Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ContextVision (CONTX)

Kursmål 500kr er vel synsing fra en analytiker og ikke en faktisk analyse? Korriger meg gjerne her.

« Contracts with several labs in the forefront of digitalization are already in place, and we have additional prospects in late- phase discussions. »

I prinsippet er dette allerede meldt i Q2, så det vil være opp til selskapet hvilken informasjonsstrategi de velger her.

Jo du har vel helt rett. Det var jo fra en artikkel i FA. Selv tror jeg kanskje ikke det vil skje så mye spennende framover. Det blir vel å vente til q3. Har vært flott hvis kontrakter om dp ble børsmeldt

Har dere noen tanker om hvor lang tid det vil ta å utvikle det neste dp produktet? Produkt til tarm og lungekreft er vel neste på timeplanen. GrunnSoftwaren er vel ferdig utviklet. Så det blir vel å mate med data og kontrollere og teste. Og deretter å få godkjenning for bruk. 2-3år?

Sparebank 1 Markets v/analytiker Kongslie mente i en artikkel 5. juli at kursen kunne dobles til kr 500;

Videre hadde Sparebank 1 10. august COV som en (1) av 9 anbefalte aksjer;

Jeg ble positivt overrasket når en skrev i Q2 rapporten at de har inngått flere kontrakter ift DP - hadde trodd disse kontraktene ville bli børsmeldt (men kanskje de ble sluttført rett før Q2?) - se blant annet følgende børsmelding fra COV 27. februar;

https://newsweb.oslobors.no/message/496625

Får håpe nye kontrakter (jf. det som stod i Q2 at en er i sluttfasen i forhandlingene med potensielle kunder) blir børsmeldt.

Som du skriver er grunnSoftwaren allerede ferdigutviklet - så jeg tror ikke det vil ta så lang tid som 2-3 år å utvikle nye produkter, men her er det kanskje andre som kan bidra?

Sparebank1 Markets anbefaler fortsatt COV;

ContextVision - Mandatory notification of trade - primary insider

2 Likes

Palm brukte også kr 120 000 på å kjøpe 1000 aksjer 28. april i år - dvs han på noen måneder har kjøpt aksjer for kr 170 000 - og eier nå aksjer for nesten kr 750 000. Selv etter at kursen har steget med flere hundreprosent velger CEO (Palm) å kjøpe flere aksjer i stedet for å realisere gevinst… CEO Palm har i alle fall tro på at kursen vil stige videre.

1 Like

Glemte at Palm også kjøpte 120 aksjer til kr 155 pr aksje 19. mai - dvs han har i løpet av de siste månedene har kjøpt aksjer for nærmere kr 200 000… Kan være verdt å sjekke hvordan kursem utviklet seg etter de forrige innsidekjøpene…

Ex splitt, nytt ISIN og nytt pålydende / Ex split, new ISIN and new face value 19.08.2020

Stemmer det kun er 15% free float av aksjer utenfor topp 50? eller har jeg sett feil

Jeg mener at topp 20 tilsammen har ca 84 % eierandel - korriger gjerne dersom det er feil.

Det stemmer nok :ok_hand:t3: Kan raskt bli pmer press på kursen her!

Kan forklare hvorfor de velger aksjesplitt (virkning fra i morgen).

Det her er en helt sinnsyk aksje.
Software og SaaS = ufattelige marginer, samtidig som man som regel også får et fantastisk commitment ifht. lengden på kundeforholdene.

OPEX lenge leve, det her kommer til å bli STORT fremover!

Ex splitt, nytt ISIN og nytt pålydende / Ex split, new ISIN and new face value 19.08.2020

Hvorfor tusendels øre? Aksjesplitt 1:10. Hele Kroner uten ører til kroner med 10 øre burde det være. 257 til 25.70. Mye mer oversiktlig. Ikke 257kr til 25,700kr.

ContextVision - HOLD NOK 26 (prev. HOLD 25) - Focus on long-term (Norne)

1 Like

Tenker man fremover slik Sparebank 1 Markets gjør får du en annen konklusjon enn Hold:

finansavisen.no – 5 Jul 20

Kreftsatsning kan gi ny dobling

ContextVision har nesten tredoblet seg på tre måneder. SpareBank 1 Markets tror aksjen kan doble seg igjen.

1 Like

Oppdatert kursmål fra SB1M 19.08.20: 35

1 Like