Jeg snakker om Covid-19 pasienter da selvsagt.
Noe sånt burde vi fått til her i Norge også!
Noen som har lest denne? Dessverre bak paywall
Det burde være rimelig logisk å prioritere ansatte ved eldrehjem, helsepersonell og andre som omgås de eldre.
Det blir for dumt å gi de eldre en sprøyte der sannsynligheten er stor for at de ikke takler bivirkningene…
Problemet med dette er at man ikke vet om vaksinene hindrer smitte videre
Jeg har skummet raskt gjennom den.
Jeg ser ikke bort ifra at Covid har blitt sluppet ut fra en lab ved et uhell, men det kan godt ha hendt på andre måter også.
Men jeg tviler ikke på at enkelte har fremmet spredningen for å ramme grupper eller nasjoner de ikke liker, eller for å kunne gjennomføre tiltak de ellers ikke kunne innført.
Det som slår meg er at nå når det plutselig dukket opp vaksiner, så dukket det omtrent simultant opp 3-4 nye varianter av Covid…
Joda, det kan hende de har sirkulert lenge, og blitt oversett, men om disse er resistente mot vaksiner, så tviler jeg på at dette er tilfeldig…
Vel, om man er vaksinert, så produserer kroppen sannsynligvis betydelig mindre mengder virus enn noen som er uvaksinert.
Og tidligere empiri tyder på at mengden virus man blir utsatt for har innvirkning på hvor syk man blir.
Uansett må man fortsette med smittehindrende tiltak helt til Covid er borte, og gjerne fortsette med de mest grunnleggende etter det.
Det er vel lite som tyder på at covid blir borte
For så vidt, men “håndterbart” er vel kanskje det uttrykket jeg burde brukt.
“Norway has registered a total of 29 deaths among people over the age of 75 who’ve had their first Covid-19 vaccination shot, raising questions over which groups to target in national inoculation programs. The latest figure adds six to the number of known fatalities in Norway, and also lowers the age group thought to be affected from 80.”
Edit: Med dette tempoet er det vel ikke lenge før flere har dødt av vaksinen enn av selve sykdommen. Satt litt på spissen selvsagt.
Bare 15-17% av covid døde har det som direkte dødsårsak, risikogruppen er jo først og fremst de som er helt på tampen av livet sitt.
Hører om flere og flere som har store ettervirkninger da. Spreke topptur folk til og med.
Har vi en kjempeskandale paa gang???
55 Americans Have Died Following COVID Vaccination, Norway Deaths Rise To 30
I Norge, er saa langt 42000 vaksinert hvor 30 har stroeket med fordi de tok vaksinen. Skal man vaksinere 100 ganger fler, altsaa 4,2 millioner nordmenn hvor like mange doer av og ta den, vil 3000 miste liver fordi de tar vaksinen.
Til sammenlingning har kun 500 nordmenn mistet livet pga. korona viruset!
Spørsmålet mitt var dårlig formulert. Hvordan vet du at de som er registret som Covid-19 pasienter er der som følge av infeksjon av SARS-COV-2?
…skulle denne grafen finne på å vokse ,kommer børsen til å
Hvorfor skal jeg ikke tro på rapporteringen?
Tror du svenskene rapporterer mye feil?
Når man har så syk at man blir lagt inn og tester positivt på Covid-19 så er faktisk sannsynligheten veldig høy for at det stemmer.
Jeg er enig i det. Jeg har nå null forståelse for at skolene her er røde med noen få unntak. På skolen til mine 2 eldste var det 3 tilfeller i høst som ble slått ned. Så lenge de holder seg til sine kohorter ser jeg ikke problemet med å redusere tiltakene på barn og ungdomsskole. At aktivitetene er under restriksjoner kan jeg forstå, samme med matbutikker. Rett og slett med tanke på å smitte mellom miljøer. Men skoler og barnehager som er smittefri bør åpne for fullt