Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Ser absolutt lovende ut. Er dog redd for at pandemien, tross vaksine, vil herje langt inn i 2021 og kanskje lenger. Og at helsevesen ikke prioriterer oppgradering av utstyr etc.

Hmmm, tror det kan være negativt med tanke på covid neste år, men tipper utsiktene langsiktig blir positivt påvirket. Tenker korte køer og mindre tid på sykehus vil være viktig de neste årene.
Men det blir spennende å se om contextvision kommer ut med flere produkter innenfor DP og hvor mange lisenser de klarer selge fremover. Er jo ganske sikker på inntekt via nåværende lisenser tenker og tror jeg, så føler nedsiden er lav (det er mine tanker og vurdering da)

1 Like

"ContextVision: Medi-tek på vei opp?

Et selskap som kanskje har falt litt under radaren er det svenske medi-tek selskapet ContextVision (https://www.contextvision.com/) som er notert på Oslo Børs. Selskapet har liten markedsverdi på under 2 mrd. norske kroner, men et fortsatt en ledende aktør innenfor medisinsk bildeanalyse, og har flere andre svært moderne systemer innenfor blant annet patologi, prostata screening og med mer.

Selskapets salg har vært noe rammet som følge av pandemien, men vi mener det er en åpenbar oppside de neste årene. En sannsynlig vinner i statsbudsjettene rundt om i verden de neste årene er helsesektoren og vi forventer således et økt investeringsbudsjett for både offentlig og private aktører rundt om i verden. Dette mener vi selskapet står godt egnet til å tjene på, og ser en fin oppside. Riktignok er det mulig at dette først vil prises inn etter 2020/2021, men mulig den også vil stige ved vaksinering.

På det tekniske planet har også aksjeprisen brutt ut av en middels-langvarig nedgangstrend. Allikevel er det lite likviditet, og selskapet er sensitive for større og mindre nyheter. Vi ser at selskapet har potensial for svært gode marginer etter et sterkt 2019 og på lang sikt vil denne faktoren kunne styrke seg ytterligere."

Et av de få vekst selskapene som går med overskudd…

2 Likes

Får håpe at de siste utålmodige har kastet seg ut… NOK 21 etter å ha blitt dumpet helt nede til 20.20. Noen akkumulerer i hvertfall…

1 Like

For meg så det ut som at det var en stop loss effekt på slutten

“First Mover i Milliard USD Marked”. Så spørs det da, om de er slow eller fast mover. Skuffende utvikling i selskapets verdi på børsen siden i fjor sommer. Håper interessen tar seg opp mot 4Q presentasjonen.

1 Like

COV melder ikke nyheter/avtaler mellom kvartals presentasjoner og da får man en statisk kurs som ikke beveger seg mye. Med mindre det svirrer rykter, analyser, medier eller div. annet som påvirker kursen.

Jeg er enig i at dette er litt skuffende. Hvis man feks. ser på Kahoot så ser du hva du kan gjøre med litt aktiv mediadekning og god gammel “haussing”/markedsføring.
MEN, nå er det bare sånn situasjonen er og da får man heller vente til det kommer resultater, ettersom man tror på teknologien. :slight_smile:

1mnd 4%
3mnd 10%
1år 122%
Vs 0,1% rente
Ser vi iforhold til de som går 50-100% på en uke er det skuffende…
Men føler ikke vi egentlig kan klage😅
Synes personlig denne er relativt greit priset, så det er en av mine største poster… Men tror Q4 blir spennende.
Generelt salg og utsikter.
Er selv ekstra spent på DP salg og interesse og R&D. Fylte akkurat opp på nedgangen. Kanskje jeg var litt for tidlig… Men har troa på Q4📈

1 Like

Da er vi nede i “kjøpeland” igjen, fair value for legacy teknologien var vel 19. :wink: Gleder meg til Q1 og 2021.

Skjønner ikke hvorfor COV er på børs. Ikke trenger de penger, Ikke har de gjeld. Ikke
ser det ut til at de orker å oppdatere markedet. Meldinger om salg av “DP” hadde hjulpet godt. Tipper at om de hadde kjørt et par emisjoner hadde kursen vært langt høyere enn i dag og ikke minst vært i “skuddet” i media. Selskapet er bare alt for dødt til å fange interesse.
Bare se på NEL og PHO. Dess flere emisjoner, dess høyere verdi på selskapet. Ja igjen, hvorfor på børs?

Contextvision er et veldig seriøst selskap i mine øyne, sammenligne med NEL og PHO er rart… COV er low risk, men tror det kan ta av… de har inntjening og det som blir spennende er om de klarer å utvide markedet sitt, hvordan det går med R&D og hvor stor interesse det faktisk er rundt DP. For tiden er det rakettaksjer som er interessen hos folk… COV er en litt mer ‘‘traust’’ solid aksje i mine øyne, men tror de har stort potensial… 107% på ett år er skinnsykt bra, hadde alle aksjer gått så bra hadde alle investorer vært milliardærer virker ikke logisk. Tror personlig det kan bli kjedelig frem til Q4, men vil ikke selge ettersom dette er en aksje jeg har stor tro på

1 Like

Jeg selger ikke jeg heller. ContextVision går med overskudd, er uten gjeld og med en avansert teknologi som fort kan gi grunnlag for å bli kjøpt opp. Så spørs det om eierene er villige til å selge da… De er ikke på børs på grunn av manglende finansiering. De dekker alle utgifter med innkomne midler, både til forskning og utgifter. Grunnen må vel være for å være “synlige” for oppkjøp…

2 Likes

En aksje jeg sover godt med å ha i porteføljen selv om den går litt ned…
Men lurer litt på om det er noe på gang… Er merkelig stille for tiden, hele november og desember kom det ut twittermeldinger med kun få dager i mellomrom.
Om det ikke er noe på gang vil jeg tro vi går opp med Q4 rapporten

1 Like

Siste børsmelding fra selskapet er fra 22/10-2020. " Utrullingen innen digital patologi går som planlagt"

ContextVision: Salgsbedring i tredje kvartal og utrullingen innen digital patologi går som planlagt

STOCKHOLM - 22. oktober 2020 – ContextVision, et medisinsk teknologiprogramvarefirma som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens, kommer i dag med sin rapport for tredje kvartal.

"Vi følger planen innen digital patologi, og med flere fullførte installasjoner kan vi nå fortsette med utvidede studier i den kliniske arbeidsflyten. Pandemisituasjonen gjør driften noe uforutsigbar, men salget innen medisinsk bildebehandling har imidlertid økt sammenlignet med andre kvartal, slik at vi kan være forsiktig optimister. Vår totalesalgsvekst per 30. September i år, er større enn samme periode i 2019”, sier administrerende direktør Fredrik Palm i ContextVision.

”Mens vi ser mindre kortsiktige effekter på salg, og reisebegrensninger som bremser nye forretningsmuligheter, er vår strategi å fortsette å utvikle selskapet stein på stein, samtidig som vi holder økonomien under kontroll. Det viktigste er at disse effektene er midlertidige; dagens situasjon understreker bare behovet for effektive digitale løsninger innen helsevesenet”, fortsetter Palm.

Tror ikke de har lov å sende flere meldinger nå så tett opp mot q4? Jeg har lest at i Sverige har de en lovpålagt stilleperiode 30dager før q rapport. Kanskje dette også gjelder Twitter meldinger? Tror vi må forvente oss en kjedelig periode før kvartal rapport.

Får slappe av til Q4 da (kanskje litt påfyll om den faller videre):+1: takker​:+1:

Da fikk jeg kjøpt 5k til 19.810 på morgenen før kursen snudde opp igjen. For håpe at vi har bunnet ut for denne gang i denne “forglemmte” aksjen…

1 Like

Legger inn dette igjen siden det ser ut til å ha gått i glemmeboken for de fleste investorer. Vanskelig å komme til noe annet enn at 20kr er alt for lavt priset…

ContextVision announces first CE marked digital pathology product

STOCKHOLM – June 29, 2020 – ContextVision, a medical technology software company specializing in image analysis and artificial intelligence, today announced that its first digital pathology product in a planned portfolio has been granted CE mark status. This means that INIFY® Prostate Screening is now available for routine clinical use within the European Union.

“I am proud of the great performance by our outstanding multidisciplinary team in reaching this company milestone. Healthcare systems around the world are already under great stress due to heavy workloads and lack of resources – and both patient numbers and cancer rates are only increasing. Intelligent technology will be a vital key to addressing these challenges, with powerful tools supporting the medical professionals in terms of efficiency and precision,” says Fredrik Palm, CEO at ContextVision.

“We are a first mover in what I am certain will become a billion-dollar market.”

ContextVision is an independent world-wide leader within digital image enhancement for multiple imaging modalities. With its 35-year history of developing advanced software for digital image analysis and enhancement, it was a natural step forward to invest in and aim for a leading position within clinical pathology – a discipline where today’s ongoing digitalization offers huge opportunities.

INIFY® Prostate Screening is a powerful AI-based software that predicts, outlines and quantifies suspected cancerous areas in a series of prostate biopsies. It pre-sorts slides in a worst-first order, allowing pathologists to get right to work on the most relevant areas. While the product can be used as a stand-alone unit, even more importantly it is designed to be seamlessly integrated into pathology laboratories’ existing LIS (Laboratory Information Systems) or PACS (Picture Archiving and Communication Systems).

“I can testify that it is really easy to use, saves time and helps highlight suspicious areas for cancer.”

The predicting engine in INIFY® Prostate Screening is built on deep learning algorithms, trained and adapted by ContextVision’s skilled research scientists, resulting in proprietary high-performance algorithms with pixel-level accuracy. Our unique, patented MasterAnnotation™ method has been used to create the training data on which the engine is built. Here, multiplex immunofluorescent staining is used to objectively identify and highlight cancer areas and other structures with extreme precision, which in turn are quality assured by certified pathologists.

“We have been involved in the development of INIFY ® Prostate Screening and can assure it fits laboratory needs. A prototype version of the product has been used daily for two years in our fully digital pathology workflow here in Catania, and I can testify that it is really easy to use, saves time and helps highlight suspicious areas for cancer,” says Dr. Filippo Fraggetta, chief pathologist at the Pathology Unit of Cannizzaro Hospital.

ContextVision clearly sees the need for a product that can support the pathologist in identifying prostate cancer faster and more easily, with the highest possible precision. INIFY® Prostate Screening will facilitate the transformation of clinical pathology into a digital discipline, ultimately offering much higher quality and standardization.

“INIFY ® Prostate Screening will allow pathologists to focus their time on assessing and examining prostate specimens containing suspicious cancer areas, while minimizing time spent on benign tissue. Knowing that collaboration with the medical profession is essential, we have worked closely with multiple pathology labs around the world, all at the forefront of digitalization. Now, with our first product available for clinical use within EU, we can expect several full installations in the clinical workflow this fall. We are a first mover in what I am certain will become a billion-dollar market,” says Palm. “Prostate cancer is the second most common cancer in the world among men, with 2.3 million biopsy procedures carried out annually in Europe and the US alone. With INIFY ® Prostate Screening, we have laid a solid groundwork – which in turn can be further adapted to address other cancer types, such as colon and lung cancer.”

3 Likes

Jeg har lagt denne ut tidligere men jeg vil anbefale alle å lese analysen som SpareBank 1 markets publiserte i august når kursen var ca. 24.
Anbefales :point_down:

cov%20analyse%20august.pdf (1,2 MB)

2 Likes

Trur denne kan bli ein solid aksje når Corona pandemien ebber ut etter kvart. På dagens kurs er prostatadelen ikkje verdsatt i det heile.

1 Like