Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Countinghouse fund (CHT) - Krypto hedge fond

Tim (sjefen for fondet) kommer til Stavanger 5 januar! Pm meg om du vil være med på øl og mat med han og andre investorer.

Tenkte å lage en egen tråd her nå som fondet har operert i 9 uker.

-Har nå laget en telegram gruppe for due dilligence. Link fås via pm.-

Legger denne her og, viser fortjeneste ved forskjellig snitt % vekst per uke. Renters rente effekten er rimelig pen hehe.

Countinghouse er ett australsk (/Seychellene) krypto fond som bruker algoritme for trading. For øyeblikket btc/usd og eth/usd. De første 9 ukene har likvid verdi gått fra 54 til 75 cent.
De kjørte en test ett år først med 50 000usd som klarte 600%. Algoritmen kjører lav risiko for å unngå å gå på en smell om den bommer.

Vil anbefale å lese dere litt opp på fondet. Går krypto opp eller ned tjener de penger. Behøver volatilitet og volum. Der vil også selvsagt være uker de taper penger men over tid bør det bli en pen fortjeneste. Det er litt tokens under likvid verdi, men det minker. Fondet tilbyr tilbakekjøp av tokens til likvid verdi. Det ble ett rush av det i starten grunnet bounty hunter som dumpet tokens på børs, I tillegg trakk en stor investor seg ut. Ny policy er under arbeid men ser ut som det blir hver tredje måned.

1 Like

En liten disclaimer. Jeg har selv vektet meg 90 % i cht grunnet jeg har stor tro på dem. Men man blir fort litt biased av slikt.

2 Likes

Nok en god uke for oss :slight_smile:
https://www.countinghousefund.com/single-post/2018/08/24/Weekly-Update-Report-10

Ny buyback policy ble utsatt til onsdag da det er en del input fra community.

Forsvant en del her i tilbakestilling på forumet.

Ny buyback policy - https://www.countinghousefund.com/buybackpolicy

Neste buyback er i januar. Men man kjøper ikke fond for noen uker så greit det.

Siste rapport var aldeles nydelig. Eth ned 15 % ish og fond opp ca 8 %!

Som dere kan se er de veldig forsiktig med å love noe de ikke kan garantere og sier den uken neppe kan toppes neste året. Men slik som eth og btc faller er det ikke umulig! Fondet tjener godt på stigning og fall. Og det har fortsatt siden fredag. Holder eth og btc på slik frem til neste fredag kan det bli magisk! Hehe. Men selvsagt håper jeg det går opp så ikke folk taper mer. Bare flaks at jeg oppdaget cht, kunne lett vært i samme båt som de fleste og sett verdiene mine falle i massivt tempo :frowning:

Kan nå kjøpes på -

https://wallet.latoken.com/market/Assets/ETH/CHT-Eth (krever tier 3 for å se den. Dette fordi cht er en security token).

Prisene er fortsatt under likvid, så det kan gjøres gode kjøp. Dette er det flere grunner til. Bounty var forholdsvis stor så vi med troa har slitt med å kjøpe alt da det er ett lite community enda. Buyback er endret (men de har utført veldig mye buyback før endring, blant annet folk som kjøpte billig på børs for å selge til fond). Vi venter på audit som er den neste prioriteten til fondet. De har også en plan for pr, men den er ikke klar.

Dette er ikke prosjekt for deg som vil ha 100x på ett år, men de som liker jevn stigning når krypto går opp og når krypto går ned. Litt lei av å se verdiene mine forsvinne, så dette føltes som gull egget jeg lette etter. Med renters rente blir det også veldig pent!

1 Like

Nok en fantastisk uke for fondet! De jobber også med en ny forbedret algoritme, og er kommet videre i prosessen med audit :slight_smile: Buyback er også åpnet igjen med begrensninger og køsystem.

2 Likes

Denne viser profitt ved de forskjellige snitt fortjeneste per uke.

Og det er fredag, så her er ny rapport :slight_smile:
https://www.countinghousefund.com/single-post/2018/09/21/Weekly-Update-Report-14

Bare fortsett å oppdatere :slight_smile: Jeg husker du har nevnt countinghouse før, men har ikke sett denne tråden før nå. Har uansett ikke hatt tilgjengelige midler på evigheter, og har følt meg litt stuck i de posisjonene jeg har.

Jeg har dessuten ikke helt tid til å sette meg inn i så mye crypto, det tar ekstremt med tid!

Når det er sagt skummer jeg gjennom mye info på kort tid og gjør meg opp en kjapp formening, og selv om det tilsynelatende er et interessant prosjekt (helt klart, så ikke tro at jeg disser dette på noen måte), så er jeg litt skeptisk. Mest fordi det ser ut som at det er ekstremt lite volum. Men om algoritmer osv funker er det jo helt gull :slight_smile: Men man vet jo aldri om en rapport er sanne eller ikke. At adm dir har blitt kompis kan være veldig fett, jeg håper og satser på det, men siden jeg vet at verden er full av både gode og ikke så gode folk og jeg ikke personlig har noen tillit til denne personen velger jeg å være litt skeptisk. Håper du er det også, i hvert fall litt!

Jeg får ikke kjøpt noe nå, og trenger å bruke impulsiviteten når jeg er fokusert på krypto (noe som er veldig sporadisk om dagen) men håper å kjøpe for en liten slant. Jeg har knalltro på krypto som konsept, og hvis dette kryptofondet klarer å algoritmetrade med scalping som strategi så er det jo klart det er penger å tjene på det. Jeg merker jo selv hvor vanskelig det er å finne riktig pris, at jeg ikke har tålmodighet osv. Jeg er veldig forskjellig fra vanlige tradere på den måten. Jeg betaler gjerne et par prosent ekstra for å være sikker på at jeg får kjøpt, fordi jeg av natur er en “buy- and-hold”-er.

Har ikke tid til å trade aktivt, så da tenker jeg heller at hvis jeg vinner så har ikke de få ekstra prosentene så mye å si. Veldig amatørmessig men sånn er jeg. Jeg handler veldig ofte på overtid, flere timer etter at jeg skulle lagt meg!

Uansett: fortsett å skrive, så har du også en dagbok for din egen del. Det er garantert andre på Tekinvestor som følger med på krypto litt fra sidelinjen. Slike poster som dette faller litt igjennom fordi de ikke handler om kryptovalutaer man kjenner fra før, og når man skummer gjennom for nye tråder mister man selvsagt en del.

Tvi tvi! Håper det blir bra, og kommenter gjerne volum osv. Jeg er ikke så interessert i linker, mer i dine betraktninger og hvilke metrics som har gjort at du ville investere her. Hadde jeg hatt ork til å logge inn på flere ulike exchanger, selg BTC, kjøpe ETH, overføre til Etherdelta evt åpne ny konto, for så å handle akkurat nå, så ville jeg gjort det. Men siden jeg må vente kan det hende det blir glemt eller utsatt på ubestemt tid. Men fond er helt klart min foretrukne måte å handle i krypto på, og algoritmefond som dette kan jeg godt tenkte meg å kjøpe i hvert fall litt i! Beklager lang post.

3 Likes

Får starte med siste rapport, det ble ikke en veldig god uke men helt kurrant.
Legger med bilde som viser de siste ukene.
Mandag var algoen inne med en trippel long posisjon, så denne uka kan vi forvente en nydelig rapport! :smile:
image

Angående lavt volum. ICO var langt fra en suksess. Var rundt 1 million USD de fikk in via krypto. Det meste kom med andre ord fra fiat investorer som har vært med i Forex fondet.
Det er med andre ord få som kjenner til CHT. Facbook poster får eksempelvis rundt 4 likes… Det generer ikke mange kjøpere. I de siste ukene er det tydeligvis en del større investorer som har oppdaget cht, da det er en del ordre på 100 ETH. Da via latoken, tror ikke du får sett de uten tier 3.
Antall cht for salg er også lavere en på veldig lenge, så det går rette veien både med volum og å få pris tilbake til NAV. Det er nok en del som har sett fondet, men venter på audit. Smart det for å holde risiko nede, men trolig kostbart. Kan bli trangt i døra. Før bounty ble utbetalt lå vi 30% over NAV, og da hadde de ikke mye å vise til. Så det er enda en risk/reward å ta hensyn til.

Jeg skal muligens opprette en egen telegram designert for due dilligence. Da med kun en regel, snakk bare due dilligence. Dette for at nye investorer enkelt skal finne diskusjoner mellom oss som har lagt ned en del arbeid. Det blir da uten offisielle folk fra fondet, utover meg selv. Jeg signerte NDA i går, og ble admin i TG i dag. Men kun som en hjelper, ikke ansatt. Still meg gjerne spørsmål. Men husk også! Jeg er en vanlig fyr, ikke en profesjonell investor med lang erfaring i due dilligence. Men å ha investert i mye rart over halvannet år og ikke vært i en eneste av scammene er jo noe å vise til da :stuck_out_tongue:

Avslutter med graf av verdi siden oppstart for 18 uker siden.
image

1 Like

Ser bra ut! Hva hvis markedet for fondet uteblir, kan man likevel få tilbake NAV ved å selge feks direkte til fondet?

1 Like

Det stemmer. - https://www.countinghousefund.com/buyback
Det er ca 8 uker ventetid nå. De ønsker ideelt sett å kun utføre buybacks hver tredje måned. Dette grunnet at algo må stanses når de skal ta ut midler. Dette gjør de uansett hver tredje måned for å ta ut gebyrene.
De har nå midlertidig grunnet sterkt ønske fra holdere laget denne køen. Så det utføres nå buybacks hver uke. De er lette å se på forkdelta. Større ordre med pris ett stykke over de andre handlene.

Telegram gruppe for due dilligence er opprettet. Invitasjon kan jeg sende via pm :slight_smile:

1 Like

Denne uka satte de ny rekord med god margin! Det er noe som ikke kommer til å gjentas da alt klaffet under spiken på 20% som var på mandag. Men morro er det! :slight_smile:
Forøvrig er prisene på børs nå på eller over likvid verdi, så tiden hvor man kunne handle på billigsalg ser ut til å være over. Men ville ikke fått fomo, man vet jo aldri når det kommer en stor selger.

1 Like

Ny fredag, ny rapport. Det mest spennende denne uka er ikke fortjeneste, men at Tim jobber med forbedring av algoritmen og audit nærmer seg :+1:

1 Like

Bra uke dette :slight_smile:
Audit har hatt videre fremgang, og Tim kommer med drypp om at testing av nye par etc går bra! :money_mouth_face:

Forøvrig er snitt på de første ukene 4,36%, som tilsvarer 900% årlig om de klarer å fortsette like bra. Men historikk er ingen garanti for fremtid. Selv tror jeg vi kan øke snitt da med forbedret algo.

Hele greia virker litt for god til å være sann :slight_smile: Men jeg vurderer å ta et lodd bare for gøy. Hvilken exchange burde jeg handle på?

1 Like

Lukter VELDIG pyramidespill ja.

1 Like

Det varierer hvor det er billigst. Sjekk ddex, forkdelta og Latoken. De to første er dex, mens Latoken krever tier 3 verification siden dette er en security token. Tier 3 er bare ett spørreskjema for å vise at du ikke er idiot i bunn og grunn :stuck_out_tongue:

Og om at det lukter pyramide. Selvsagt stinker det litt med slik profitt. Frem til audit, har du også ingen garanti utover ordet deres på at fortjeneste så langt er reel. For de skeptiske kan det være bedre å vente til etter audit og heller betale litt mer per token :+1:
Jeg kan også invitere til due dilligence gruppa på telegram hvor vi er en gjeng som diskutert en del. Men les da først fra toppen før spørsmål stilles så det ikke blir gjentagende spørsmål :stuck_out_tongue: igjen, samme hvor mye vi har diskutert har man kun ordet deres frem til Audit. For meg er det godt nok, men så har jeg snakka veldig mye sjefen for fondet.
Sjekk også ut YouTube, søk på countinghouse.

Og sammenlignet med det meste av krypto er risiko for scam her mindre i mine øyne. Teamet er veldig offentlige. Jeg har personlig adressen og nummeret til fondssjefen, Google earth stemmer overens med YouTube klipp. Og så har han jo faktisk mottat blomstene jeg sendte haha :stuck_out_tongue:

1 Like

Har vært litt slakk. Vært litt opptatt med venner av venner som ville in så hadde nok med det hehe.
Ny bra uke :

Og denne ukas volatilitet har vært nydelig så er spent på fredagens rapport! Er forøvrig veldig lite til salgs nå på børs.

1 Like

Hvor mye kjøper de for? Har kjøpt litt jevnt og trutt men blir en del dårlige handler. Synd jeg ikke fikk med meg starten :slight_smile:

De handla for 275k. Men det var 5 stk fordelt på det. Gikk sammen for å få en stor nok ordre til å ta det utenfor børs av Fiat investor.

Edit: ja veldig vanskelig å treffe siden det svinger en del og er stor spread. Veldig lite selgere på børs nå, men ikke en flokk kjøpere heller. Det rare er at når eth stuper er det ofte noen som selger til lave kjøpsordre. Gir ingen mening da fondet tjener på fall, og når de selger i fallet får de mindre usd per token haha.
Men tenker du er glad for å holde fondet i dette bjørnemarkedet!

1 Like

Ja :slight_smile: Men jeg er jo fortsatt litt skeptisk, vet jo ikke egentlig om det funker eller ikke annet enn ved å stole på det som blir sagt! Uansett, jeg har stor tro på at jeg ikke selv må sitte og følge med fordi det blir altoppslukende for meg :slight_smile:

EDIT: kan jo hende de får såpass kalde føtter at de vil helt ut av markedet :slight_smile: