Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Mange av “vaksineforkjemperne” fremstår som like sprø som de mest fanatiske vaksinemotstanderne.

5 Likes

Tenk om ungdommene som får bøter for å feire sin bursdag hadde samme apparat rundt seg

4 Likes

Hvorfor bare vedtar ho ikke en bot og blir ferdig med sirkuset? Helt utrolig at vår øverste leder prøver å snike seg unna om så er tilfelle…

1 Like

Hun har ikke fått noen bot ennå. Rett skal være rett.

Interessant intervju med biokjemiker og farmasøyt Michael Yeadon, tidligere visepresident og Chief Scientific Officer i Pfizer og over 30 års arbeidserfaring innen pharma.

Ja og hvorfor har hun ikke det? Hvorfor er hun hevet over alle andre? Bøter til de som har minst råd til å betale de får det servert pronto, mens her trengs det mange timers etterforskning av en eller annen grunn.

Jeg er så sinnsykt provosert av holdningene til våre politikere under denne pandemien. Den ene drar på hytta, men råder andre fra å gjøre det. Den andre drittungen måtte bare få bursdagsfeiringen sin mens andre barn har fått sine bursdagsfeiringer avlyst… Jeg sa det når det skjedde og jeg sier det igjen. Hun burde ta hatten sin og gå. Kan umulig ha noe som helst tillit igjen i dette landet. At vår øverste høvding ikke tenkte på at arrangemanget var ulovlig er bare piss. Hun gjennomførte det fordi hun trodde ikke NRK skulle ta de på fersken…
Nå i dag ble det lagt ned enda et stort treningssenter her i byen min. Takk skal du ha Erna og co🖕

7 Likes

Denne var god. Anbefales på det sterkeste :slight_smile:

13 Likes

Wow, dette var utrolig bra skrevet. Spent på hva @Krafer @rockpus eller @Hakon svarer til dette…

2 Likes

Den har stengt ned samfunnet på grunn av frykten for at viruset skulle overbelaste helsevesenet, men uten å styrke helsevesenets kapasitet og dermed samfunnets mulighet til å fungere normalt under slike angrep fra naturens uforutsigbarhet.

:point_up_2:

5 Likes

Fantastisk kronikk! Det begynner å løsne litt og snart må det da være vanskelig ikke å se galskapen her.

2 Likes

Uavhengig av hvem som sitter i førersetet så er det der tragisk. Jeg fatter ikke hvorfor vi ikke har utvidet akuttmulighetene. På generell basis så er alle politikere i dag helt handlingslammet og vi har et ikke fungerende styresett bestående av papirflyttere uten kunnskap. Bare se på mdg. Dessverre så må vi velge mellom pest og kolera og høyre er fremdeles bedre enn alternativet. De som bygget landet snur seg nok daglig i grava!

2 Likes
1 Like

Mens med covid lever du til 84 år

4 Likes
1 Like

Hvis dere skal dra den sammenligningen må det i hvert fall være passiv røyking.

1 Like

Jada, kan være enig der. Men leste du hele? Det med kapasitet var bare et av mange flere poenger.

https://www.youtube.com/watch?v=5lXAA7ZOROc

Britisk høyesterettsdommer mellom 2012-2018, Lord Sumption hevder det er moralsk akseptabelt å ignorere Covid-regler.

2 Likes

En relevant og spennende kronikk. Men selv ikke en professor har monopol på sannhet.
Men mange gode og tankevekkende poenger var det her!
Ingen tvil om at hele verdens myndigheter må ha en grundig evaluering av sine tiltak etter at denne pandemien er under kontroll. Det er mye å lære.
Men viktig å huske på at i utgangspunktet hersket det stor usikkerhet om den faktiske alvorlighetsgrad av dette viruset. Mange av tiltakene ble dermed en føre var strategi. Deretter ble man til en viss grad fanget av sin egen strategi, samt den store enigheten internasjonalt.

Vi har samtidig nok av eksempler på hvor galt det kunne gått om vi hadde fulgt eksemplene fra f.eks. Brasil.
Selv om dødelighet ikke ble så stor som man fryktet, er det ingen tvil om at siden dette viruset var så enormt smittsomt, og man ikke hadde vaksiner, ville våre sykehus blitt overbelastet om vi hadde unnlatt å innføre smitteverntiltak.
Kapasiteten i vårt helsevesen er blitt grundig avkledd under denne pandemien. Men jeg er samtidig enig med vår minister om at en økning av denne kapasiteten er et langsiktig prosjekt. Det handler jo i stor grad om å få utdannet flere i denne sektoren. Pandemien har samtidig gitt oss en grell innsikt i sårbarheten i mange sektorer i vårt samfunn når det gjelder avhengighet av utenlandsk arbeidskraft!

1 Like