Alle slike tiltak bør selvsagt holdes på et minimum og det man gjør her er jo at kun de setter klasser og deres lærere i karantene når det oppdages smitte. Har ikke hatt noe karantene på våre barn (1 skole og 1 i bhg). Min samboer som er lærer har dog hatt en karanteneperiode. Føler de har hatt et veldig godt og fornuftig nivå på det å bruke karantene nå i høst og vinter.
Slik man gjorde i vår må man selvsagt unngå. Måten å sikre det på er å holde smitten nede i samfunnet frem til årets sesong er over. Og der synes jeg også de har vært flinke til å bruke skånsomme men effektive tiltak. Det vil alltid være noen grupper som blir hardere rammet enn andre selvsagt. Men det er jo ikke til å unngå. Så får man jo prøve å finne ordninger som også lettet deres hverdag.
De økte sosiale forskjellene som vi ser som resultat av tiltakene, vil nok få store negative helseeffekter på litt sikt
Helt klart. Det kan man se her:
Jeg tror du legger for mye vekt på den. Jeg er helt sikker på at svenskene rapporterer alle positive tester ja, så tallene i seg selv er det nok ikke store feil ved.
Det vi ikke vet er hvor mange som er falske positive. PCR testene kan ikke skille mellom en aktiv infeksjon og døde rester fra viruset.
Kan du ut fra tallene for de på intensiv se hvor mange som kom inn på sykehuset på grunn av eller som følge av virusinfeksjon? Finnes det tall på det?
Eksempel:
En pasient har over lengre tid hatt problemer med hjerte og blir innlagt på grunn av et hjerteinfarkt. Pasienten tester positivt for Covid-19 etter innleggelse.
En annen pasient har testet positivt for Covid-19 og blir utsatt for en alvorlig bilulykke.
Er disse pasientene på intensiven på grunn av Covid-19?
Det hadde vært interresant å vite hvordan du kommer frem til den veldige høye sannsynligheten som du påstår det er.
Bare å følge abc drillen fra militæret det. Så er det lett å plassere pasienten i korrekt kategori etter hvert som sykdomsforløpet utarter seg
Jeg tror faktisk legene ser forskjell på hjerteinfarkt og covid-19 symptomer. Her synes jeg faktisk det er du som kan få lov til å komme med tall og fakta som viser at hjerteinfarkt og alvorlige bilulykker er en sterkt medvirkende årsak til de høye tallene over innlagte covid-19 pasienter.
Jeg anser at det ikke er sannsynlig i det hele tatt at slike tilfeller er signifikante i statistikken.
Med tanke på at det ikke er noen overdødelighet blant yngre i Sverige (på tross av at man ikke har stengt ned skoler i like høy grad) er det nærliggende å tro at dette er skapt av tiltak og ikke viruset.
Undersøkelsen er for folk i alderen 25-44 så jeg ser ikke helt at det med skoler har så stor relevans.
Dette skriver de i rapporten:
Only 38% of all-cause excess deaths in adults aged 25 to 44 years recorded during the pandemic were attributed directly to COVID-19. Although the remaining excess deaths are unexplained, inadequate testing in this otherwise healthy demographic likely contributed. These results suggest that COVID-19–related mortality may have been underdetected in this population.
Dette er også for første fase av pandemien så jeg tro ikke tiltak er hovedårsaken.
Det kan jo bli flere overdoser når man stenger ned tilbudet til denne gruppen f.eks
Hvor mange kommer til å dø (eller dø tidligere og tape leveår) som en indirekte eller direkte konsekvens av koronatiltakene?
Forventer du at jeg skal kunne gi et svar på det?
Hvor mange ville dødd (eller dødd tidligere og tape leveår) som en indirekte eller direkte konsekvens av å ikke ha hatt tiltak?
RT-artikkelen baserer seg på en artikkel fra en av Israels største aviser:
https://www.ynet.co.il/health/article/Sy9ouP6AD
Dette med ansiktslammelse er tydeligvis en mulig bivirkning av vaksinen