å tegne/opprettholde tegningen? Det virker jo å være relativt sannynlig at det tar lengre tid enn de håper/tror, og at det blir behov for mer kapital om kort tid.

Lurer på hva Huawei spekulerer på
De kjenner jo situasjonen og er ikke første reis

Skulle tro at de var mest interessert i få fatt på teknologien (gitt at den fungerer som forutsatt). Det er vel småpenger for de uansett.

Alternative til å kjøpe seg inn er vel å kjøpe konkursbo

Jeg tror Huawei er for store til å spekulere og satse på å kjøpe konkursbo.

1 Like

Jeg har tegnet, så får det briste eller bære.

Huawei bruker 1-2 timer på å dra inn det beløpet de eventuelt går inn med hos Condalign. Lommerusk for de.

De har brukt masse tid og ressurser på CondAlign og deres produkt ift prøving og testing. De er helt klart interessert i produktet etter å ha vært i prosess med CondAlign i 1 år. De kaster ikke bort tid på tull.

Nå gjenstår siste del av testingen, er vel kun 2-3 uker til det endelige svaret kommer. Får man grønt lys og de går inn som investor og ikke minst kjøper av produktene til CondAlign , så vil dette caset stille seg helt annerledes for investorer.

Da blir nok prisen ved neste kapital innhenting 10 x av hva den er ved denne krise bro-finansieringen. Er nok flere industrielle selskap som kan komme på banen som potensielle kjøpere med Huawei om bord.

Ender det med at Huawei takker nei, så er det the End.

Så det hele avgjøres i september/oktober virker det som.

Tok noen lodd i dag.

2 Likes

Bare å håpe det beste. Mange har nok blitt filleristet av Crayonano og det som skjedde på oppløpssiden der. Men dette er jo noe helt annet produktmessig selvfølgelig. Under den avgående CEOen at dette ender bra

1 Like

Andre Jensen er ny CEO i det nye selskapet CondAlign AS.

Nå for vi bare håpe på at Huawei sier “Ja” snarest mulig, og investerer i selskapet

1 Like

Da er det gjennomført salg iht. det “komiske” tilbudet.

Smått utrolig at noen kjøper 10 aksjer for ett øre pr. aksje; og enda mer utrolig at noen bryr seg med å selge 10 aksjer til den prisen. For meg som DNB-kunde hadde et slikt salg resultert i gebyr på 300 kroner.

Og tapsfrafrag skattemessig vil jo bare bli peanuts for 10 aksjer, selv om inngangsverdi hos selger ev. er så høy som 30 kroner pr. aksje.

Finnes det noen fornuft jeg ikke ser i denne handelen?

Muligens Condalign AS manglet 10 aksjer for å komme over 90% grensen. :joy:

Noen nyheter? Har Condalign fått noen avklaring om salg ennå?