Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

ContextVision’s second quarter sees multiple product releases including digital pathology debut

ContextVision: Flere produktlanseringer i andre kvartal inkludert første innen digital patologi

COV Q2 - mye spennende nye produkter, men veksten vises ikke i tallene foreløpig.

NET SALES
• ContextVisions sales in the second quarter 2020 amounted to 20.1 MSEK (23.1 MSEK). This represents a decrease of 13% compared to the same quarter previous year.

OPERATING PROFIT AND MARGIN
• The operating result for ContextVision was 1.6 MSEK (5.4) in the second quarter and the operating margin was 8.0% (23.4%).
• EBITDA for the second quarter reached 3.7 MSEK.

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/06766bbe-d04a-4183-8eea-9f17295a77eb

1 Like

Noterer meg at det ristes litt i trærne og at aksjen faller på syltynt volum til kvartalsrapport å være.

Skal ikke mye til for å sende kursen hverken opp eller ned på en slik aksje.
Ble det nevnt noen tidspunkt for splitten? Volatiliteten vil nok roe seg når det blir flere aksjer i omløp.

ContextVision - key information relating to share split

“Laon”, legger ut denne her også.

Det er dette som er fremtiden. Og grunnen til at sb1m har gitt kursmål 500. Klipper litt inn fra børsmeldingen

Digital patologi
ContextVision lanserte sitt første digitale patologiprodukt, INIFY Prostate Screening. Selve motoren i produktet, er bygget på dyp læringsalgoritmer og tilbyr topp nøyaktighet helt nede på et pikselnivå. Den er trent på data generert av vår patenterte MasterAnnotation ™ -metode, samt også verifisert av topp patologer. Produktet lar patologene fokusere tiden sin på prøver med
mistenkelig kreft og minimerer tiden brukt på godartete vev.

INIFY vil lette prosessen med konverteringen av klinisk patologi til den digital hverdagen, og til slutt tilby forbedret arbeidsflyt med mye høyere kvalitet og standardisering. Tilbakemeldingene fra BETA-testene har vært veldig positive med tanke på brukervennlighet, arbeidsflyt og ytelse. Kontrakter med flere laboratorier i forkant av digitaliseringen er allerede på plass, og vi er i gode dialoger med flere potensielle kunder.

Spesielt denne ordlyden er spennende
Husk at de fikk CE godkjenning for ikke veldig lenge siden og at produktet er helt nytt

“Kontrakter med flere
laboratorier i forkant av digitaliseringen er allerede på plass, og vi er i gode
dialoger med flere potensielle kunder.”

Klippet fra xtrainvestor forum.

Splitten er gjennomtenkt fra ledelsen. De vet hva som kommer fremover. Det blir stor vekst på Digital Patologi, og det hadde blitt lite handel/ trading på kurser mellom 500-1000 kr aksjen, og 1 mill aksjer i free float. Ledelsen og styret er full-lastet med aksjer. Topp 20 har 85,75% av aksjene. Har kun vært litt over 1 mill aksjer free float utenfor Topp 20. 10 mill fra 20august
James Xtrainvestor

1 Like

solgte alt i dag. Markedsleder (50% andel?) og 100 millioner i omsetning i året.

Sikkert bra med aksjesplitt og masse idiotpenger som kjøper en “billigere” aksje, men lar det være.

Vil fortsette å følge aksjen, fordi kunstig intelligens er spennende. Får rotere ett par kvartaler så blir det ny vurdering.

1 Like

Husk at det hjalp å være inne i tech selskaper før cloud computing ble en greie, eller f.eks i IT sikkerhetsselskaper før AI ble standarden for deteksjon av avvikende data mønstre.
På lik linje tror jeg det lønner seg å være inne i et slikt selskap før selve teknologien blir kjent “mainstream”.

Snakket med to kirurger, en professor, som ikke engang hadde en anelse om hva digital patologi var, eller hvordan dette kan benyttes til å redde liv (det er forskjell på en kirurg og en patolog, but still…)
Det de alle dog var enige i, er at dette vil være en fantastisk disruptiv teknologi.

I mine øyne betyr dette altså at man sitter på potensiell forståelse for disruptiv teknologi, før det endrer hva som i dag oppleves som standarden og normalen i markedet.

Ikke bare vil dette potensielt redde liv, men det vil også gi enorme kommersielle fordeler i form av effektivisering og ressurs allokering for både leverandøren og kundene.
I TILLEGG, er det også software som potensielt kan selges - kanskje som SaaS, og da vet vi alle også hvilken summer som hører hjemme hos slike selskaper. :slight_smile:

Det beste er at dette kommer til å skje.
Det er kun snakk om tid før vi også i større grad ser bruken av AI og algoritmer innenfor medisin og andre fagfelt.

Helt åpenbart at AI har en plass i medisinsk diagnostikk.
Et eksempel litt på siden (og som ikke er COV sin teknologi), men likevel overførbart, er AI brukt for å analyse EKG for å avdekke atrieflimmer.

Prof Friedmann ved Mayo Clinic er velrennommert og überentusiastisk når han snakker om dette (og det gjør han ofte).

Å avdekke atrieflimmer i tidlig fase er uhyre viktig for å kunne forebygge hjerneslag ettersom 40% av disse forårsakes av pasienter med episodisk atrieflimmer (som ikke har latt seg fange/dokumentere i EKG før) og dermed går rundt uten forebyggende blodfortynnende medisiner.
EKG tatt under sinusrytme (normalrytme) kan med AI detektere atrieflimmer med >80% sensitivitet og 80% spesifisitet.
Når dette blir tilgjengelig verktøy klinisk blir det et kvantesprang med individuell og samfunnsnyttig gevinst (sparte sykehjemsplasser, hjemmesykepleie, medikamenter og potensielt liv/død).

Så at AI og diagnostikk vil være et godstog i fremtiden er det ingen tvil om.
I en av de fremste vognene sitter COV-aksjonærene.

Tut Tut!

1 Like

Det som er grunnen til at jeg har blitt enda mer positiv til COV etter dagens rapport, er at selskapet er raskt på vei inn i markedet for DP (som er forespeilet å være et milliard dollar marked) - hvor selskapet nylig (slutten av juni) fikk godkjennelse i EU som “first mover”, og allerede har inngått flere avtaler og er i sluttfasen i forhandlinger med flere nye kunder- og det arbeides med å lage “produkter” innenfor DP også mot flere kreftformer. Dette faller utenfor nevnte omsetning (AI) på over 100 mill hvor selskapet er markedsleder - og hva skjer med omsetningen (og ikke minst bunnlinjen) dersom selskapet vil oppnå samme markedsandel innenfor DP? Dette er et selskap som har overskudd i Q2 til tross for utfordringer knyttet til Covid 2 - og som hadde et stort overskudd i Q1 (uten DP)…

1 Like

Bare sånn helt på siden; det foregår ting på AI og medisin også i Norge. Augere Medical er en spin-off fra Simula i Oslo, og har bevist teknologien i lab og akademisk. Nå gjenstår det å få dette til markedet. Kanskje får vi se dem på Merkur før de blir kjøpt opp:

https://augere.md/ .

1 Like

Enkelte virker å være skuffet over lavere inntjening i Q2. Men hvis en leser rapporten, som etter mitt syn er meget positivt, dreier endringen seg om betydelig større utgifter ifm satsningen på DP, sammenlignet med Q1. Når vi nå vet at teknologien rulles ut, at flere kontrakter er inngått og ytterligere kontraktinngåelser er ventet, går dette bare en vei. Det vil snart komme oppdaterte kursmål, tipper analytikerne går ut med dette mot slutten av uka. Blir en spennende høst, lykke til alle sammen!

Jeg var en av dem som ble skuffet over salget i Q2 - samtidig har jeg ikke valgt å investere i COV pga Q2. En av hovedgrunnene er nettopp potensialet som ligger i DP. Her ligger COV langt fremme - og med deres erfaring/kompetanse (og allerede er markedsleder i AI), samt at de er ansett for å være “first mover” i et marked selskapet mener med stor sikkerhet blir et milliardmarkedet (dollar), se børsmeldingen av 29. juni i år, ble jeg enda mer overbevist når jeg leser det som står i Q2 rapporten om bl.a. allerede inngåtte kontrakter, er i sluttfasen i forhandlinger med potensiale kunder og ikke minst er godt i gang med å utvikle produkter mot andre kreftformer. Jeg er rimelig sikker på at dersom salget i Q2 ikke hadde vært midlertidig rammet (Covid 19) - og f.eks vært 10 mill høyere - ville COV steget på torsdag. I stedet falt verdien med 10 %, dvs ca 210 mill, pga noen millioner lavere salg dette kvartalet… Alle må selv ta sine egne avgjørelser - men jeg er av den klare oppfatning at det ikke er noe i Q2 rapporten som tilsier at potensialet i COV er noe mindre - i stedet har jeg blitt enda sikrere i at vi kun er i startfasen (og at COV er på vei til å få sitt virkelig gjennombrudd). En må også huske på at COV allerede nå har en blå bunnlinje (fikk også det i Q2 til tross for den midlertidige salgssvikten) - og er godt finansiert.

Hvor kommer dette tallet fra?

I børsmeldingen av 29. juni i år;

https://newsweb.oslobors.no/message/508874

«Vi er «first mover» i det jeg er sikker på blir et milliarddollarmarked»

Viktig å understreke at det er administrerende direktør Fredrik Palm som guider markeds-størrelsen.

Hvordan er trackrecorden hans på guiding?

Har han sagt noe om tidshorisont og omfang av hva som innbefatter milliard dollar marked?

Viktig presisering Hypergris - jeg har fått inn det i mitt innlegg over.

Basert på tidligere presentasjoner/børsmeldinger mv., er mitt inntrykk at ledelsen er nøkternt og at det er samsvar med det de sier og virkeligheten - men om deres antagelse ift størrelsen på DP markedet vil inntreffe er det sikkert andre som er bedre til å forutse.

Det er vel en grunn til at SB1M har kursmål på 500. 300 på dp og 200 på det resterende. Norne kom vel nettopp med kursmål 300? Og simplywallstreet har kursmål 874.
Men det hadde vært fint med noen nye analyser fra analytikere. Hva blir triggere i framtiden? Det må vel være nyheter om kontrakter om DP. Pleier Cov å børsmelde dette ? Eller må vi vente til q3?