Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Snodig at man aldri har stengt ned samfunnet totalt mot verdens verste sykdom :thinking:

3 Likes

Drama Queen…

3 Likes

Lurer på hvor grensa går for deg, eller om du i det hele tatt har en.

Det er vel heller motsatt. Har du husket å kle strømmåleren din med aluminiumsfolie så den ikke kan lytte til hva som skjer i huset ditt?

3 Likes

Påfallende hvor lite argumenter med innhold du har å komme med i denne tråden. Stort sett bare usaklige personkarakteristikker. Vitner ikke akkurat om spesielt utviklete intellektuelle evner.

2 Likes

Alt det jeg har sagt har vært temmelig spot on.

Du sa sikkert det samme da enkelte begynte å advare om vaksinepass og evigvarende vaksinasjonssykluser for et års tid siden. Bare konspirasjonsteorier.

2 Likes

At det kan tenkes at vaksinering må skje årlig, spesielt for utsatte grupper og de som jobber med utsatte grupper er da ikke noe kjempebombe. Er da det man har for influensa også.

3 Likes

Se deg selv i speilet og gjenta det du akkurat skrev. Jeg lo godt før i dag når jeg så at det skal forbarmes over rusmisbrukere og det er så synd på de. Mens de eldre og resten av samfunnet kan bare ha det så godt. Retorikken deres er så tåkete at selveste Jonas er misunnelig!

3 Likes

Her kan jeg være enig. Men det blir en vesens forskjell når det er snakk om hele befolkninger, og spesielt inkl. barn.

Vel, noe av poenget her er jo at dette ikke er så dramatisk som dere skal ha det til. Vaksinepass er faktisk ikke spesielt kontroversielt, og årlige influensa vaksiner er det etter hvert mange som tar allerede pluss en haug av andre vaksiner , både som barn og med jevne mellomrom hver gang en skal ut å reise til litt eksotiske steder.

Har du noen gang vært utenfor Norden? Europa?

3 Likes

Har det utallige ganger, og har aldri tatt vaksiner da det ikke har vært påkrevd.

Det du ikke helt klarer å forstå, virker det som, er at dette sannsynligvis vil bli en ordning som vil kontrollere hver minste lille ting du gjør. Om det så bare er å gå på butikken. Eller så bryr du deg bare ikke.

2 Likes

Jeg ble vaksinert med Pfizer i forrige uke.

Men er litt skuffet over mangelen på bivirkninger. Den bare henger der…

2 Likes

Jeg ble skuffet da jeg fikk covid. Ikke døde jeg og ikke havnet jeg på sykehus. Ikke en gang long-covid har jeg fått :man_shrugging:

4 Likes

Du bryter stort sett samtlige av normer for saklig meningsutveksling, i nesten hvert eneste innlegg du skriver her på tråden, inkl. det siste du skrev. Vil anbefale deg å lese gjennom disse og forsøke å leve opp til det:

Ps. Jeg er ikke perfekt, men du har definitivt et gigantisk forbedringspotensiale.

Arne Næss’ seks normer for saklig meningsutveksling. De er hentet fra Wikipedia:

1. Unngå tendensiøst utenomsnakk

Eksempler: Personkarakteristikker, påstander om motpartens motiver, årsaksforklaringer til argument.

2. Unngå tendensiøse gjengivelser

Gjengivelsen må være nøytral med tanke på stridsspørsmål.

3. Unngå tendensiøs flertydighet

Flertydigheten gjør at argumentet kan tilpasses kritikken.

4. Unngå tendensiøs bruk av stråmenn

Dette vil si å tillegge motstanders standpunkt et innhold han ikke står inne for.

5. Unngå tendensiøse originalfremstillinger

Informasjon som legges frem, må ikke være usann, ufullstendig, skjev og/eller holde tilbake relevant informasjon.

6. Unngå tendensiøse tilberedelser av innlegg

Eksempler: ironi, sarkasme, skjellsord, overdrivelser eller trusler."

Edit: Etter nærmere ettertanke tror jeg faktisk at du brøt samtlige 6 normer i ditt siste innlegg. Kan nesten virke som du har gått inn for det.

2 Likes

Hvor har du vært da?

For Afrika sub Sahara, sør -amerika og mange asiatiske land er du helt idiot om du ikke tar gulfeber og Hepatitt A som et minimum.

1 Like

Da følger det logisk at jeg ikke har vært på akkurat de stedene.

1 Like

Det bar selvsagt ikke noe med «penger» å gjøre.
Det har utelukkende med «å redde liv» å gjøre.
Så post-pandemi, så vil prisen øke fra ca 20$ pr dose, til 150$ pr dose.
Skikkelig «uflaks» at det blir en årlig greie da.
For, det har ingenting med «penger» å gjøre.
Det er kun en konspirasjon.
Noen folk ass :man_facepalming:

« Last week, Pfizer underscored both points, revealing its expectation of $15 billion in coronavirus vaccine revenue this year and hinting at post-pandemic prices higher than the current $19.50 a dose it charges.

“That’s not a normal price, like we typically get for a vaccine — $150, $175 per dose,” Pfizer’s CFO Frank D’Amelio said in a call with Wall Street analysts. “Let’s go beyond a pandemic pricing environment, the environment we’re currently in: Obviously, we’re going to get more on price.”

3 Likes

Dette er jeg villig til å vedde på at ikke kommer til å skje. Skal vi vedde en bedre flaske vin på om vi må vise vaksinepass når vi skal i butikken neste år på denne tiden?

4 Likes

Jeg stiller gjerne opp som objektiv tredjepart i dette veddemålet!

Det er et veddemål jeg taper med glede. Deal.

Men taper velger vinen, skal ikke risikere å punge ut flere tusen kroner :smile:

3 Likes