Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Og det er først full effekt etter 1-2 uker etter andre vaksinering

5 Likes

79% vaccine efficacy at preventing symptomatic COVID-19

100% efficacy against severe or critical disease and hospitalisation

Comparable efficacy result across ethnicity and age,
with 80% efficacy in participants aged 65 years and over

Favourable reactogenicity and overall safety profile

The DSMB conducted a specific review of thrombotic events, as well as cerebral venous sinus thrombosis (CVST) with the assistance of an independent neurologist. The DSMB found no increased risk of thrombosis or events characterised by thrombosis among the 21,583 participants receiving at least one dose of the vaccine. The specific search for CVST found no events in this trial.

https://www.astrazeneca.com/content/astraz/media-centre/press-releases/2021/astrazeneca-us-vaccine-trial-met-primary-endpoint.html

Det minste vi burde ha krav på, var at deler av landet – for eksempel et par storbyer – var blitt fritatt fra korona-tiltakene, slik at vi kunne måle følgene av tiltakene, eller fraværet av tiltak, i form av antallet døde og alvorlig syke. En slik sammenlikning nektes vi. I USA, derimot, der delstatene er sterkere enn sentralmyndighetene, har befolkningen gjennom sine lokale folkevalgte kunnet bestemme hvilke korona-tiltak de eventuelt ville ha. I noen delstater har det vært strenge korona-tiltak; i andre ingen. Amerikanere har dermed skaffet seg et sammenlikningsgrunnlag som gjør at de på en rasjonell måte har kunnet ta stilling til om korona er en så stor trussel at det nødvendiggjør en nedstenging av samfunnet og strenge smittevernstiltak.

2 Likes
1 Like

Så mange spennende vaksiner å velge mellom, det blir ikke lett å velge én

2 Likes

“Det kan bli nødvendig å bruke munnbind og holde avstand i flere år før samfunnet er tilbake til normalen, advarer en ledende britisk smittevernekspert.”

Bare noen år til for å flate ut kurven!

2 Likes

Til stående applaus. Flaks samfunnet er blitt en gjeng underdanige autoritetselskere.

Det gjør meg dog særdeles trist.

8 Likes

Tror det meste vil åpne opp igjen når flertallet er vaksinert. Se på Israel der 50% er vaksinert

Overdriv og kritiser/harseler basert på overdrivelsen. Veldig lite nyttig synes jeg.

Folk ser nytten av tiltakene som er nå. Kommer man til et punkt da folk ikke ser nytten lenger forsvinner støtten til tiltakene.

2 Likes

Du får ikke velge :upside_down_face:

1 Like

I Israel kjører de vel beinhard forskjellsbehandling på dem som ikke er vaksinert og dem som er det.

Og er det egentlig spesielt åpent?

1 Like

Får mest sannsynlig velge men ikkje før alle har fått tilbud. Så det blir ei stund til.
Det var beskjed eg fekk fra fastlegen

Så er spørsmålet, hvor mange virus som smitter via aerosoler har vi gjennom menneskets historie utryddet?

1? 0? Når politikerne forstår vi aldri blir kvitt coronaviruset helt, hva blir da gjeldende politikk? Skal vi beskyttes mot oss selv for alltid? Eller sverge knallhardt til lockdowns hver høst frem til alle er vaksinert på nytt?

Det virker som om myndighetene viser seg fra sin verste side i året som har vært, og det ser ikke mye lysere ut for fortsettelsen.

6 Likes

Jeg klager ikke her inne fordi det er nyttig, men fordi det er godt å få ut frustrasjonen:)

1 Like

Jeg synes media og folk flest har vist seg fra sin verste side jeg. Myndighetene bare responderer på signalene de får, egentlig.

Synes kunnskapsnivået om pandemien hos mange er helt utrolig lavt. Det er mange som fremdeles er overbevist om at dette er et livsfarlig virus som dreper for fote, ung som gammel. Inkludert folk i min egen familie. Statistikker og fakta er de ikke interessert i. Politikerne vet best, mener de.

8 Likes

Synes kunnskapsnivået om pandemien hos mange er helt utrolig lavt. Det er mange som fremdeles er overbevist om at dette kun er en influensa som et fåtall blir syke av. Inkludert folk på dette forumet. Statistikker og fakta er de ikke interessert i. Steigan vet best, mener de.

6 Likes

Det er som en kraftig influensa som ingen var immune mot da den kom. Nye sykdommer er svært farlige for en befolkning som ikke er immun, men med tiden blir det mindre dramatisk når man får mer immunitet gjennom en kombinasjon av de som naturlig har gått igjennom sykdom og de som er vaksinerte.

Influensa er farligere for barn og ungdommer, mens covid er farligere for eldre.

6 Likes

De som leser steigan og andre nettsteder leser jo i tillegg vg, nrk osv.

I motsetning til dem som bare leser VG og kanskje ser på tv2-nyhetene.

Så jeg vil hevde at de som leser alternative nettsteder er de som følger best med og har best oversikt totalt sett.

8 Likes