Selvfølgelig er det der overhode ingen realitet som kommer til å skje! Du er et selvstendig fritt menneske til å gjøre hva faen du vil. Men når det går utover fellesskapet så skjønner jeg godt at du kan måtte leve med restriksjoner ref:vaksinepass. At du/dere i det hele tatt orker å kaste rundt med ville konspirasjoner og slike egosentriske holdninger dag ut og dag inn forbauser meg meget.
“We’re not going to get to the point where the vaccine police break down your door to vaccinate you,” says Arthur Caplan, a bioethicist at New York University’s School of Medicine. But he and several other health policy experts envision vaccine mandates could be instituted and enforced by local governments or employers
Neste gang finner staten på noe annet smart som vil redde liv. En form for overvåkning feks. Det er jo for fellesskapets beste.
De som ikke godtar overvåkningen får ikke dra til utlandet, får ikke dra på offentlige arrangementer, osv osv.
Hva sier man da i møte med brudd på menneskerettighetene?
Mye som hørtes ut som konspirasjonsteorier for 12mnd siden, blir nå innført i rekordfart uten at allmuen registrerer det engang.
Jeg skal ta vaksinen når det er min tur, men syntes det er den reneste galskap allikevel.
Håper Liberalistene kan få et oppsving i år, det trenger vi sårt når kommunistene i Rødt er i fremmarsj.
For felleskapets beste og ikke minst for gigantiske verdensomspennende billiardkonsern sitt beste.
Blir mye «for fellesskapets beste» fremover tenker jeg.
Og de som sier dette, oppfatter seg som moralsk overlegne.
De er jo så uselviske… Med andre menneskers friheter😂
Den ultimate ironi.
Er spent på hvilken forklaring de velger for fortsette tiltakene til sommeren, når sykehusene etterhvert kommer til å bli tømt for covid-pasienter og ingen dør av dette lenger.
skrev dette i februar 2020; kan vel bytte ut «big pharma» med «myndighetene». Bomma litt på hva konspirasjonene ville dreie seg om der.
Poenget i siste setning står seg allikavel godt.
Også fascinerende hvordan det galant hoppes bukk over og tema skiftet sporenstreks etter noe er tilbakevist. Dette blir bare en evig runddans, men denne tråden kan fint fungere som ett fristed for alskens meninger.
Det er og blir stort sett meninger; type skråsikker
Er jo myndighetene og big pharma som krisemaksimerer litt influensa…
Mars 2020 ja. Den gangen vi skulle bare flate ut kurven med noen kortvarige tiltak, maks et par uker.
Hadde ikkje verden vært praktisk talt full av idioter hadde vi ikkje hatt et problem med covid i det hele tatt. Men det er jo flere sider av saken. Det skal være lov å være redd. Men å bli så redd at du mister gangsyn,. Og går for fullstendig rasering av demokratiske frihetsprinsipper det er jo ikkje greit!
Frihetene er litt vanskelig for di mange å forstå, fordi det er helt vanlig, det er nesten usynlig. Med mindre du har kjempet for den.
Da betyr den mer enn alt som kan kjøpes for penger.
Folk er så utrolig sutrete og bedrevitende noen ganger at eg får helt makk…
Du skjønner at dette er omtrent som å få en sterk influensa. Og senskadene det snakkes om, det er av karakter hva en får av å rygge inn i garasjen i 5 år istedenfor å kjøre inn… Covid er bare en kjendis, finansiert av politikk og ingenting annet.
For politikere så handler det ikke om krisemaksimering, men en flokkmentalitet hvor ingen har mot eller vilje til å gå motstrøms, et symptom på manglende kreativitet blant lederne våres.
Ei som jobber med rehabilitering der de nå har fått en god del covid-pasienter kunne i dag fortelle at hun er litt skremt av senskadene da. De hadde fått inn en ganske ung pasient som hadde mistet balansen og nærmest måtte lære seg å gå igjen. Personen hadde faktisk ikke vært ekstremt syk av COVID-19 en gang.
Litt spesielt å snu litt på tallene.
Ser man på data for Norge er det faktisk 99,93% sannsynlighet for at du IKKE dør av Covid 19.
Det er hvis man ser på tvers av aldersgrupper så langt. Da legger man CFR på 0,7% som utangspunkt, og WHO’s egen fagfellevurderte rapport om faktisk smittede kontra registrerte smittede fra 14 oktober i fjor. Som estimerte det som høyst sannsynlig med en reell smitte på 10X den registrerte smitten. Som da gir en IFR på 0,07%
Globalt ligger man på ca 0,15% dødelighet. Noe som er 100% høyere en Norge. Som kan høres ekstremt ut, hvis man ikke har et forhold til tallene bak. Selv med 100% større dødelighet fra et globalt perspektiv kontra Norge, har man fremdeles 99,85% sannsynlighet for å ikke dø av Covid-19…
Ser du bruker 10x registrerte smittede som smittetall. Der er man vel rimelig sikker på ikke gjelder for Norge.
Hvordan vet du at dette er senskader fra korona?
Man vet aldri noe 100% sikkert her i livet men eneste sykdommen pasienten hadde hatt var korona. Så sannsynligheten er rimelig høy.
CFR og IFR
Cause Fatality Rate: Antall døde per lab-registrerte tilfelle smittede.
Denne har bare falt igjennom hele perioden. Helt i begynnelsen var denne på 2,82% på det høyeste. Ligger per dags dato på 0,69%
Når det gjelder antall reelt smittede har vi ikke et sikkert tall å forholde oss til. Eneste offisielle som er publisert og jeg kjenner til er den fagfelle vurderte raporten fra WHO.
I dag tror jeg ikke man har mye skjult smitte. Men i begynnelsen var den skyhøy tror jeg. Da man hadde både flere innleggelser og dødsfall på toppen en det man har nå. Selv om man har 3,7 ganger flere registrerte smittede og 2,6 ganger høyere sannsynlighet for alvorlig komplikasjoner… sies det.
Så kan man diskutere hva den mest sannsynlige IFR ligger på.
Men selv om man bare legger CFR til grunn. Så er det fremdeles 99,31% sannsynlighet for at du ikke dør av Covid…