Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CondAlign

Slik jeg leser det vil ikke “license negotiations” starte før tidligst juli 2022. Det er først da vi får vite hvor stor lisensinntekt CondAlign da vil oppnå. Det er først da vi vil vite hvor story “Upfront licence fee” vil være, hvor stort “Annual licence fee” vil være og ikke minst hvilken inntekt som er knyttet til volum (Variabel).

"The CPA covers all phases up to and including industrialization and commercialization of final products. Product design will conclude in June 2022, whereafter industrialization, commercialization and license negotiations will commence."

Vet ikke noe om ønsket volum

Mitt poeng, for å være overtydelig, er at vi fortsatt ikke vet hvordan lisensinntektene vil struktureres og hvilke “terms” selskapet vil oppnå.
Alt vi vet nå er at Maarud sier det vil være ett fast (årlig) element og ett variabelt element. Disse to gir tilsammen lisensinntekten til CondAlign.
Vi vet også at dersom en stor aktør (Samsung) er ganske sikre på et HØYT volum, så vil de ha volum-elementet (lisens-fee per produkt) så lavt som mulig.

Når det er sagt, så har vel selskapet indikert inntekter på 10 MEUR ved høyvolumproduksjon. Kan noen verifisere det??

Har noen kalkyler fra tidlige Supporting slides fra Sb1m. De er ikke tatt ut av løse luften, men heller ikke verifisert så vidt jeg vet.

2 Likes

Ser ut som krusningene etter q har lagt seg. For alle tålmodige er det bare å ta plass nede i boka en plass. Sikkert noen utålmodige som for enhver pris skal lette seg de neste månedene.

Var slik jeg klarte å få fill på kr 11 på tidligsommeren i år.

4 Likes

COND: 3Q 2021 Financial update

Oslo, Norway – November 17, 2021.

The unaudited accounts for the 3rd quarter 2021 have been released and are available at the company web pages.

The accounts for 3Q 2021 show a negative net profit of NOK 5.8m and a negative cash flow of NOK 6.0m, compared to negative net profit of NOK 3.0m and positive cash flow of NOK 0.1m in 3Q 2020. CondAlign has received public funding and grants during the period of NOK 0.8m, which are recognized as reduction on capitalized development costs.

As part of the planned ramp up the net payroll and other operating costs (excluding depreciation and amortization) increased to NOK 3.8m in 3Q 2021 compared to NOK 2.0m in 3Q 2020.

Investments in the period include PPE and capitalized development cost with gross total of NOK 2.9m.

The Company has a comfortable cash position of NOK 45.8m and available liquidity of NOK 50.8m at the end of 3Q.

Total debt equals NOK 14.1m including accrued interest and leasing obligations.

The total equity is NOK 52.7m with an equity ratio of 74.9%.

2 Likes

Ser noen tok tipset mitt. Sikkert noen som får kaffen i halsen nå.

Gratulerer til den som fikk fill på 16. Godt kjøp!

1 Like

Der jeg tenkte legge meg om jeg får inn litt cash også :joy:

Edit: men da er det sikkert for sent

Ligger ute 1500 aksjer på 16 nå for dem som ønsker inngang under emi (~16.67)

Gikk nettopp 100 aksjer på 27kr…

1 Like

45 kr neste

Vet ikke hva jeg skal si. Først Capsol med 290 aksjer på kr 260… også kommer condalign 400 aksjer på kr 27. Jeg har sjekket dato og det er ikke 1. april i dag. :grin:

Er ikke meg imot å få omsatt opp mot kr 30. Eneste kjipe er at det sikkert kommer en utålmodig gjøk og selger på bid en dag. - så er vi på 15 igjen.

Tror though det skal mye til å selge seg ned til 15 nå om nye standarden forblir rundt 27? Når det ble salg på 11 så var det ~35% nedgang fra emi, mens salg på 16 fra 21 ga ~25% nedgang. Om noen presterer å selge til 70% tap fra 27, så tviler jeg likevel på at 15 kr blir nye standarden. Da regner jeg heller med at salget på 15 var av det desperate slaget og at standarden likevel holder seg over 20 ish.

Ja, det tenker du. Jeg tenker ikke sånn, og du kan ta deg gift på at andre tenker ulikt både deg og meg.

Dette markedet er full av både gjøker og nisser, og jeg er sikker på at det finnes noen slike her også. Derfor kan det være lurt å legge seg i boka, både på 14 og 17 og 2x, for du vet aldri når gjøken eller nissen skal lempe ut.

Om kursen er 12 eller 30 i dag spiller ingen rolle for oss som er ferdig lastet, og er inne for en avtale.

Ja, altså misforstå meg rett. Man skal ikke se bort fra at folk vil selge seg helt ut og tar et vesentlig tap for å laste inn under andre større muligheter i deres øyne, om det være en storaksjonær som vanner ut kursen eller en liten nisse :grin:, men som du sier; in the long run så spiller det veldig liten rolle, spesielt etter ipo og når flere avtaler faller i boks. Poenget var vel mer at man er “heldig” om man får napp på lave kurser atm nå som ting holder på å falle på plass i cond. Men for all del, bestemmer en storaksjonær å vanne ut kursen, så får man vel bare ta et større jafs selv, selv om man skulle være ferdig lastet.

Første test blir å se om noen vil selge til kjøper som ligger med 20 000 aksjer @ 10.

Første tog, mot dobling, har allerede gått. Ser det ut som. Svært få selgere under NOK 30, ser det ut som.

Forventet nyhetsstrøm, innen 3-4 mnd, vil bekrefte teknologi og lisens-leveranse til mastodonter. Det betyr at denne aksjen skal 3-4x innen utgangen av Q1-22 (dvs 45 til 60 kroner per aksje).

1 Like

Tok en tur innom kapitalmarkedsdagen til Kongsberg Automotive. Mon tro om de har hørt om CondAlign? Helt nytt produktområde for KOA.

2 Likes

:face_with_raised_eyebrow:

Hvis det var Magellan som dumpet litt der, er det bare å gratulere!
Først pumpe kursen opp på mikrovolum, for så å selge med god gevinst på en kurs som tilsynelatende er slakt, men likevel er over kurs da de startet pump.

Sier ikke at det er tilfelle, men om et par dager vet vi.