Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Deler forsåvidt den med deg. At systemet er pill råttent er det ingen tvil om. Lukter FIFA lang vei

2 Likes

Hvem av dere er dette?

Tviler på at Norsk forening for allmennmedisin har en bruker her inne.

1 Like

– Vi har praktisk talt hatt en ikke-eksisterende influensasesong i år bare fordi folk tok helse-råd som hovedsakelig var rettet mot COVID-19, sa Fauci i et intervju med MSNBC.

– Så det kan tenkes at vi fortsetter, et år eller to fra nå, at folk i visse sesongmessige perioder, når du har luftveisbårne virus som influensa, at folk bærer munnbind for å ikke spre disse luftveisbårne sykdommene, la han til.

Dersom myndighetene til tross for dette innfører vaksinepass – som i så fall mer dreier seg om at Erna Solberg og vennene hennes vil skaffe seg internasjonale toppjobber ved å vise til en fullvaksinert befolkning enn hensynet til folkehelsen – vil jeg faktisk velge å la meg smitte med korona, slik at jeg får de samme rettighetene som vaksinerte uten å måtte ta en vaksine jeg betrakter som farligere enn sykdommen.

1 Like

Munnbind blir ikke permanent utover de som frivillig ønsker å bruke det. Jeg opplever at folk er drittlei og men en gang vi sier nok er nok så er det ferdig.

1 Like

Folk finner seg i hva som helst, så det tror jeg ikke.

5 Likes

Fra TV2
Profilbilde
TV 2
04:22
DEL
Forsinkelser for Novavax-vaksinen

Det amerikanske legemiddelselskapet Novavax har utsatt planene for å søke godkjenning for koronavaksinen sin til tredje kvartal.

Novavax opplyste om forsinkelsen mandag, under en uke etter at det globale vaksineprogrammet Covax inngikk avtale om kjøp av 350 millioner doser av koronavaksinen.

Da ble det sagt at dosene, under forutsetning av godkjenning av tilsynsmyndigheter, skal leveres fra tredje kvartal i 2021 og videre utover i 2022.

Mandag opplyste selskapet det nå i stedet håper å søke om godkjenning for vaksinen i USA og Europa i tredje kvartal.

Novavax’ vaksine krever to doser for full effekt og kan oppbevares i vanlige kjøleskap. Tester viser at vaksinen er 100 prosent effektiv for å forhindre alvorlig sykdom av covid-19 og gir 89,7 prosents beskyttelse mot alle varianter av sykdommen.

Covax ble dannet for å bidra til at også fattige land får koronavaksiner. Programmet ledes av Verdens helseorganisasjon, vaksinealliansen Gavi og en organisasjon som arbeider med innovasjon på pandemifeltet.

Norge har bidratt med 1,3 milliarder kroner til Covax-samarbeidet.

Nyheten mandag om utsettelsen sendte verdien selskapets aksjer ned 12 prosent. Totalt har Novavax inngått en intensjonsavtale med Covax om å levere 1,1 milliarder vaksinedoser.

(©NTB)

1 Like

«Det aller meste av økningen skyldes ekstraordinære økonomiske støttetiltak i forbindelse med pandemien», skriver regjeringen i en melding.

1 Like

Nyttig nettside som gir god oversikt

3 Likes

Fra VG

14:06Oda Ording

SVERIGE: 44 NYE CORONADØDSFALL

Sverige har registrert 44 nye covid-relaterte dødsfall det siste døgnet, melder Aftonbladet. Så langt i pandemien har 14.217 personer dødd med corona i landet.

Storbritannias statsminister tillater nå “forsiktig klemming”. Hvis man vil noe mer enn det må du sende tekstmelding til regjeringen og spørre om lov først så vil de ta en avgjørelse der og da avhengig av situasjonen.

British Prime Minister Boris Johnson on Monday gave the green light to cautious hugging

3 Likes

Grunnen til at ungdom angivelig ønsker å bli smittet er for å få dokumentasjon på at de har hatt covid-19 og dermed få et coronaserfikat.

I starten av 1900-tallet ble politikere regnet med i statistikken over arbeidsledige i USA.
Nå teller man ikke engang med de arbeidsledige som har gitt opp å søke etter jobber.

3 Likes

Blir de ikke det fortsatt🤣 Arbeidsfolk har vel ikke tid til å henge på tinget.

I wish, jeg forsøkte finne en kilde, men fikk kun resultater på at politikere skaper mer arbeidsledighet. Stemmer forsåvidt ganske så bra det også! :smile:

1 Like

Denne kom etter mitt innlegg. Nå er det selv på The Hill i USA. Det handler ikke om politikk, det handler om hva som faktisk skjedde.

Tesen om at viruset stammet fra en flaggermus i nevnte by med nevnte laboratorium blir absurd i møte med tilgjengelig informasjon.

4 Likes

I desperate tider :joy:

3 Likes

Høyst effektivt for å unngå at noen bryter 1-meters-grensen :wink:

5 Likes