Samme med folk som lider av flyskrekk og som setter seg i en bil å kjører i stedet for å ta et fly. Risikoen er større, men frykten får de til å gjøre irrasjonelle ting.
Follow OUR science
Har en bitteliten følelse av at denne «ekspertgruppen» som media er opptatt av å kalle dem kommer frem til en annen konklusjon enn FHI.
Hvor mange døde i Brasil i 2020?
Skal man tro media må det jo ha vært langt flere enn normalt. Minst det tredobbelte. Men nei, det døde ikke flere enn normalt i Brasil i 2020. Justert for befolkningsvekst døde det like mange som foregående år.
Interessante fakta som man aldri ville fått via media.
lei å stå i vaksinekø?
Snodig opplegg, med tanke på at vaksinen visstnok trenger et par uker på å virke.
Men som så mye annet så er det jo bare nok et unødvendig, symbolsk tiltak som man gjennomfører bare for syns skyld.
Jeg er ikke bekymret for noen av delene. Men det er en kobling mellom langtidsvirkning med Covid som jeg ikke ønsker å risikere hvis jeg ikke trenger. Et smitteutbrudd på jobb vil også få store konsekvenser for oss. Derfor ønsker jeg å ta Astrazenica vaksinen hvis den blir tilgjengelig.
Skjønner ikke problemet heller. Da blir det flere Pfizer eller Moderna vaksiner tilgjengelig for resten.
Ja, har ingen problemer med at folk tar AZ-vaksinen frivillig. Bare skjønner ikke hvorfor man vil det, når risikoen for å bli alvorlig syk dersom man får covid er så utrolig liten som den er dersom man ikke er i risikogruppen.
For 70-80 åringer kan det være greit
Interessant om langtidsvirkninger:
Det sitter mye i hodet. Men folk lar seg dessverre påvirke av overskrifter i media i litt for stor grad.
Og dette er det skremmende.
Like skremmende som den flokkmentaliteten, uten å stille spørsmål eller se det som ikke henger på greip i “informasjonen” vi får.
Det har dødd 700 i Norge av Korona på et drøyt år.
På 3 måneder er det dødd 100 av vaksine. ( Av disse 700?)
Vi får daglig oppdatering av nye Korona-dødstall og smittede.
Hvorfor får vi ikke sammenliknbare tall fra årene før?
Hvorfor får vi ikke daglig oppdatering av vaksinedødsfall samtidig?
Folk har en forestilling av at vi har en ( statstøttet) differensiert (?) presse, og et meningsmangfold i avisene (?)
Det vi får servert likner da mer på unison propaganda, som vi er lært opp til at Nord-Korea har?
Hvor får du det tallet fra?
143 døde av eller med vaksine.
Fra FHI . Visstnok 130.
Nå ref Allright altså 143
Meldinger om dødsfall hos eldre personer
Flere av de eldre sykehjemsbeboere som har blitt vaksinert er svært skrøpelige eller
terminalt syke pasienter. Det er derfor forventet at det vil inntreffe dødsfall i tidsmessig
sammenheng med vaksinasjon, uten at det trenger å være en årsakssammenheng med
vaksinen. I flere av meldingene om dødsfall hos eldre har melder oppgitt at de ikke
mistenker sammenheng med vaksinasjon, men de melder for sikkerhets skyld.
Blir for dumt å si at de har dødd av vaksine, og ja jeg vet at mange av de som har dødd av/med covid også har vært eldre.
Det handler primært om personer på sykehjem i aldersgrupper 85+ som har hatt dødsfall innenfor en tidsperiode etter vaksine. Denne aldersgruppen er mennesker som er i sin siste periode av livet, og er dermed i en gruppe mennesker som generelt har høyere sannsynlighet for død.
Disse menneskene kan brukes for hva det er verdt i en statistikk hvor man gjør ett poeng av at de døde med eller av vaksine.
Man går altså over lik for å gjøre ett poeng av at vaksiner er farlige.
Edit:
@aeee , ser du allerede har kommentert:)
På samme måte som de brukes for hva det er verdt i covid-statistikker.