Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Det var blanding av en test og hva jeg helt genuint håper:

  1. Hvis jeg skrev noe positivt. Ville da mine poster få stå uten å bli rapportert.

  2. Jeg dekket min Bear i dag men angrer meg. Jeg håper at vi starter ikke for mye ned. Fordi jeg ønsker å gå inn short igjen.:blush::+1:

2 Likes

Wasim har åpenbart tilleggshobbyer ved siden av :slight_smile:

Nivået har sunket til “haha han sa suge”?

4 Likes

Et lite “light” sidesteg skader ikke. La oss fortsette med diskusjonstråden

1 Like

Det er forunderlig at flertallet ikke begriper konsekvensene av å stenge ned by etter by. Det burde være mulig å begripe at dette ikke ville blitt gjort hvis det var snakk om en bagatell.
Dødeligheten er minimum 3%. Langt flere blir kritisk syke (10-20%). Derfor er det fare for at helsevesenet blir overbelastet slik at mange kritisk syke ikke får hjelp.

Jeg tror ikke børsene bunner ut før flertallet innser hvor enormt kostbart dette vil bli. Det virker å være lenge til.
Dette er bare begynnelsen. Det eneste jeg ønsker å eie nå er biotek-aksjer. Fortrinnsvis innen vaksiner

I disse tider blir flere forskjellige dødelighetstall kastet rundt i forskjellige fora og aviser. Tror det er veldig vanskelig å anslå nøyaktigheten på et så tidlig tidspunkt.

Kanskje du har rett, kanskje er dette ingenting å bry seg om. Eller kanskje du tar feil, kanskje det blir helt katastrofalt for både aksjemarkedet og menneskeheten. Uansett synes jeg at når man deler slike påstander burde man også legge til kilder. Ellers blir det bare tusenvis av tomme påstander.

1 Like

Dette er jo på oksemelk nivå :rofl:

The World Health Organization said that the pace of confirmed new cases in China, which exceeded 2,000 a day a month ago, had dropped steadily, to a low of 508 on Monday. It said the severe measures imposed by the Chinese authorities to isolate patients and the hardest-hit areas had likely prevented hundreds of thousands of additional infections.

Ja. Det er vanskelig å bli klok på denne epidemien. På den ene siden presenteres det relativt lave dødstall og at det er gamle og syke som ligger verst an. Samtidig dekker helsepersonell seg opp i ebola-drakter og man stenger ned hele byer. Men dersom det stemmer at mange trenger intensivbehandling er det vel det som er forklaringen.

1 Like

Bagatell eller ikke; en av utfordringene er at det er vanskelig å vite med sikkerhet mens viruset herjer. Svineinfluensaen var antatt å kunne bli en gigakrise, som var hvorfor så mange valgte å vaksinere seg. I etterkant viste det seg å kun være en mild influensa. Den kunnskapen fantes ikke underveis i utbruddet, som også er tilfellet her og nå. Myndighetene må tenke worse case og ta alle forholdsregler inntil antagelser kan byttes ut med faktisk viten.

2 Likes

Det er det jeg forundrer meg litt over, bamse. At noen tror det ikke vil påvirke økonomien enormt.

Hvis de fleste tror det kommer til å gå verden rundt… tror dere at det vil bli satt inn tiltak? Folk blir bedt holde seg hjemme, ikke gå på jobb osv?


WHO i 2018

2 Likes

A World Health Organization doctor, Bruce Aylward, said Monday after a tour through China that Gilead’s medicine is the only one that appears to have promise against COVID-19, the disease caused by the novel coronavirus. It’s being tested in two trials in Wuhan, China, the epicenter of the outbreak, though Aylward noted slow enrollment in those studies because of declining patient numbers and trials of other medicines also being conducted.
På meg virker det som China holder på å få dette under kontroll. Samtidig ser det ut for at nå fins medisin som virker men må testes ut. Tror at WHO formaner alle til insats.

4 Likes

Var det ikke også et australsk selskap som var ganske nærme en vaksine?

Edit: University of Queensland var det visst. https://www.abc.net.au/news/2020-02-22/coronavirus-vaccine-animal-testing-days-away-uq-researchers/11991456

Det tar vel lengere tid å få en vaksine på plass, har sett opp mot et år.

Moderna leverte vaksine i dag. Ferdig til testing.

3 Likes

Nyttig, løpende oppdatert informasjon om Covid-19:

February 24, 2020

Characteristics of and Important Lessons From the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Outbreak in ChinaSummary of a Report of 72 314 Cases From the Chinese Center for Disease Control and Prevention

Innen hvilke vaksiner?
PCIB har vel ikke blitt invitert til å delta i utviklingen denne gang?

John Hopkins tracker:

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

1 Like