Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

image

Jupp tiltakene fungerer som forventet.

2 Likes

Influensasesongen gikk over i år også. Hvem skulle trodd det.

(Merk: Covid er ikke influensa, men er et sesongvirus på samme måte som influensa.)

3 Likes

Da skal jeg gi deg et godt råd. Hold deg inne neste år, så er det mindre sjanse for at du blir påkjørt av bussen.

Regjeringen, som har ødelagt det meste av landets små-næringsliv, er jo livredde for ikke å bli valgt til høsten og må skape det inntrykket at “de har reddet oss”.

2 Likes

Kan du forklare disse?

Varer sesongen normalt mye lengre i Tyrkia, Frankriket og Tyskland?

3 Likes

Mye mer testing sannsynligvis.

I tillegg er det innført en rekke kontraproduktive tiltak som sannsynligvis forlenger sesongen. Bl.a. portforbud og påbud om ansiktsmasker for å gå utendørs.

Dette gjør at folk ikke får D-vitaminer, frisk luft og sollys.

I Norge har man ikke fulgt planen helt og dette er tillatt.

1 Like

Du kan velge ut ganske mange land og få ganske mange ulike grafer. Vanskelig å forklare hver enkelt forskjell.

Kan du f.eks forklare Florida/Texas ift. California/NY?

1 Like

Du misser jo poenget. Hvis sesong er forklaringen på nedgangen i Norge, hvorfor skal det ikke gi nedgang i andre europeiske land som faktisk normalt avslutter sesongen tidligere?

Og testing forklarer ikke utviklingen. Tyskland har redusert testingen litt i det siste mens det har vært stigning , mens Tyrkia og Frankriket har langt høyere stigning i caser enn testing.

Hva med å starte med å svare litt selv først og så spørr?

Tekstet med en kompis som bor i Texas denne uken faktisk. De jobber fortsatt hjemmefra og barna hadde fortsatt hjemmeskole (eldste går vel først år på High School). Håpet ting skulle normalisere seg til høsten. Så åpningen av Texas har tydeligvis ikke gitt de helt store endringene enda. Både min kompis og kona er fult vaksinert (er i 40-årene).

3 Likes

Som sagt er det innført kontraproduktive tiltak som sannsynligvis forlenger sesongen. Folk får ikke anledning til å gå ut og få sollys og frisk luft på seg.

Det er nok av land og steder som opplever akkurat det samme som i Norge.

Antall Covid tilfeller er paa vei opp igjen paa verdensvbasis. Gjennaapning maa ta skylden.

Når sommeren begynner på den nordlige halvkule, så begynner vinteren på den sydlige halvkule.

Hvor er det du bor hen som det ikke er lov til å gå ut…? Har ikke vært så mye ute selv på årevis. Gåturer i lunsjen på hjemmekontor, møter famile og venner på skogstur istedet for til middag etc.

2 Likes

Jeg mente ikke her. I Norge så er jo det at man er ute i solen en av hovedgrunnene til at sesongen snart er over.

Jeg mente et par andre land i Europa, f.eks. Frankrike og Tyrkia. Der kan man ikke gå ut med mindre man har et nødvendig ærend, og man må ha ansiktsmaske til enhver tid.

1 Like

Ble merkelig link men her er en artikkel hvor de hevder påstanden om at “Claims Pfizer’s vaccine is more dangerous than COVID-19 itself” er falsk og beskriver hvorfor.

1 Like

Siste nytt om Charter-Svein: Må skamme seg hele veien til helvete etter protest mot coronatiltak, sier Lothepus.
Smålig og feigt å samle følgere og oppmerksomhet ved å hetse en liten gruppe mennesker som har mot til å stå opp mot hundertusenvis eller millioner av nordmenn og den politiske eliten sier jeg.

8 Likes
4 Likes

Personangrep er medisinen som skal slå ned de som ikke innordner seg

6 Likes

Er grunnsmitte eller villsmitte verst :thinking:

Mutantvillsmitte er verst.

1 Like

Interessant podcast med en av få skribenter som har vært skeptisk til myndighetenes håndtering fra starten av. Han er innom det meste som ikke henger på greip.

4 Likes