Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Kom over den tidligere i dag selv :+1: Ser at det er mye trading på lavt volum, blant annet flere poster på én aksje. Skulle gjerne sett kursen høyere, men dette er nok bare et tidsspørsmål. Gleder meg til neste oppdatering fra selskapet! Bare to uker igjen til ekstraordinær generalforsamling nå

Terskelen for å kjøpe seg inn vil nok for mange nye investorer være lavere på 25kr enn 250kr rent psykologisk. Ser frem mot splitt 1:10. Og godt nytt ved Q2 presentasjonen som kan bekrefte hvilken vekst case Context Vision er.

klientellet som fabulerer på ett annet forum skremte meg til å selge midlertidig. Var tidenes salgssignal det som pågikk der. Tar tilbake når det roer seg, for selskapet er spennende.

Hvilket annet forum, vil du utdype hva det dreier seg om?

ingenting selskapsspesifikk der altså. Caset er gulle godt.

Det har noe med siste tids oppgang og focuss`et til deltakerne på finansavisen forumet (HO).
Haussingen ropte salgssignal lang vei.

2 Likes

Når Sparebank 1 Markets oppjusterer kursmål fra 350 til 500, er det ikke haussing uten substans. Les deg opp og undersøk om de har grunnlag for en slik analyse av selskapet. Q2 presentasjonen vil vise om det er sant det som skrives om den tiltagende veksten Context Vision opplever.

2 Likes

Jeg har ikke lest på HO så kan ikke kommentere spesifikt på de kommentarene som har kommet om selskapet der, men generelt så er det forskjell på oppgang i et selskap. Om det er tradere og kortsiktige eller store investorer som virkelig ser et potensiale og har tenkt å sitte langsiktig. At noen setter et kursmål langt over dagens kurs trenger ikke tilsi at kursen går mot kursmål, bare se på BergenBio denne uken; ren trading på analysen fra DNB der. Ingenting stygt sagt om analysen til Sparebank 1. Har ikke lest den, men av det jeg kjenner til selskapet så virker det ekstremt lovende. Kunstig intelligens + medisin; det bør bli innbringende.

Poenget er at man ser gjerne ikke stabil oppgang før det er kjent blant stabile investorer. At de kapitalsterke folkene på OB ikke ser selskaper før de leverer en solid grønn bunnlinje er jo ikke ukjent. Spørsmålet er om man skal kjøpe COV på 270 eller prøve å få den ned mot 200. Voldsom volatilitet her, på et beskjedent volum.

Jeg tenker at høy aksjekurs (altså, i ren kronekurs, unngå splitt) kan være godt for et selskaps langsiktige aksjonærstruktur. Hadde Erik Must bestemt så hadde vel aldri noen gått inn for splitt, heller spleis (mitt utsagn basert på mitt inntrykk av Must fra medier, ingenting annet). Splitt åpner for kortsiktighet, men også likviditet, skal ikke undervurdere viktigheten av det heller.

Synd om folk hopper inn på dagens kurser og blir skremt ut hvis den faller 20%, noe som fort kan skje, selv om caset er “gulle godt”. Men det får enhver være ansvarlig for selv.

2 Likes

Jeg kjøpte en post på 250. Vi får se om det var en lurt valg. Teknisk ser det greit ut.

1 Like

Synes det ser bra ut. Dersom trading presser kursen ned de siste dagene før splitt og kvartalsresultat, er det kun å anse som en kjøpsmulighet. Godkjenningen av INIFY er det første produktet i en planlagt portefølje. Tipper vi får se en solid økning i inntekter og nyheter på presentasjonen. Deretter kommer det oppdateringer på de neste produktene. Er ikke rart SP1M setter et så høyt kursmål etter presentasjonen de fikk av COV tidligere i sommer.

Aksjonær oversikt:

Monsun AS 2 300 000 29.73%
Sven Günther-Hanssen 851 667 11.01%
Martin Hedlund 831 666 10.75%
MP Pensjon 404 344 5.23%
Bras Kapital AS 376 455 4.87%
Auris AS 361 255 4.67
Bernt Stavland 347 000 4.49%
Danske Bank A/S 195 786 2.53%
Anders Stavland 185 000 2.39%
Swedbank AB 121 121 1.57%
Per Stavland 105 203 1.36%
Kristian Sveen 89 860 1.16%
Crown Hill Chartering 73 416 0.95%
Avanza Bank AB 67 012 0.87%
Rune Skjelbred 58 640 0.76%
J.P. Morgan Bank Luxembourg S.A. 54 683 0.71%
Carnegie Investment Bank AB 45 000 0.58%
BNP Paribas Securities Services 44 976 0.58%
CACEIS Bank 42 773 0.55%
Gunnar Øye 40 582 0.52%
B Stavland Holding AS 39 000 0.50%
Others 1 102 312 14.25%
Total outstanding shares 7 736 750 100%

6 Juli solgte MP Pensjon til under 5%

COV: Flaggemelding COV
MP Pensjon har i dag solgt 10.615 aksjer i COV og eier etter dette 4,96% av aksjene i selskapet.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=509371

ContextVision - HOLD NOK 250 (prev. HOLD 130) - 2Q Preview: Priced to reap significant part of $1bn Digital Pathology markert (Norne)

1 Like

Trading at 72.3% below our estimate of its fair value

Earnings are forecast to grow 61.69% per year

Earnings grew by 148.7% over the past

Fair value 923,88kr pr aksje

https://simplywall.st/stocks/no/healthcare/ob-cov/contextvision-shares

1 Like

når skjer aksjesplitten i COV?

Vedtas i dag. Aksjesplitt i morgen?

takker :relaxed:
så jeg må eie aksjer idag ved børslutt for å få splitten i aksjen?

ContextVision Extraordinary General Meeting

Sterk avslutning i dag. Splitt i neste uke før Q2-presentasjon?

Det kommer vel en børsmelding. Det blir spennende. Motstanden er 280 (275) vi er 5kr under. Bryter vi gjennom motstanden utløses et stort kjøp signal

1 Like