Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

@F-Tosca Korona diskriminerer ikke på grunnlag om du er koronafornekter eller koronahysteriker.

1 Like

Men her er et bilde av blokka der 22 umoralske covid smittede bor :man_shrugging:

3 Likes

Det nye nå er jo å la uvaksinerte umoralske bli igjen for å dø i et vulkanutbrudd.
Så alt er både mulig og lov antar jeg :man_shrugging:

4 Likes
1 Like

Nei, nettopp.

De har vaksiner over halve befolkningen, med takten de hadde i dag vil de være fullvaksinert innen fire uker.

Texas og Florida ligger så langt syd at det er godt og varmt der nå. Mao influensa sesongen er over. Det er også lokale tiltak

1 Like

Familien godkjenner. Verken politi eller helsepersonell uttaler seg av hensyn til personvernet.

Familien til den avdøde har sendt ut en pressemelding søndag kveld. I denne opplyser de at kvinnen var syk ei ukes tid, med luftveissymptomer, før hun døde.

1 Like
3 Likes

Johan Slåttavik er faen meg rette personen til å klage på dårlig behandling av andre mennesker. At du gidder å linke fra ny-nazist bloggen hans.

2 Likes

Slåttavik har tidligere tatt til orde for at FpU skal gruppevoldta Sandra Borch Hansen (SP). Han har også skrevet at han vil lenke 16 antirasister, redaktører og journalister til stoler i en ring hvor de må se på hverandre mens han knuser hodet til den ene etter den andre med en liten kulehammer til det bare er grøt igjen.

ref: Truet skribenten Resett forsvarer akkurat med å drepe Jan Arild Snoen?

3 Likes

Rikitg! I tillegg er det stort sett svært godt med plass der borte så det å holde avstand om en er fornuftig og bevisst på det er enkelt. Skader heller ikke at de fleste der borte er oppegående mennesker som er veldig bevisste på å beskytte seg selv og sin familie.

Så da kan vi slutte å gnåle om Texas?

Som i Norge, med andre ord?

Vi har ikke vaksinert >50% og som jeg skriver, byene har fortsatt lokale tiltak. Vi er vel kanskje oppe i 20%…

3 Likes

Det burde kanskje vært sånn i Norge også, men slik er det ikke.

Se feks på gjennomsnittlig størrelse på hus i Norge vs USA.

I følge oversiktssiden jeg fant er det vel ca 30% vaksinedekning i Texas nå.
Men så er det jo ca 10% registrert smittede også. Og da er jo selvsagt tallet også en del høyere der.
De som har vært smittet er jo fort en del av de mest mobile vil jeg tro så denne andelen hjelper jo mye.
Og som du nevner er det vel noen lokale tiltak, og de som frykter sykdommen avventer jo adferdsendring til de er vaksinert uavhengig av tiltaksnivå.
Samt at sommeren jo er i full anmarsj som jo også hjelper.
Så det er helt klart en del ting som hjelper på situasjonen.

Heh, leste at det var 186m vaksinerte i USA, så det du sier er at Texas lagger veldig?

I Texas så er det 25-30 grader nå, så er vel tilsvarende som en skikkelig god og varm sommer her i Norge. Ikke tiden det er lett å få influensa på :stuck_out_tongue:

I oversikten min er det 190M vaksinedoser. En del har jo fått to.

Texas ligger litt bak de fleste statene også ja.

2 Likes
1 Like