Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Det må du gjerne mene.

https://www.cdc.gov/flu/images/about/burden/printable-tables2-19_20.pptx

Det har jo blitt sammenlignet med influensa her i tråden. Og ja, det har jo vært noen tøffe influensa-sesonger i USA de senere årene.

Sjef for sykehjem og primærhelsetjeneste i Dalarna, Roger Larsson:

– Vi har dessverre eksempler på at vi har måttet kaste vaksinedoser fordi folk har takket nei. Det er egentlig helt uakseptabelt.

Larsson passer nok også på at disse eldre pusser tennene sine og legger seg til riktig tid…

Vet jo ikke om man skal le eller bli frustrert over slike retard påstander som viser total mangel på statistikkforståelse.
Har egentlig veldig vanskelig for å forstå at slike påstander er ment for noe annet enn å provosere.

Regner med du skjønner dette ikke er ment til din kommentar men den du kommenterte :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Ser jeg har rota til føljetongen da jeg svarte noen andre.

For å henge med;

denne?

2 Likes

Ja er vel den vi er enige om er rimelig kunnskapsløs vel.

1 Like

Sikkert ikke alle av vaksine, men endel er jo det

Har undersøkt 13 dødsfall: Vanlige bivirkninger kan ha bidratt til dødsfall hos de svakeste

Hvordan ser det ut for 2021 da? Som jo mange av artiklene er fra.

Litt informasjon:

2 Likes
1 Like

“Coronafobiker fikk svært lette symptomer” kommer neste uke? Nei det er vel ikke like interessant

3 Likes

Det henvises stadig til krigstyper i aviser som etter sigende er ment for å skremme (jeg er til dels enig i at en del av artiklene er klickbait og burde skrotes)

Det artikkelen du viser til, som kanskje er ment å skremme minst like mye som artiklene på DB, VG etc er jo faktisk ganske skremmende;

“Researchers at the University of Oxford have today reported that the risk of the rare blood clotting known as cerebral venous thrombosis (CVT) following COVID-19 infection is around 100 times greater than normal, several times higher than it is post-vaccination or following influenza.”

videre;

“…the COVID-19 risk is higher than we see with the current vaccines, even for those under 30; something that should be taken into account when considering the balances between risks and benefits for vaccination.’”

1 Like

" Det var også et skilt hvor det var skrevet «5G» med en rød strek over, med en referanse til en utbredt konspirasjonsteori som går på at det er en kobling mellom det nye 5G-mobilnettet og covid-19." :rofl:

Synes den koblingen var litt tynn. Det går nok an til å være kritisk til 5g og ikke nødvendigvis tro det er en direkte kobling mellom 5g og korona.

Jeg tror nok Charter-Svein fanger opp en del av bekymringene noen føler på: nemlig distanseringen mellom mennesker og teknologien som kanskje erstatter litt for mye av det menneskelige, spesielt nå under korona.

Jeg tror denne angivelige utbredte troen på en 5g og korona-kobling er litt overdrevet av MSM. Og jeg tror et stort mindretall av dem som mener tiltakene har vært for strenge tror det er en kobling der.

1 Like

Jeg er mye mer nysgjerrig på hva politikere er tjent med av å krisemaksimere influensa.
@Jadda lenket denne tidligere:

Brevvekslinga m2937ellom departementet og forskningsinstitusjonene er på mer enn 200 sider og i ett brev ber statssekretær i innenriksdepartementet Markus Kerber om at forskerne skulle lage modeller som kunne begrunne tiltak av «preventiv og undertrykkende art». Forskerne ble bedt om å lage modeller for et «worst case scenario» der en million tyskere ville dø dersom livet fortsatte som før koronaviruset.

Min nyutviklede teori her på morrakvisten blir at lobbyvirksomhet startet det hele og at politikere i flere vestlige land ble involvert i denne lobbyvirksomheten hvorpå det fikk bygd seg opp et bredt internasjonalt politisk press til å etterfølge tiltakene for å sikre sin egen politiske fremtid nasjonalt og internasjonalt i EU.
Lobbyvirksomheten trenger ikke å være startet av legemiddelbransjen selv, men av personer som kan ha særinteresser knyttet til legemiddelbransjen. Særinteressene og legemidelbransjen vil uansett smelte sammen når ballen har begynt å rulle.

2 Likes

Storskandale paa gang???

**COVIDVACCIN. Data från det israeliska hälsovårdsministeriet visar att Pfizers covidvaccin hittills har dödat cirka 40 gånger fler äldre människor än Covid-19. Dessutom har vaccinet dödat fler yngre människor än vad viruset dödat.

De alarmerande uppgifterna kommer från en ny analys av tidigare publicerade data från det israeliska hälsovårdsministeriet. Den nya studien är utförd av dr Hervé Seligmann på fakulteten Medicine Emerging Infectious and Tropical Diseases vid Aix-Marseille University . Han säger att det experimentella mRNA-vaccinet från Pfizer dödar fler än själva sjukdomen Covid-19. En annan grupp oberoende läkare drog i januari 2021 slutsatsen att covid-19-vacciner inte är “säkrare” än viruset de ska skydda mot.

Seligmanns studie baserad på data från ministeriet visar att de äldre över 65 år främst dör mellan de två vaccindoserna. Siffror pekar på att cirka 200 per 100.000 vaccinerade avlider, vilket kan jämföras med 4,91 per 100.000 som dör av Covid-19 utan vaccination, men Seligmann är särskilt oroad över att så många yngre än 65 år som avlider.

Ja Hyepergris, ikke vet jeg, men dataene som er analysert kommer fra det Israelske helseministeriet, og…

Det nye studiet basert paa disse dataene, är utförd av dr Hervé Seligmann på fakulteten Medicine Emerging Infectious and Tropical Diseases vid Aix-Marseille University

Dataene er basert på dødlighet over en 5-ukers periode etter første nålestikk.

…Pfizer killed “about 40 times more (elderly) people than the disease itself would have killed” during a recent five-week vaccination period. Among the younger class, these numbers are compounded to death rates at 260 times what the COVID-19 virus would have claimed in the given time frame.
Experimental vaccine death rate for Israel’s elderly 40 times higher than COVID-19 deaths: researchers | News | LifeSite

Das israelische Gesundheitsministerium hat am 4. März eine Pressemitteilung veröffentlicht, in der steht, dass die Beiträge im Internet „falsch und voreingenommen“ seien. Die offiziellen Daten würden die Wirksamkeit des Covid-19-Impfstoffes eindeutig belegen. Zudem verweist das Ministerium auf einen Faktencheck der israelischen Organisation Midaat . In diesem wird die „Analyse“ ebenfalls als fehlerhaft und die Behauptung einer erhöhten Sterblichkeit durch die Impfungen als falsch bezeichnet.

1 Like