Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Helt enig med deg - i disse tider med generell usikkerhet så ville det være bedre med tydelig informasjon omkring veien videre.

Tipper på rebalansering for Vinterstua AS, det er mange andre gode kjøpsmuligheter ute i markedet nå, etter den siste tidens fall. Det er også usikkerheten knyttet til COV ifbm. utdeling tidspunkter o.l.

Jeg er selv utrolig bull på teknologien til ContextVision - spess INIFY men ser det som utfordrende at det i liten grad kommer meldinger fra selskapet utenfor meldte vinduer.
Dette er i utgangspunktet bra og seriøst (viser at selskapet fokuserer på selve arbeidet), men i dagens børsmiljø belønnes ikke slik stillhet.

COV er en rolig traver som går og går - det er sjeldent man finner selskaper med enormt vekstpotensiale, som også er ledende i sitt etablerte segment.
At dette er lavt priset er utelukkende positivt! Tålmodighet lønner seg i COV.

Trur Vinterstua har mista til trua på caset altså. Etter ny INIFY-plan så var det sikkert ikkje det han venta seg slik at han nå selger ut. Øker i andre case nå

Sakset ut ett innlegg jeg har på en annen tråd:

Utdrag fra Rentenisten:
“Så kom børsmeldingen 1. desember som merkelig nok ikke har fått oppmerksomhet her på forumet: Universal-Investment GmbH flagget over 5%, nemlig 5,162% med totalt 3 993 403 aksjer, UTEN å ha vært på aksjonæroversiktene.”

Kom faktisk rett inn på fjerde plass blant de største aksjonærene. Skal bli interessant å se neste oppdatering av aksjonær oversikten. (Min kommentar…)

1 Like

De tidligere guidingene fra selskapet gjorde at jeg var optimistisk på at kontrakter og inntjening i forbindelse med DP skulle komme. Nå som de har lagt ned strategien om å selge kontrakter av dp så tenker jeg for min egen del at caset nå er uinteressant kortsiktig/mellom lang. Den store målsetningen for selskapet med tanke på fremtidig vekst i selskapet er signering av kontrakter i deres nye produkter. Det som selskapet nå melder er følgende: Vi har dessverre innsett at markedet ikke ønsker/er klar for vårt nye produkt og vi legger ned/nedjusterer vår satsing . Med andre ord så har dem nedjustert fremtidig guiding KRAFTIG. De ønsker også åpenbart friske penger i emisjon når de skiller ut selskapet, og på nåværende aksjekurs så tenker jeg det blir dyrt. Dette kan sikkert bli veldig bra i fremtiden men tror man skal vente en stund før man kjøper denne igjen. Hva tenker dere?

De har ventet med informasjon om eventuell ny eller nye investorer før alt er klart for en skikkelig presentasjon av detaljene rundt etableringen av det nye selskapet.

Top 20 aksjonær oppdatering 3 Januar

Monsun AS 23 000 000 29.73
Sven Günther-Hanssen 8 516 670 11.01
Martin Hedlund 8 316 660 10.75
Tauri AS 3 883 275 5.02
State Street Bank 3 470 219 4.49
MP Pensjon 2 578 023 3.33
Bras Kapital AS 2 575 000 3.33
Bernt Stavland 2 200 000 2.84
Anders Stavland 1 898 000 2.45
Danske Bank A/S 1 726 970 2.23
Per Stavland 1 252 030 1.62
Svenska Handelsbanken AB 1 217 891 1.57
VINTERSTUA AS 936 421 1.21
Swedbank AB 831 220 1.07
Crown Hill Chartering 634 160 0.82
Avanza Bank AB 590 784 0.76
CACEIS Bank 510 093 0.66
Rune Skjelbred 486 763 0.63
Kristian Sveen 466 000 0.60
Carnegie Investment Bank AB 450 000 0.58
Others 11 827 321 15.29
Total outstanding shares 77 367 500

Største forandringer sist måned:

State Street Bank +396.000
Bras Kapital +461.000
Bernt Stavland +52.000
CACEIS BANK +17.000

Svenska Handelsbanken ÷146.600
VINTERSTUA ÷169.000
Swedbank ÷90.000
Kristian Sveen ÷34.000

Ny på Top 20 er:
Carnegie Investment Bank AB 450.000

State Street Bank øker igjen og melder kanskje snart over 5% inn i det nye året…?

Selskapet som utskilles fra ContextVision skal videreføre AI kreft diagnostikk satsningen på en egen lab/behandlingssenter i Stockholm. Her kan de både diagnostere og videreutvikle Artificial intelligence produktene sine.
De har allerede fått CE-MERKET Inify Prostata og Inify Colon er snart kommet like langt. Inify Lunge kommer også som tredje diagnostikk alternativ.
Dette senteret blir “proof of concept”. Slår dette til, som ContextVision mener det er overveiende sannsynlighet for, skal det opprettes lignende behandlingssentere både i Europa og USA.
Siden evalueringen av Inify Prostata kom ut med så glimrende resultater ved tidligere nevnte sykehus i USA og Europa vil det være naturlig å etablere sentrene i nærheten av disse sykehusene.
Dette kan være en av grunnene til at bl.a State Street Bank and Trust kjøper seg opp i selskapet.
Jeg vil påstå at AI satsningen er ikke priset inn i dagens aksjekurs.
Veldig nøkterne analyser fra Norne og SpareBank 1 Markets har target pris på ContextVision med henholdsvis 24 og 22 kroner.
Vi aksjonærer vil få tildelt samme antall aksjer i ny etableringen som vi har i ContextVision.
Fra hvilken dato du må sitte med aksjer i ContextVision for å få tildelt aksjer i det nye selskapet har jeg ikke klart å finne ut av, men spennende blir det i hvertfall.

Jeg er mer bull på ny løsning - enn å selge disse ut.
Se Fürst laboratorier for eksempel…

Etterhvert tenker jeg de også kan etablere partner kanal for dette. Spennende!

INIFY® Laboratories har fått eget webside.

https://www.inify.com/

1 Like

ContextVision ansatter ny midlertidige finansdirektør

Stockholm, 20. januar 2022 – ContextVision, verdens ledende leverandør av bildeforbedring, har ansatt Markus Hökerberg som ny midlertidig finansdirektør, med virkning fra 25. januar 2022. Han etterfølger Ann-Charlotte Linderoth, som nå vil ta på seg samme rolle i Inify Laboratories, en spinoff fra ContextVision. Linderoth vil forbli i selskapet en liten periode, for å sikre en sømløs overgang.

Hökerberg kommer fra stillingen som finansdirektør ved SIWI (Stockholm International Water Institute). Tidligere har han hatt ulike roller innen finans og regnskap hos IFL, Teracom, Eltel og Aleris. Han tok en bachelorgrad i business og regnskap fra Universitetet i Stockholm.

Som finansdirektør vil Hökerberg ha ansvaret for finansiell rapportering, regnskap, skatt, finans, risikostyring, samt finansiell planlegging og analyse.

« Jeg er glad for å ha fått Markus med som en del av ContextVision-teamet, og vi ser frem til å dra nytte av hans erfaring i våre spennende vekstplaner for fremtiden» , sier administrerende direktør Fredrik Palm i ContextVision

« Jeg er glad for å tre inn i rollen som finansdirektør og å bli en del av ContextVision-teamet. Jeg ser frem til å hjelpe selskapet med sin strategiske plan og levere aksjonærverdi» , sier Hökerberg.

Fredag gikk Contx ned og forbi en veldig sterk støtte På ca. 16.00. Teknisk har det sett dårlig ut lenge men nå er det enda verre. Hva er neste støtte, 10kr?

De 20 største aksjonærene har måned for måned økt sin beholdning. Dette selskapet er gjemt og glemt av de fleste små aksjonærene. Liten interesse for og liten omsetning av aksjene. Venter på ny oppdatering når det gjelder utskillelse av INIFY i ett eget selskap og offentliggjøring av ny/nye investorer som vil satse på dette. De som holder aksjer i ContextVision vil få samme antall utdelt i det nye selskapet. Da vil ContextVision slippe direkte utgifter på utviklingen videre av INIFY Prostata, Colon og Lunge.
Da blir ContextVision ett selskap med 50 millioner kroner i overskudd pr. år. Medical Imaging som selskapet da vil rendyrke er i stadig vekst med en fortjeneste margin på ca. 40%. De er uten gjeld og en av de få selskapene på Oslo Børs som kan vise til ett sikkert overskudd måned for måned. En del av dagens kasse beholding på ca. 50 millioner vil brukes til å lansere det nye selskapet INIFY Laboratories AB uten at eksisterende aksjonærene i ContextVision vil behøve å gå inn med penger. Fredrik Palm har antydet at en stor investor(er), og kanskje kjent i markedet, vil investere i det nye selskapet. Det siste jeg nå skrev kan jeg slett ikke garantere. Spennende blir det uansett og med litt media blest vil kanskje interessen ta seg opp igjen for denne glemte aksjen.

Når var siste gang det var melding om innside kjøp?

Contextvision er og vil alltid være waiting game.
Aksjen er ikke glemt - den har aldri vært ordentlig fremme i lyset😂

Siden selskapet skal ha ett eget diagnostic lab går de ikke videre med CE merking av Colon og Lunge, slik de har gjort med INIFY Prostata. Dette forteller meg at INIFY produktene er vanskelig å selge siden det forutsetter store utgifter til “hardware”. Ideen er å sette opp eget lab i Stockholm hvor selskapet har personel og laboratorium som tar seg av diagnostikk selv. Dette blir “proof of concept”. Slår dette til og forhåpentligvis lønnsomt vil man forsøke etterhvert å etablere lignende labs i andre land. Dette kan nok ta noe tid. ContextVision sin prising på børsen førte til sterk stigning når det ble kjent at de var forerunner når det gjaldt AI for patologi. Man så for seg ett stort salg av INIFY produktene. Når dette ikke slår til viser jo konsekvensene av denne erkjennelsen at aksjekursen til ContextVision går tilbake til prising av det de faktisk selger av software og det er Medical Imaging. Så de store inntektene for INIFY ligger nok lenger frem i tid. Her må man være svært tålmodig.

Det som irriterer meg er når ContextVision meldte fisjon av INIFY (AI) delen i et eget selskap under gunstige vilkår for eksisterende aksjonærer og kursen fløy opp i 27, ble ikke den egentlige grunnen for dette grunngitt. I et tilfeldig intervju mye senere kommer Fredrik Palm med grunnen for dette grepet. Da datt kursen som en stein. Selv etter glimrende evalueringer fra kjente sykehus i Europa og USA ville ingen kjøpe produktene. Fordi det må investeres milioner for å ta denne teknologien i bruk. I løpet av inneværende år vil ett INIFY Lab settes i gang med penger fra ContextVision si kasse, ca 34 millioner, med egne patologer og utstyr som skal tilby diagnostikk i Sverige. Proff of Concept. Går det greit skal ideen utbredes til andre steder i verden. Da snakker vi om minimum 3 år.

Contextvision var nokså anonym på børsen med en aksjekurs mellom 8 og 10kr. Så kom forventningene om en kommende stor salg av AI basert patologisk diagnostikk. Selskapet var en forerunner på feltet. Aksjekursen steg dramatisk. Så nevner CEO i et intervju at ingen vil kjøpe teknologien. Aksjekursen stupte og jeg måtte lete fram årsaken. Før dette så kunne man forstå at VINTERSTUA skjønte eller fikk greie på dette før det berømmelige intervjuet. For de solgte det de kunne før dette kom ut og aksjekursen dalte. Så kan man spørre seg om en prising av selskapet til 1,2 milliarder (kurs 15.5kr.) kan forsvares.
Når man vet at en god del av kassa beholdningen skal gå med til å lansere en INIFY Lab som bare skal betjene noen svensker begynner man å ane at det ligger langt fram i tid til vi vet om dette slår ann. Enhver får gjøre seg opp en mening. Jeg er kjempeskuffet.

1 Like

En annen ting som irriterer. Hver måned må jeg sende en mail for å minne på oppdatering av aksjonær oversikten (På hjemmesiden til Photocure oppdateres topp20 daglig).
Stort sett må man vente 3 måneder, ved kvartals presentasjonen, for å få peiling på hvordan det går. Man nevner aldri kontraktsinngåelser, nei det må du vente med å få rede på ved kvartals rapporteringen. 3 måneder uten ett pip er drepende på en aksjekurs. Så aksjonævennlig kan man ikke påstå at ContextVision er. Etter korrespondanse med selskapet så får jeg inntrykk av at det ikke haster med utskillelse/børsnotering av INIFY Lab. Er man aksjonær i ContextVision vil jeg si til slutt at tålmodighet behøves. Så vet man vel også at når det nye selskapet blir utskilt, kan du antagelig trekke det da gjeldende aksjekurs på det nye selskapet fra aksjekursen på ContextVision.

1 Like

Mye fornuftig her kreinh. Jeg tenker at det er usikkert med inify,men man vil jo bli med på lasset uansett pluss en utvanning ved pengeinnhenting. Tenker videre det er positivt at ceo og cfo går videre til inify. Så selv om dette har vært en skuffelse så langt,ligger jo verdiene i teknologien der fortsatt. Det store spørsmålet er i hvilken grad Europas klinikker vil sende inn sine prøver til inify lab for å få «fasit». Det spørs sikkert videre på hvilken pris inify vil legge seg på. Jeg ser vel egentlig for meg at det burde la seg gjøre å holde inify lab engasjert og inntektsbringende.

Videre ser jeg for meg en fin utvikling innen medical imaging. Blir veldig greit å få skilt de to selskapa,så medical kan få sin riktige verdi. Den kan godt bli mer enn dagens kurs.

Contx havnet på taperlisten idag. Vi er nå nært 14 blank. Når jeg ser på min port tenker jeg at 14kr for Contx nærmer seg billig. Jeg tipper vi nærmer oss bunn. Vi nærmer oss hvertfall stedet hvor jeg starter litt kjøp igjen.
Med nok et coronatungt q har jeg små forventninger til q4,men 2022 kan bli et skikkelig comeback for MI. Nå er det umulig å spå hva Inify emikurs vil settes til,men Contx under 13kr,da begynner MI å forsvare hele verdien lett.

1 Like