Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Covid-19 Småprat

Ungarn ble i dag forøvrig første nasjon som passerte 0.3% registrere døde av COVID-19.

I følge en del eksperter på dødelighet skulle vel det bety at de der helt ferdige med denne pandemien.

Det har jeg ingen tro på når 60 åringer i Bergen ikke blir vaksinert før i månedsskiftet mai/juni

Ser sånn ut ja. Men ikke bare der, hele verden er ferdig med denne såkalte pandemien. Tidenes minst dødelige sådanne.

image

Nå går vi inn i den virkelig farlige delen av pandemien.

Den som handler om total kontroll på livene til alle innbyggere.

6 Likes

Overdødelighet ligger en del lavere (som i Sverige) så da kan det også være en del som har dødd MED covid. Ellers så vet vi at dødelighet varierer med bla fedme og overvekt og Ungarn, sammen med Tsjekkia ligger langt opp på den lista.

1 Like

Regner med at alle får veldig lyst til å ta vaksinen etter å ha sett denne meget overtalende videoen. Sign me up!

1 Like

Jadda enda bra du øser av din kunnskap. :see_no_evil:
Slike kommentarer blir bare så utrolig dumme.

2 Likes

Sammenlignet med andre store pandemierså er denne pandemien en flau vits.

Finnes flere plansjer i denne tråden hvor man sammenligner covid med dødeligheten av andre større sykdomsutbrudd, og covid er jo knapt synlig.

2 Likes

Så da mener du at tiltakene har virket?

1 Like

Ja, på samme måte som anti-enhjørningsmiddelet som jeg har lagt ut i hagen har fungert.

Jeg har ikke sett noen enhjørninger, så dermed fungerer middelet.

5 Likes

Tro du kan slå deg til ro med at Koronaviruset finnes og at det faktisk er skyld i en pandemi som nok er/blir den dødeligste siden spankseyken for over 100 år siden. Og det til tross for mer omfattende tiltak enn noen gang.
Ikke akkurat en flau vist spørr du meg.

2 Likes

Koronaviruset finnes, jeg har hatt det selv og var kraftig forkjølet. Nesten like ille som en influensa for min del, så jeg var kraftigere rammet enn de fleste - som knapt merker det. Noen få blir selvsagt skikkelig syke.

Overdødeligheten i verden under denne fæle pandemien har vel ligget på omtrent 0. Ikke spesielt dødelig nei.

6 Likes

Og dokumentasjonen på den påstanden der?

1 Like

Vi får se. På samme måte som vi får se om påstanden din om at dette er den dødeligste pandemien siden spanskesyken stemmer.

Det er ikke offisielle tall på verdensbasis ute ennå, kun data fra land til land. Og lite tyder på at det blir noen signifikant overdødelighet.

1 Like

Skjerp deg

2 Likes

6 Likes

Lurer på hvorfor media ikke skriver noe om utviklingen i Texas, Florida og de andre delstatene som har åpnet helt opp og avsluttet alle tiltak.

Kan det være noen grunn til at de ikke ønsker å omtale dette :thinking: :thinking:?

3 Likes

Nå har vel US snart vaksinert halve befolkningen, og enormt mange har antistoffer, ikke rart Texas og co kan åpne opp uten at smitten øker da. Er vel derfor man vaksinerer.

1 Like

Så hvorfor omtaler ikke media hvor bra dette går? Vil ikke det være bra for folk å få vite om dette?

I stedet kommer det uendelige skrekkreportasjer fra u-land uten fungerende helsevesen.

2 Likes

Dette er en vanlig misforståelse ja. Selv om det ikke er statlige pålegg er det mye lokale begrensninger.
Jeg har en kompis i Texas. De jobber fortsatt på hjemmekontor og ungene hadde i hvertfall i april fortsatt hjemmeskole. De håpet på normalisering til høsten.
Så er nok en kombinasjon av høy vaksineringsgrad, en del naturlig immunitet (vært mye smitte), lokale tiltak og gunstig sesong som gjør at det går bra.

1 Like